רשת כלכלית  שרון כידון
צילום: יח"צ
רייטינג

נכנסים לזירה של 'לילה כלכלי': 9.2% להשקת 'רשת כלכלית' - זו הצלחה?

'לילה כלכלי' רשמה רייטינג נאה של 8.3% עם פלטפורמה אפסית בדמות 'הכפר', מול פלטפורמת 'X פקטור' שהפגיזה עם מעל 36%
אלכסנדר כץ | (3)

הלילה מתחיל להתחמם. אחרי שמוקמה משבצת 'חדשות חצות', אל זירת הלילה של רשת בערוץ 2 (ימים רביעי וחמישי) מצטרפת גם תכנית כלכלית חדשה - 'רשת כלכלית' שאתמול הושקה תחת מינוף מקסימאלי בדמות X פקטור האם זה הצליח? הנה המספרים:

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'רשת כלכלית' (רשת, ערוץ 2) בהגשתה של שרון כידון, רשמה אמש (יום ד') 9.2%, מול לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 8.3%. עם זאת, בניתוח הדקות עולה תמונה מעניינת: שידורה של 'רשת כלכלית' החל ב-23:19 והסתיים ב-23:57, ואילו 'לילה כלכלי' שודרה בין 23:30 ל-00:01. המשמעות - 27 דקות של חפיפה בין 2 התכנית הכלכליות. באותן 27 דקות, 'רשת כלכלית' רשמה רייטינג של 7.7% מול 8.1% ל'לילה כלכלי'.

X פקטור (רשת, ערוץ 2) ממשיכה לרשום נתוני צפייה גבוהים, עם 36.6%, המופע של רד ודביר (רשת, ערוץ 2) קיבלה 21.2%. מאידך, הכפר (ערוץ 10) רשמה שיא שלילי עם 4.2%, ו'פינס בלילה' (ערוץ 10) הניבה 4.3%. 'היום שהיה' (ערוץ 10) כבר זינקה ל-7.9%.

חם בלילה: 'מהדורת הלילה' (חדשות 2) הניבה 8.3%, מול 'צינור לילה' (ערוץ 10) שקיבלה 5.3%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'בא לחדש לכם' (רשת, ערוץ 2) רשמה 10.7%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם רייטינג נאה של 15.1%. 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) עם נתון גבוה של 10.9%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' עם 23.9%, מול 'חדשות 10' עם 9.4%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיא 20/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    גיא פינס מוביל תוכנית רדודה ביותר הגיע הזמן לשנות
  • 2.
    SAM 15/11/2013 04:29
    הגב לתגובה זו
    מה הבעיה להחזיר אותו לתוכנית לפחות הוא ידע להוביל אותה לאחוזי צפיה טובים בתכלס ללא שרון גל התוכנית אנמית ומשעממת
  • 1.
    דוקטור רייטינג 14/11/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    למבינים: אם שרון כידון מקבלת הקפצה של 37 ואחר כך 21 אחוז ומסיימת עם ממוצע של 9 אחוז- זה בנג'י בלי גומי. וזה בפתיחה!אוי אוי אוי
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיות

שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית

במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל

רן קידר |

משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ. 

התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.

הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז. 

בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר. 

הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.