מהם האתגרים שעומדים בפני חברות בתחום אבטחת המידע?
הקושי בהשגת הרתעה, ההבדל בין נכסים שונים שעליהם צריך להגן וכמובן קצב ההתפתחות המהיר של הטכנולוגיה מציבים אתגרים משמעותיים בפני חברות בתחום הסייבר. איך מתמודדים איתם? הנה כמה הצעות
ענף אבטחת המידע מושך המון תשומת לב בשנים האחרונות בגלל עלייה בהיקף המתקפות, התחכום שלהן והנזק שהן גורמות לארגונים ומוסדות. לפי נתוני IDC, כלל חברות האבטחה בעולם הגיעו בשנת 2017 למכירות מצרפיות של 81 מיליארד דולר והוא עוד צפוי לצמוח מדי שנה ב-9% עד 2020.
בתוך כך, ישראל גורפת 10% מכלל מכירות הסייבר בעולם ומתוך 17 חברות סייבר שעברו שווי שוק של מיליארד דולר יש 4 חברות ישראליות או חצי-ישראליות (שהוקמו בישראל ומאז העבירו את מרכזי הפיתוח שלהן למדינות אחרות. בישראל יש כיום 40 מרכזי פיתוח סייבר של חברות רב-לאומיות, יותר מ-370 חברות סייבר שמתמחות באבטחת מידע וסך כל ההון סיכון בתחום ב-2016 הגיע ל-581 מיליון דולר.
עם זאת, חברות בתחום של אבטחת מידע יודעות שאסור להן לקפוא על השמרים. יש המון אתגרים שעומדים בפני חברות מן הסוג הזה וגם משתמשי אינטרנט מן השורה צריכים להכיר אותם.
- סיד בהשתתפות חיים סבן גייס 9.5 מיליון דולר לסטארטפ אבטחת מידע ישראלי
- MIND גייסה 30 מיליון דולר: תכפיל את צוות המו"פ בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה קשה להרתיע עברייני סייבר?
אבטחת מידע היא חלק מענף בינלאומי שבו התוקף יכול להגיע מכל מקום על פני כדור הארץ. במתקפות סייבר קל לתוקף לשמור על אנונימיות ולרוב קשה לייחס אפילו מתקפות חמורות לגורם ספציפי. כתוצאה מכך, האתגר המרכזי של חברות בתחום אבטחת המידע הוא לייצר הרתעה.
הנחת העבודה של חברות אבטחת מידע מקצועיות היא שתוקף מתוחכם ימצא דרך להיכנס לכל מערכת ממוחשבת. הפתרון הוא לפתח כלים שעוסקים בהגנה מפני גישה, שימוש, חשיפה, ציתות, שיבוש או העתקה של מידע, אך במקביל גם להבין את מגבלות האבטחה ולצמצם נזקים במהירות הגבוהה ביותר. במילים אחרות, האתגר של ענף אבטחת המידע הוא לא רק לנסות למנוע את הפריצות אלא גם למזער את הנזק שהן גורמות אם וכאשר ייצאו לפועל.
הגנה על כל סוגי הנכסים
עוד אתגר משמעותי שעמו צריכות להתמודד חברות בתחום אבטחת המידע נובע מההבדלים בין הנכסים שעליהם מנסים להגן. מלבד שימוש במערכות אבטחה מתוחכמות להגנה על חסיון המידע, צריך במקביל גם להשקיע משאבים וכספים בפיתוח מערכות שיודעות איך להגן על זמינות המידע ושלמותו. אלו נכסים שחולקים מאפיינים דומים אך ההגנה על כל אחד מהם שונה בתכלית.
צילום: קרני תכלתפילוסופיות תאורה מרתקות לעיצוב חללים
הגישה היפנית, הגישה הסקנדינבית והגישה הים תיכונית - הכירו את שלוש הגישות לתכנון תאורה ותוכלו לבחור את זאת שהכי מתאימה לכם
בשיתוף קרני תכלת – גופי תאורה בינלאומיים
כשמעצבים פנים
או אדריכלים בוחרים גופי תאורה, הם לא רק בוחרים מקור אור – הם בוחרים פילוסופיה תרבותית שלמה. למעשה, מאחורי כל מנורה עומדת תפיסת עולם שמשפיעה על האופן שבו אנחנו חווים מרחב.
שלוש גישות תכנון מרכזיות – היפנית, הסקנדינבית והים תיכונית – מציעות תשובות שונות
בתכלית לשאלה הפשוטה לכאורה: מהו אור טוב?
הגישה היפנית - הצל כשותף ליצירה
בפילוסופיה היפנית המסורתית, האור אינו גיבור
יחיד. התרבות היפנית רואה בצל שותף מלא בחוויה החזותית, ובמקום להילחם בו, מעצבים יפניים משתמשים בו כחלק מהקומפוזיציה.
גופי תאורה מעוצבים יפניים מסורתיים משתמשים בחומרים טבעיים מפזרים – נייר אורז, במבוק, משי – שיוצרים אור עדין המתמזג עם הסביבה במקום להכריז
על נוכחותו.
העיקרון המרכזי הוא המרווח המשמעותי, הריק שמאפשר למבט לנוח. תאורה יפנית אינה שואפת להאיר כל פינה, אלא ליצור שכבות של אור ואפלה שמזמינות התבוננות ומיקוד.
זו תאורה שלוחשת, לא צועקת. ביישום המעשי, ניתן להביא את הגישה היפנית לפרויקט באמצעות
בחירה במנורות עם אהילים מזכוכית מעושנת או חומרים טבעיים המסננים את האור. המטרה היא לא לחשוף הכול, אלא ליצור הדרגתיות שמעוררת סקרנות ומזמינה את העין לנוע בחלל.
הגישה הסקנדינבית - אור כמענה לצורך
במדינות הצפון, שם החורף ארוך וחשוך, התאורה היא לא רק עניין אסתטי – היא צורך קיומי. הגישה הסקנדינבית נולדה מהרצון ליצור חמימות ונוחות בתנאים קיצוניים. מושגים כמו הוּגֶה הדני – אותה תחושת
נעימות ושלווה ביתית – מנחים את תכנון התאורה הנורדית.
בניגוד לאסתטיקה היפנית העדינה, התאורה הסקנדינבית היא ישירה וברורה יותר, אך תמיד אלגנטית. מעצבים סקנדינביים פיתחו שפת עיצוב נקייה שמשלבת חומרים טבעיים – עץ אלון, זכוכית שקופה, מתכות מוברשות – עם צורות
אורגניות ופשוטות.
מותג דני כמו לואי פולסן, הנמצא בקרני תכלת, מדגים בצורה מושלמת את הפילוסופיה הזו. מנורות כגון סדרת הפה חמש שלהם משלבות עיצוב פונקציונלי עם אסתטיקה נקייה – השטוחים הם זריקת המעטפת הייחודית מאפשרת פיזור אור אחיד ללא סנוור, כך שניתן לראות
את גוף התאורה מכל זווית מבלי להסתנוור מהנורה עצמה.
הגישה הים תיכונית - תאורה כדרמה
בחוף הים התיכון האור הוא שפע טבעי
שהופך את התאורה המלאכותית לכלי דרמטי. כאן, התאורה אינה נועדת להחליף את אור השמש, אלא להמשיך את התיאטרליות והעוצמה שלו.
זו תרבות של כיכרות מוארות, מרפסות עם מנורות תלויות, ונברשות מרשימות שמושכות את העין ומכריזות על נוכחותן.
בכל הנוגע לבחירת גופי
תאורה יוקרתיים, הגישה הים תיכונית מתבטאת בניגודיות חדה בין אור לצל – ההשפעה של ציירי הרנסנס האיטלקי שהשתמשו בטכניקה זו עדיין מורגשת בתכנון התאורה האזורי.
- הטעויות הנפוצות שקורות מבחירה שגויה של תאורה לסלון
- טונדו תבצע פרוייקט בקריית אונו תמורת 1.2 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

