Fat jew
צילום: יח"צ

התופעה הוויראלית שמשגעת את ארה"ב: "היהודי השמן" עושה מיליונים באינסטגרם

עם יותר מ-5 מיליון עוקבים, מותגים מוכנים לשלם לג'וש אוסטרובסקי 6,000 ד' רק כדי להיות מוזכרים אצלו בפוסט. אז לא חוכמה שהוא קיבל חוזה דוגמנות בסוכנות של בר רפאלי. קבלו הצצה

משה בנימין | (1)

קייטי פרי וסנופ דוג נחשבים לאוהדים שלו, הוא נולד וגדל במנהטן, סולק מ-2 קולג'ים ובסוף בחר במכללה מקומית בניו יורק רק כדי "להסתובב עם איטלקים שמעולם לא פגשו יהודי". קוראים לו ג'וש אוסטרובסקי אבל כנראה שפרט לאמא שלו כולם מכירים אותו תחת השם המסחרי שאיתו הוא עובד - Fat Jew. הוא שמן, בגובה 1.90 מגולח בכל הראש פרט לצמה ארוכה שאסופה ויוצאת ממרכז הגולגולת, קעקועים בכל הגוף והכי חשוב שרשרת חי ענקית מזהב על החזה.

באמריקה הוא נחשב לאחת התופעות הויראליות של השנים האחרונות עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים באינסטגרם, ו-250 אלף בטוויטר, בקצב צמיחה מטורף. בעמוד האינסטגרם שלו הוא מעלה צילומי מסך מצחיקים ולמעשה עף על כל דבר שזז. אתמול פורסם בארה"ב שאותו 'יהודי שמן' מקבל 6,000 דולר ממותגים באמריקה רק כדי לאזכר אותם בפוסטים שלו באינסטגרם.

על פי הערכות הוא מכניס מאות אלפי דולרים בשנה רק ממותגים מסחריים שמשלמים לו עבור שיתופי פעולה – תוכן שיווקי. ההומור שלו מבוסס על סקס סמים ורוקנרול, ללא גבולות ברורים. הכל מותר והכל הולך ומי שלא מוכן להעניק לו חופש קריאייטיב מלא, לא יעבוד איתו. הוא גם יודע על מי לצחוק ובוחר להיטפל לכוכבים הגדולים ביותר בארה"ב כדי למנף את עצמו דרכם. בין הקורבנות שלו נמנים חברי משפחת קרדשיאן, בריטני ספירס ועוד. לדבריו, בראיון לפייננשל טיימס הוא היה יכול להרוויח הרבה יותר מהסכומים עליהם מדובר, אבל ההתעקשות שלו על חופש קריאייטיב מלא מגבילה אותו. 

דוגמא קלאסית למוח הפרוע שלו, בסגנון קומדיות הנעורים האמריקאיות שיוצאות משליטה ניתן למצוא בחיבור שלו למותג הבירה האמריקאי באד לייט. במהלך אירוע הסופרבול האחרון, אוסטרובסקי השתתף בקמפיין של מותג הבירה תחת השם Up for whatever (בתרגום חופשי "זורם עם הכל") וגייס לצורך העניין את סבתא שלו. ברוח הקונספט של המותג הביא היהודי השמן את הסבתא היהודייה שלו למסיבה שבה היא קעקעה את אחד מהחברים שלו בגב התחתון, מעל התחת, כשהוא מצולם עם חברים נוספים שוכב בתוך אמבטיה עם משקפי שמש ובירות - עוד ערב שגרתי בחייו.

מעבר להכל, לאוסטרובסקי יש חוש מסחרי מעולה שבאמצעותו הוא ממנף את הקריירה בכל חזית אפשרית. רק לאחרונה הוא חתם על חוזה בסוכנות דוגמנות - אותה אחת שבר רפאלי חתומה בה - One Management agency. במקביל הוא לא זנח את קריירת הכתיבה שלו ומכר לאמאזון וקומדי סנטרל 2 תסריטים לפרויקטים טלוויזיוניים ומשמש בנוסף כפרזנטור לשירות משלוחי אוכל בניו יורק. יוזמה נוספת שלו כוללת מותג יין שהוא מבעליו תחת השם White Girl Rosé.

חושבים שזה הכל, עדיין  לא. אוסטרובסקי שיכול לשמש השראה לכל כוכב אינסטגרם (עם כשרון אמיתי בצידו) שחולם לעשות כסף מכל ההייפ הזה, כבר חתום על חוזה הוצאה לאור של ספרו הראשון שייקרא על שם תכנית הרדיו שלו: "כסף, פיצה, כבוד".

למרות הכל, או דווקא כחלק מפמפום התדמית השטותניקית שלו ה-Fat Jew לא לקוח כלום ברצינות. בראיון שהעניק לאחרונה להוליווד ריפורטר הוא בחר לענות כך לשאלה האם הוא מתכוון לכבוש את הוליווד: "אני מקווה להפוך לכל כך מפורסם עד שזה יהיה לא נעים, לפתח בעיית סמים חריפה ואז לצאת מכלל שליטה כשאני מוקף באנשים שרק רוצים לנצל אותי כשבמקביל אני מרחיק ממני את האנשים שבאמת אוהבים אותי ודואגים לי".   

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אבירם פידל 30/07/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    מותג היין שלו נקרא: White girl ro?e ולא כפי שכתבתם
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

אלמוג בוקר
צילום: רשתות חברתיות סעיף 27

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".