התופעה הוויראלית שמשגעת את ארה"ב: "היהודי השמן" עושה מיליונים באינסטגרם
עם יותר מ-5 מיליון עוקבים, מותגים מוכנים לשלם לג'וש אוסטרובסקי 6,000 ד' רק כדי להיות מוזכרים אצלו בפוסט. אז לא חוכמה שהוא קיבל חוזה דוגמנות בסוכנות של בר רפאלי. קבלו הצצה
קייטי פרי וסנופ דוג נחשבים לאוהדים שלו, הוא נולד וגדל במנהטן, סולק מ-2 קולג'ים ובסוף בחר במכללה מקומית בניו יורק רק כדי "להסתובב עם איטלקים שמעולם לא פגשו יהודי". קוראים לו ג'וש אוסטרובסקי אבל כנראה שפרט לאמא שלו כולם מכירים אותו תחת השם המסחרי שאיתו הוא עובד - Fat Jew. הוא שמן, בגובה 1.90 מגולח בכל הראש פרט לצמה ארוכה שאסופה ויוצאת ממרכז הגולגולת, קעקועים בכל הגוף והכי חשוב שרשרת חי ענקית מזהב על החזה.
באמריקה הוא נחשב לאחת התופעות הויראליות של השנים האחרונות עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים באינסטגרם, ו-250 אלף בטוויטר, בקצב צמיחה מטורף. בעמוד האינסטגרם שלו הוא מעלה צילומי מסך מצחיקים ולמעשה עף על כל דבר שזז. אתמול פורסם בארה"ב שאותו 'יהודי שמן' מקבל 6,000 דולר ממותגים באמריקה רק כדי לאזכר אותם בפוסטים שלו באינסטגרם.
על פי הערכות הוא מכניס מאות אלפי דולרים בשנה רק ממותגים מסחריים שמשלמים לו עבור שיתופי פעולה – תוכן שיווקי. ההומור שלו מבוסס על סקס סמים ורוקנרול, ללא גבולות ברורים. הכל מותר והכל הולך ומי שלא מוכן להעניק לו חופש קריאייטיב מלא, לא יעבוד איתו. הוא גם יודע על מי לצחוק ובוחר להיטפל לכוכבים הגדולים ביותר בארה"ב כדי למנף את עצמו דרכם. בין הקורבנות שלו נמנים חברי משפחת קרדשיאן, בריטני ספירס ועוד. לדבריו, בראיון לפייננשל טיימס הוא היה יכול להרוויח הרבה יותר מהסכומים עליהם מדובר, אבל ההתעקשות שלו על חופש קריאייטיב מלא מגבילה אותו.
דוגמא קלאסית למוח הפרוע שלו, בסגנון קומדיות הנעורים האמריקאיות שיוצאות משליטה ניתן למצוא בחיבור שלו למותג הבירה האמריקאי באד לייט. במהלך אירוע הסופרבול האחרון, אוסטרובסקי השתתף בקמפיין של מותג הבירה תחת השם Up for whatever (בתרגום חופשי "זורם עם הכל") וגייס לצורך העניין את סבתא שלו. ברוח הקונספט של המותג הביא היהודי השמן את הסבתא היהודייה שלו למסיבה שבה היא קעקעה את אחד מהחברים שלו בגב התחתון, מעל התחת, כשהוא מצולם עם חברים נוספים שוכב בתוך אמבטיה עם משקפי שמש ובירות - עוד ערב שגרתי בחייו.
מעבר להכל, לאוסטרובסקי יש חוש מסחרי מעולה שבאמצעותו הוא ממנף את הקריירה בכל חזית אפשרית. רק לאחרונה הוא חתם על חוזה בסוכנות דוגמנות - אותה אחת שבר רפאלי חתומה בה - One Management agency. במקביל הוא לא זנח את קריירת הכתיבה שלו ומכר לאמאזון וקומדי סנטרל 2 תסריטים לפרויקטים טלוויזיוניים ומשמש בנוסף כפרזנטור לשירות משלוחי אוכל בניו יורק. יוזמה נוספת שלו כוללת מותג יין שהוא מבעליו תחת השם White Girl Rosé.
חושבים שזה הכל, עדיין לא. אוסטרובסקי שיכול לשמש השראה לכל כוכב אינסטגרם (עם כשרון אמיתי בצידו) שחולם לעשות כסף מכל ההייפ הזה, כבר חתום על חוזה הוצאה לאור של ספרו הראשון שייקרא על שם תכנית הרדיו שלו: "כסף, פיצה, כבוד".
למרות הכל, או דווקא כחלק מפמפום התדמית השטותניקית שלו ה-Fat Jew לא לקוח כלום ברצינות. בראיון שהעניק לאחרונה להוליווד ריפורטר הוא בחר לענות כך לשאלה האם הוא מתכוון לכבוש את הוליווד: "אני מקווה להפוך לכל כך מפורסם עד שזה יהיה לא נעים, לפתח בעיית סמים חריפה ואז לצאת מכלל שליטה כשאני מוקף באנשים שרק רוצים לנצל אותי כשבמקביל אני מרחיק ממני את האנשים שבאמת אוהבים אותי ודואגים לי".
- 1.אבירם פידל 30/07/2015 15:45הגב לתגובה זומותג היין שלו נקרא: White girl ro?e ולא כפי שכתבתם
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
