מאזדה. דלק מוטורס
צילום: יח"צ

תשכחו מהמיניסייט: באומן הופכים את הבוט למכונת לידים

הגולשים מופנים לבוט באמצעות מודעות פרסום בפיד - במהלך השיחה שמתנהלת במסנג׳ר מקבל הבוט את פרטיו של הלקוח, מבצע איתו שיחה לברור צרכים ראשוני ומתאם ללקוח שיחה עם נציג מכירות. מאחורי המהלך עומדת חברת דלק מוטורס 
משה בנימין | (9)

בשיתוף עם פייסבוק, משרד הפרסום באומן בר ריבנאי מציג שימוש חדש למסנג'ר בוט עבור קידום מכירות למאזדה. הכלי החדש משלב בין הבוט - השירות המאפשר לגולשים לקיים שיחות מול "מכונה חכמה" (רובוט) לפרסום מסורתי - מודעות פרסום על גבי הפיד.  מאחורי המהלך עומדת חברת דלק מוטורס משווקת מאזדה בישראל, שמנסה להפוך את הבוט, שעד היום התמקד באינטראקציה שירותית עם הגולשים לכלי לאיסוף לידים שיובילו למכירות. במהלך השיחה שמתנהלת במסנג׳ר של פייסבוק מקבל הבוט את פרטיו של הלקוח הפוטנציאלי, מבצע איתו שיחה לברור צרכים ראשוני (סוג הרכב המבוקש, שיטת המימון, אולם התצוגה הרלוונטי) ומתאם ללקוח הפוטנציאלי שיחה עם נציג מכירות. הלידים, דרך פעולה בסיסית ופשוטה למדי, היתה באזור עוד לפני מהפכת הפרפורמנס, אך כעת בשילוב עם מילת הבאזז החדשה - Funnel - בבאומן מאמינים שאיסוף הלידים  באמצעות שיחה עם הבוט תגדיל את אחוזי ההמרה לעומת טופס לידים פשוט. דהיינו, אינטראקציה שמבוססת על הטראפיק העצום של פייסבוק, על בסיס מודעות ממומנות שמטרתה לתרגם בסופו של תהליך את השיחה לאיסוף מידע. החיסכון בזמן והשיפור בחוויית המשתמש בא לידי ביטוי בבוט בכך שהוא חוסך לגולש מילוי של עשרה שדות שונים בדף נחיתה קונבנציונאלי, דבר שבעבר היה פוגע קשות באחוז ההמרה.   רוי זוארץ מנהל קריאטיב טכנולוגיה בבאומן בר ריבנאי, אמר ״פיתחנו את הבוט מתוך רצון להביא את חווית השיחה לעולם הלידים, מדובר בניסוי מרתק שאנו מקווים שיוכיח שממשק שיחה, כפי שמאפשרים הצ׳טבוטים, הוא נוח יותר, אינטואיטיבי יותר והדבר יתבטא בגידול באחוז ההמרה של מילוי לידים. אני שמח שדלק מוטורס הסכימו לתת לנו את ההזדמנות לפתח את הבוט ולנהל את הניסוי הזה, אין ספק שלקוח חדשני כמו דלק מוטורס הוא נכס למשרד״.    מתן ארד, מנהל הדיגיטל של דלק מוטורס: ״אנחנו מאמינים שבעולם בו החדשנות הטכנולוגית היא הכרחית על מנת לעשות שיווק נכון, עלינו להתנסות בטכנולוגיות ובפלטפורמות חדשות. הצ׳טבוט לאיסוף לידים הוא ניסוי מרתק לשינוי האינטראקציה ב- bottom of the funnel. במידה והניסוי  יצליח זה  ישנה את הדרך שבה עולם הרכב מתקשר עם לקוחות פוטנציאלים. מטרתנו היא להעניק גם ללקוח יתרון בשימוש פלטפורמות מתקדמות דוגמת הצ׳ט בוט ולתת לו ערך אמיתי במהלך רכישת מוצר בעל משקל רגשי וכלכלי לא מבוטל".  

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דני 12/01/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    העיקר שעושים שם כיף
  • איפה? בבא ומן? (ל"ת)
    טמיר 12/01/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ועכשיו בבוט 12/01/2017 15:33
    הגב לתגובה זו
    חבר׳ה אין לכם מה להגיב כאן. באומן שתלו בוט שמחולל תשובות עמומות בעכוזו של משה בנימין. מוגש שנה הבאה לקאן.
  • 4.
    לא הבנתי, הבוטים החליפו את mint? (ל"ת)
    בן של 12/01/2017 15:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שירלי 12/01/2017 15:12
    הגב לתגובה זו
    השאר פרטים ונציג אנושי יחזור אליך בהקדם
  • 2.
    באומן תעשו זה יופי אבל חלאס לייחצן (ל"ת)
    יא אלוהים 12/01/2017 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גבי אגרטל 12/01/2017 13:16
    הגב לתגובה זו
    עוד יח"צ בשקל
  • בן 12/01/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    אתה איש מסכן ועלוב
  • למה כואב? למה מסכן? פשוט מכיר את ערימת חרטת ה PR של באומן (ל"ת)
    bof הבנאי 12/01/2017 14:35
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד.