התופעה הוויראלית שמשגעת את ארה"ב: "היהודי השמן" עושה מיליונים באינסטגרם
עם יותר מ-5 מיליון עוקבים, מותגים מוכנים לשלם לג'וש אוסטרובסקי 6,000 ד' רק כדי להיות מוזכרים אצלו בפוסט. אז לא חוכמה שהוא קיבל חוזה דוגמנות בסוכנות של בר רפאלי. קבלו הצצה
קייטי פרי וסנופ דוג נחשבים לאוהדים שלו, הוא נולד וגדל במנהטן, סולק מ-2 קולג'ים ובסוף בחר במכללה מקומית בניו יורק רק כדי "להסתובב עם איטלקים שמעולם לא פגשו יהודי". קוראים לו ג'וש אוסטרובסקי אבל כנראה שפרט לאמא שלו כולם מכירים אותו תחת השם המסחרי שאיתו הוא עובד - Fat Jew. הוא שמן, בגובה 1.90 מגולח בכל הראש פרט לצמה ארוכה שאסופה ויוצאת ממרכז הגולגולת, קעקועים בכל הגוף והכי חשוב שרשרת חי ענקית מזהב על החזה.
באמריקה הוא נחשב לאחת התופעות הויראליות של השנים האחרונות עם למעלה מ-5 מיליון עוקבים באינסטגרם, ו-250 אלף בטוויטר, בקצב צמיחה מטורף. בעמוד האינסטגרם שלו הוא מעלה צילומי מסך מצחיקים ולמעשה עף על כל דבר שזז. אתמול פורסם בארה"ב שאותו 'יהודי שמן' מקבל 6,000 דולר ממותגים באמריקה רק כדי לאזכר אותם בפוסטים שלו באינסטגרם.
על פי הערכות הוא מכניס מאות אלפי דולרים בשנה רק ממותגים מסחריים שמשלמים לו עבור שיתופי פעולה – תוכן שיווקי. ההומור שלו מבוסס על סקס סמים ורוקנרול, ללא גבולות ברורים. הכל מותר והכל הולך ומי שלא מוכן להעניק לו חופש קריאייטיב מלא, לא יעבוד איתו. הוא גם יודע על מי לצחוק ובוחר להיטפל לכוכבים הגדולים ביותר בארה"ב כדי למנף את עצמו דרכם. בין הקורבנות שלו נמנים חברי משפחת קרדשיאן, בריטני ספירס ועוד. לדבריו, בראיון לפייננשל טיימס הוא היה יכול להרוויח הרבה יותר מהסכומים עליהם מדובר, אבל ההתעקשות שלו על חופש קריאייטיב מלא מגבילה אותו.
דוגמא קלאסית למוח הפרוע שלו, בסגנון קומדיות הנעורים האמריקאיות שיוצאות משליטה ניתן למצוא בחיבור שלו למותג הבירה האמריקאי באד לייט. במהלך אירוע הסופרבול האחרון, אוסטרובסקי השתתף בקמפיין של מותג הבירה תחת השם Up for whatever (בתרגום חופשי "זורם עם הכל") וגייס לצורך העניין את סבתא שלו. ברוח הקונספט של המותג הביא היהודי השמן את הסבתא היהודייה שלו למסיבה שבה היא קעקעה את אחד מהחברים שלו בגב התחתון, מעל התחת, כשהוא מצולם עם חברים נוספים שוכב בתוך אמבטיה עם משקפי שמש ובירות - עוד ערב שגרתי בחייו.
מעבר להכל, לאוסטרובסקי יש חוש מסחרי מעולה שבאמצעותו הוא ממנף את הקריירה בכל חזית אפשרית. רק לאחרונה הוא חתם על חוזה בסוכנות דוגמנות - אותה אחת שבר רפאלי חתומה בה - One Management agency. במקביל הוא לא זנח את קריירת הכתיבה שלו ומכר לאמאזון וקומדי סנטרל 2 תסריטים לפרויקטים טלוויזיוניים ומשמש בנוסף כפרזנטור לשירות משלוחי אוכל בניו יורק. יוזמה נוספת שלו כוללת מותג יין שהוא מבעליו תחת השם White Girl Rosé.
חושבים שזה הכל, עדיין לא. אוסטרובסקי שיכול לשמש השראה לכל כוכב אינסטגרם (עם כשרון אמיתי בצידו) שחולם לעשות כסף מכל ההייפ הזה, כבר חתום על חוזה הוצאה לאור של ספרו הראשון שייקרא על שם תכנית הרדיו שלו: "כסף, פיצה, כבוד".
למרות הכל, או דווקא כחלק מפמפום התדמית השטותניקית שלו ה-Fat Jew לא לקוח כלום ברצינות. בראיון שהעניק לאחרונה להוליווד ריפורטר הוא בחר לענות כך לשאלה האם הוא מתכוון לכבוש את הוליווד: "אני מקווה להפוך לכל כך מפורסם עד שזה יהיה לא נעים, לפתח בעיית סמים חריפה ואז לצאת מכלל שליטה כשאני מוקף באנשים שרק רוצים לנצל אותי כשבמקביל אני מרחיק ממני את האנשים שבאמת אוהבים אותי ודואגים לי".
- 1.אבירם פידל 30/07/2015 15:45הגב לתגובה זומותג היין שלו נקרא: White girl ro?e ולא כפי שכתבתם
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
