Fat jew
צילום: יח"צ

התופעה הוויראלית שמשגעת את ארה"ב: "היהודי השמן" עושה מיליונים באינסטגרם

עם יותר מ-5 מיליון עוקבים, מותגים מוכנים לשלם לג'וש אוסטרובסקי 6,000 ד' רק כדי להיות מוזכרים אצלו בפוסט. אז לא חוכמה שהוא קיבל חוזה דוגמנות בסוכנות של בר רפאלי. קבלו הצצה

משה בנימין | (1)

קייטי פרי וסנופ דוג נחשבים לאוהדים שלו, הוא נולד וגדל במנהטן, סולק מ-2 קולג'ים ובסוף בחר במכללה מקומית בניו יורק רק כדי "להסתובב עם איטלקים שמעולם לא פגשו יהודי". קוראים לו ג'וש אוסטרובסקי אבל כנראה שפרט לאמא שלו כולם מכירים אותו תחת השם המסחרי שאיתו הוא עובד - Fat Jew. הוא שמן, בגובה 1.90 מגולח בכל הראש פרט לצמה ארוכה שאסופה ויוצאת ממרכז הגולגולת, קעקועים בכל הגוף והכי חשוב שרשרת חי ענקית מזהב על החזה.

באמריקה הוא נחשב לאחת התופעות הויראליות של השנים האחרונות עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים באינסטגרם, ו-250 אלף בטוויטר, בקצב צמיחה מטורף. בעמוד האינסטגרם שלו הוא מעלה צילומי מסך מצחיקים ולמעשה עף על כל דבר שזז. אתמול פורסם בארה"ב שאותו 'יהודי שמן' מקבל 6,000 דולר ממותגים באמריקה רק כדי לאזכר אותם בפוסטים שלו באינסטגרם.

על פי הערכות הוא מכניס מאות אלפי דולרים בשנה רק ממותגים מסחריים שמשלמים לו עבור שיתופי פעולה – תוכן שיווקי. ההומור שלו מבוסס על סקס סמים ורוקנרול, ללא גבולות ברורים. הכל מותר והכל הולך ומי שלא מוכן להעניק לו חופש קריאייטיב מלא, לא יעבוד איתו. הוא גם יודע על מי לצחוק ובוחר להיטפל לכוכבים הגדולים ביותר בארה"ב כדי למנף את עצמו דרכם. בין הקורבנות שלו נמנים חברי משפחת קרדשיאן, בריטני ספירס ועוד. לדבריו, בראיון לפייננשל טיימס הוא היה יכול להרוויח הרבה יותר מהסכומים עליהם מדובר, אבל ההתעקשות שלו על חופש קריאייטיב מלא מגבילה אותו. 

דוגמא קלאסית למוח הפרוע שלו, בסגנון קומדיות הנעורים האמריקאיות שיוצאות משליטה ניתן למצוא בחיבור שלו למותג הבירה האמריקאי באד לייט. במהלך אירוע הסופרבול האחרון, אוסטרובסקי השתתף בקמפיין של מותג הבירה תחת השם Up for whatever (בתרגום חופשי "זורם עם הכל") וגייס לצורך העניין את סבתא שלו. ברוח הקונספט של המותג הביא היהודי השמן את הסבתא היהודייה שלו למסיבה שבה היא קעקעה את אחד מהחברים שלו בגב התחתון, מעל התחת, כשהוא מצולם עם חברים נוספים שוכב בתוך אמבטיה עם משקפי שמש ובירות - עוד ערב שגרתי בחייו.

מעבר להכל, לאוסטרובסקי יש חוש מסחרי מעולה שבאמצעותו הוא ממנף את הקריירה בכל חזית אפשרית. רק לאחרונה הוא חתם על חוזה בסוכנות דוגמנות - אותה אחת שבר רפאלי חתומה בה - One Management agency. במקביל הוא לא זנח את קריירת הכתיבה שלו ומכר לאמאזון וקומדי סנטרל 2 תסריטים לפרויקטים טלוויזיוניים ומשמש בנוסף כפרזנטור לשירות משלוחי אוכל בניו יורק. יוזמה נוספת שלו כוללת מותג יין שהוא מבעליו תחת השם White Girl Rosé.

חושבים שזה הכל, עדיין  לא. אוסטרובסקי שיכול לשמש השראה לכל כוכב אינסטגרם (עם כשרון אמיתי בצידו) שחולם לעשות כסף מכל ההייפ הזה, כבר חתום על חוזה הוצאה לאור של ספרו הראשון שייקרא על שם תכנית הרדיו שלו: "כסף, פיצה, כבוד".

למרות הכל, או דווקא כחלק מפמפום התדמית השטותניקית שלו ה-Fat Jew לא לקוח כלום ברצינות. בראיון שהעניק לאחרונה להוליווד ריפורטר הוא בחר לענות כך לשאלה האם הוא מתכוון לכבוש את הוליווד: "אני מקווה להפוך לכל כך מפורסם עד שזה יהיה לא נעים, לפתח בעיית סמים חריפה ואז לצאת מכלל שליטה כשאני מוקף באנשים שרק רוצים לנצל אותי כשבמקביל אני מרחיק ממני את האנשים שבאמת אוהבים אותי ודואגים לי".   

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבירם פידל 30/07/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    מותג היין שלו נקרא: White girl ro?e ולא כפי שכתבתם
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.