רשת כלכלית  שרון כידון
צילום: יח"צ
רייטינג

נכנסים לזירה של 'לילה כלכלי': 9.2% להשקת 'רשת כלכלית' - זו הצלחה?

'לילה כלכלי' רשמה רייטינג נאה של 8.3% עם פלטפורמה אפסית בדמות 'הכפר', מול פלטפורמת 'X פקטור' שהפגיזה עם מעל 36%
אלכסנדר כץ | (3)

הלילה מתחיל להתחמם. אחרי שמוקמה משבצת 'חדשות חצות', אל זירת הלילה של רשת בערוץ 2 (ימים רביעי וחמישי) מצטרפת גם תכנית כלכלית חדשה - 'רשת כלכלית' שאתמול הושקה תחת מינוף מקסימאלי בדמות X פקטור האם זה הצליח? הנה המספרים:

על פי נתוני צפייה ראשוניים בקרב משקי בית באוכלוסייה היהודית, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי 'רשת כלכלית' (רשת, ערוץ 2) בהגשתה של שרון כידון, רשמה אמש (יום ד') 9.2%, מול לילה כלכלי (ערוץ 10) עם 8.3%. עם זאת, בניתוח הדקות עולה תמונה מעניינת: שידורה של 'רשת כלכלית' החל ב-23:19 והסתיים ב-23:57, ואילו 'לילה כלכלי' שודרה בין 23:30 ל-00:01. המשמעות - 27 דקות של חפיפה בין 2 התכנית הכלכליות. באותן 27 דקות, 'רשת כלכלית' רשמה רייטינג של 7.7% מול 8.1% ל'לילה כלכלי'.

X פקטור (רשת, ערוץ 2) ממשיכה לרשום נתוני צפייה גבוהים, עם 36.6%, המופע של רד ודביר (רשת, ערוץ 2) קיבלה 21.2%. מאידך, הכפר (ערוץ 10) רשמה שיא שלילי עם 4.2%, ו'פינס בלילה' (ערוץ 10) הניבה 4.3%. 'היום שהיה' (ערוץ 10) כבר זינקה ל-7.9%.

חם בלילה: 'מהדורת הלילה' (חדשות 2) הניבה 8.3%, מול 'צינור לילה' (ערוץ 10) שקיבלה 5.3%.

ראש בראש בפרה-פריים: 'בא לחדש לכם' (רשת, ערוץ 2) רשמה 10.7%, לפני 'תכנית חסכון' (חדשות 2) עם רייטינג נאה של 15.1%. 'ערב טוב עם גיא פינס' (ערוץ 10) עם נתון גבוה של 10.9%.

בגזרת החדשות: 'חדשות 2' עם 23.9%, מול 'חדשות 10' עם 9.4%.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיא 20/11/2013 13:21
    הגב לתגובה זו
    גיא פינס מוביל תוכנית רדודה ביותר הגיע הזמן לשנות
  • 2.
    SAM 15/11/2013 04:29
    הגב לתגובה זו
    מה הבעיה להחזיר אותו לתוכנית לפחות הוא ידע להוביל אותה לאחוזי צפיה טובים בתכלס ללא שרון גל התוכנית אנמית ומשעממת
  • 1.
    דוקטור רייטינג 14/11/2013 10:17
    הגב לתגובה זו
    למבינים: אם שרון כידון מקבלת הקפצה של 37 ואחר כך 21 אחוז ומסיימת עם ממוצע של 9 אחוז- זה בנג'י בלי גומי. וזה בפתיחה!אוי אוי אוי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.