קשת עשויה להיקנס - בגלל שילוב תוכן שיווקי ב'כוכב הבא'
חשיפת היתר של מכונית פיאט 500 בעונה הנוכחית של הכוכב הבא, עשוי לעלות לקשת בקנס כספי גדול. כעת זכיינית ערוץ 2 נדרשת כעת להסביר את הדבר לרשות השנייה, בהליך שנחשב כבר כשימוע ועשוי לעלות לזכיינית בקנסות שונים.
במכתב ששלחה ראש מחלקת פרסומות ברשות השנייה אפרת לאור, למנהלת מחלקת הרגולציה בקשת, מירב שחר, צוינו מספר רב של תאריכים בהם "ניתנה חשיפה פרסומית מצטברת למותג פיאט. החשיפה באה לדיי ביטוי בחשיפת המותג הן בעת הגעת המשתתפים לאודישנים, והן בסיורים שהתבצעו עם מנחי התכנית והמתמודדים בתכנית במוכנית עצמה. כמו כן נציין כי החברה לעיל מעניקה פרסים בתכנית".
חשיפה כזו נוגדת את סעיפים בחוק הרשות השנייה ובכלל האתיקה בפרסומת, וכלל נוסף לכללי שיבוץ פרסומות. לדבי לאור, השידור גם מהווה שיתוף פעולה עם גופים שלא ניתן לשתף עמם פעולה, וזאת בניגוד לכלל 13 לכללי תכניות.
קשת נדרשת לתקן את התכנית, להפסיק לשדר פרסומות מוסווית, ולהחזיר תשובתה תוך שבוע מרגע משלוח מכתב ההתראה. לדברי לאור, "תגובתכם תהווה שימוע בכתב לעניין הטלת עיצום כספי בגיל כל אחת מן ההפרות, וכן לעניין חילוט הערבות הבנקאית או הפיקדון הכספי שהפקדתם בידי הרשות".
- תוכנית משרד התקשורת: ביטול הרשות השנייה; הנגשת שידורי ספורט
- קשת והוט ממשיכות במאבק על שוק הטלוויזיה- האם זה יוריד את המחירים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק התוכן השיווקי מוערך בכ-200 מיליון שקלים בשנה, כ-5% מעוגת הפרסום בישראל. חלק נכבד משוק זה נמצא בערוצים המסחריים, ובעיקר בזכייניות רשת וקשת, וזאת משום שהן שדרניות הריאליטי הגדולות. בעוד שמועצת הכבלים והלוויין החליטה לאשר החל מתחילת השנה לערוצים הייעודיים לשדר תוכן שיווקי בשידוריהן, הרגולטור של הערוצים המסחריים, הרשות השנייה, טרם עשתה צעד כזה, ומנסה לדוג פעם אחר פעם הפרות בתכניות השונות.
ההבדל הוא שהקלות בנושא תוכן שיווקי בפיקוח הרשות השנייה, מחייב חקיקה בכנסת. ועדת פילבר למשל, המליצה לאשר תוכן שיווקי מוסדר ומפוקח בכפוף לחובת שקיפות ויידוע הציבור, תוך שמירה על עצמאות שיקול הדעת התוכני והיצירתי, ותוך הגנה על סוגי תכניות וסוגי מוצרים ביחס אליהם לא ניתן יהיה לאפשר שילוב תוכן שיווקי.
- 1.קשת משתינה על הרשות (ל"ת)דנה 06/02/2017 16:35הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
