אז האם לרוץ לרכוש עכשיו ביטוח בריאות פרטי?
במסגרת כל הרפורמות אשר עורך באחרונה אגף שוק ההון בפוליסות הביטוח, שמור מקום של כבוד לרפורמה המתוכננת בביטוחי הבריאות הפרטיים, במסגרת מתכוונת הממונה ליצור מצב של תכניות אחידות, ברורות למבוטח תוך כדי נסיון להתאמת התוכניות להתפתחות הטכנולוגיה ומניעת כפל ביטוחי ככל האפשר.
"שוק ביטוחי הבריאות הינו שוק דינמי המתאפיין בשינויים דוגמת התפתחויות של טכנולוגיות רפואיות, קצב אינפלציה רפואית, רמות תחלואה והיקף השירותים הניתנים במערכת הבריאות הציבורית או בשירותי הבריאות הנוספים של קופות החולים. לאור זאת, מעת לעת עולה צורך בעדכון של תנאי תכניות לביטוח בריאות".
לצורך כך קובעת הממונה כי פוליסות הבריאות הפרטיות אשר יוצעו לצרכן החל מנובמבר שנת 2015 יפעלו על פי הפרמטרים הבאים:
- הפוליסות שימכרו יהיו לתקופה של שנתיים, שלאחריהן יחודשו באופן אוטומטי ללא אישור המבוטח וללא חיתום מחדש או תקופת אכשרה מחדש, אלא אם כן עלתה הפרמיה בלמעלה מ-10 שקלים או 20%, הגבוה מביניהם, אותה שילם המבוטח טרום החידוש.
- הפוליסה תכלול תוכניות שיוגדרו כתוכניות בסיס אשר לא תהיה תלות בינן. כלומר יהיה ניתן לרכוש תוכנית בסיס, אשר גם במידה ותבוטל לא תשפענה על תוכניות בסיס אחרות שרכש המבוטח. במסגרת תוכניות הבסיס תוצע למבוטח פוליסה לניתוחים, פוליסה לתרופות, השתלות ומחלות קשות. ניתן יהיה לרכוש את הפוליסה בלי ליווי של תוכניות נוספות - דבר זה יעזור להתגבר על התלות בין כיסויים ביטוחים אשר הכתיבו הנחות צולבות ותוכניות עם נספחים רבים ומגוונים.
- במסגרת פוליסת הניתוחים בחירת הרופא מתוך רשימת רופאים סגורה והשתתפות עצמית בהתאם לסוג הניתוח.
כל אלה הם לכאורה שינויים אשר יסדירו את הענף ויצרו בו אחידות, אך בפועל מדובר על רפורמה מקיפה אשר משנה לחלוטין את כללי המשחק. היכולת של שינוי הפוליסה אחת לשנתיים, הן מבחינת המחיר והן מבחינת הכיסוי שתכלול הפוליסה, פוגעת באחד הרכיבים החשובים ביותר של עולם הביטוח - רכיב הוודאות.
בעולם אשר משתנה לעיתים תכופות מדי והטכנולוגיה בו מתחדשת מידי יום, כנראה שהצורך בלעדכן את הכיסויים בפוליסות הוא אכן מחוייב המציאות. אבל יחד עם זאת הפגיעה בודאות היא גדולה. אם כיום בעולם הפנסיה איננו יכולים להבטיח למבוטח דבר - את הצבירה לה יהיה זכאי ומה הפנסיה לה יהיה זכאי, הוא למעשה קובע שהוודאות בפוליסה אותה רכש המבוטח היא בערבון מוגבל בלבד, ומענף שאמור להיות ודאי ככל האפשר הופך לרפורמה עם חוסר וודאות.
- יונייטד הלת' חותכת תחזית - המניה מתרסקת ב-19%
- רצח מנכ"ל UnitedHealthcare מציב את תעשיית הביטוח תחת ביקורת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לזכור כי רפורמה זו מצטרפת ל"מיני" רפורמה אשר עברה מוקדם יותר על פוליסות הבריאות, ואסרה על חברות הביטוח למכור תוכניות המבטיחות פיצוי כספי למבוטח במידה והוא אינו "מנצל" את הפוליסה ומעדיף לבצע ניתוח במערכת הציבורית.
אז האם לרוץ לרכוש היום ביטוח בריאות פרטי? בהנחה שאנו רוצים לשמור על אלמנט הוודאות, התשובה היא כנראה ששווה לשקול בכובד ראש אפשרות זאת. ההנחה היא שפוליסות הבריאות החדשות יהיו רזות יותר אך פחות מבטיחות ומצד שני כאמור יותר שקופות ויותר ברורות. בנוסף חשוב לזכור כי לפחות על פי טיוטת החוזר, חברת הביטוח תאפשר למבוטח אשר יחפוץ לעבור מפוליסה ישנה לפוליסה חדשה כך שגם מי שרכש פוליסה וירצה לשנות - יכול לעשות זאת. ***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ במוצר פנסיוני ו/או שיווק פנסיוני ו/או המלצה לביצוע פעולותו/ או יעוץ במוצר פיננסי ו/ או שיווק פיננסי ו /או ייעוץ מס/ ו/ או יעוץ פיננסי ו/ או יעוץ משפטי ו/או יעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות ו /או הקופות המוזכרים לעילו/או קיים להם אינטרס כלכלי במוצרים האמורים ו/או נמצאים בקשרים עסקים עם החברות המוזכרות.
- 1.שמעון 09/09/2015 08:09הגב לתגובה זואם היועץ מבין בפנסיה כפי שהוא מתיימר להבין בביטוח בריאות עדיף לא לשמוע כלל לעצתו.....

הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
מערכות מכ"ם, לוויינים ורכיבים מבוססי בינה מלאכותית הם בין האמצעים הנסתרים שפועלים ללא לאות כדי שהטיסה תעבור חלק ונגיע בשלום ליעדנו
אני נרגש לקראת הטיסה למשחק הכדורגל באצטדיון סאן סירו שבמילאנו באיטליה. אני מתיישב בכיסא המטוס, מהדק חגורה, ולמעט אי אילו טלטולים קלים, כמעט ואינני חושב על המורכבות העצומה המאפשרת למאות טונות של מתכת לדאות באוויר ולהמריא ולנחות בבטחה אלפי פעמים ביום.
בעידן שבו טיסה היא עניין שבשגרה עבור מיליוני אנשים מדי יום, אנו נוטים להתייחס למטוסים כאל כלי תחבורה מובנים מאליהם. אלא שמאחורי כל המראה ונחיתה מוצלחת עומד עולם שלם של טכנולוגיה מתקדמת, מערכות מתוחכמות וצוותים מיומנים שהציבור הרחב כמעט ואינו מודע אליהם. זהו סיפורם של העיניים הבלתי נראות, האוזניים הנסתרות והמוחות האלקטרוניים שדואגים שנגיע ליעדנו בשלום.
המוח שעל הקרקע: פיקוח טיסה ובקרת תנועה אווירית
הכוח המניע הראשון שאינו נראה לנוסע הממוצע הוא מערכת בקרת התנועה האווירית ATC - Air Traffic Control. לפני שהמטוס בכלל מתחיל לנוע על המסלול, הוא כבר נמצא בפיקוח הדוק. פקחי הטיסה הם שומרי הסף של השמיים, האחראים על תזמון, ניווט והפרדה בין כלי טיס באוויר ועל הקרקע. הם יושבים במגדלי הפיקוח או במרכזי הבקרה האזוריים, מוקפים במסכי מכ"ם המציגים את תמונת המצב האווירית בזמן אמת. כל נקודה על המסך מייצגת מטוס, וכל תנועה מחושבת מראש כדי למנוע התנגשויות ולייעל את זרימת התנועה.
תארו לעצמכם עשרות מטוסים הממתינים להמראה או לנחיתה בשדה תעופה בינלאומי עמוס. פקחי הטיסה מתאמים את ההמראות והנחיתות תוך הקפדה על מרווחי בטיחות, ומשדרים הנחיות ברורות לטייסים לגבי מהירות, גובה, כיוון ומסלול. טכנולוגיית מכ"ם דו-שימושית, הכוללת מכ"ם ראשי ומכ"ם משני, מאפשרת לפקחים לא רק לזהות את מיקום המטוס אלא גם לקבל נתונים חיוניים כמו גובה, מהירות ומספר טיסה - מידע המשודר באופן אקטיבי מתוך המטוס. מערכות אלו הן העיניים של הפקח, והן אבן יסוד בבטיחות הטיסה כדי שנוכל להגיע בשלום ליעדנו.
- בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?
- "טריק יום כיפור" חוזר: כך ישראלים קונים כרטיסי טיסה זולים, מהמרים על ביטולים – ומרוויחים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הניווט הבלתי נראה: מגדלורים אלקטרוניים ולוויינים
בעבר, טייסים הסתמכו על מגדלורים קרקעיים וניווט אסטרונומי. כיום, הניווט מתבצע באמצעות שילוב מתוחכם של טכנולוגיות קרקעיות ולווייניות. תחנות אלה הן סוג של "מגדלורים אלקטרוניים" המשדרים אותות רדיו מהקרקע, ומאפשרים למטוסים לקבוע את כיוונם ומרחקם מנקודה ספציפית. הכוכב הראשי של הניווט המודרני הוא כמובן ה-GPS) Global Positioning System) ומערכות ניווט לווייניות מקבילות כמו GLONASS הרוסית ו-Galileo האירופאית. מערכות אלו מספקות נתוני מיקום מדויקים ברמה חסרת תקדים, ומאפשרות לטייסים לנווט במסלולים מוגדרים בדיוק רב, גם במזג אוויר קשה. מטוסים חדישים אף מצוידים במערכות מתקדמות יותר כמו מערכות ניווט המסתמכות על תחנות קרקעיות על פני יבשת שלמה בשילוב קבלת אותות מלוויינים המשפרות את דיוק ה-GPS לרמה של סנטימטרים בודדים. מערכות אלה קריטיות במיוחד בגישה מדויקת לנחיתה.

הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
יצרנית התבלינים הגדולה בעולם, יצרנית שוקולד, ספקית אגוזים ומגדלת אבוקדו - הכירו את חברות המזון המעניינות שמשקפות פוטנציאל עלייה
לפני שנגיע להזדמנויות נדירות נתחיל עם גרף תוך יומי של האס אנד פי 500. הוא מראה את הקפיצה החדה בתחילת המסחר ביום שישי, את הירידה החדה בהמשך ואת העובדה שהמדד סגר בסופו של יום בירידה קלה. ללמדנו שאנחנו עדיין נמצאים באזור שיווי משקל. לחודש ספטמבר שיווי משקל זו תוצאה טובה והשאלה אם זה ימשיך כך.
בתרשים המוכר לנו מהשבועות האחרונים אנחנו רואים את הקו המחזיר העולה שבולם ולמעשה גורם לאס אנד פי להתכנס לתנודתיות צרה מאד. זאת מכיוון שמתחתיו מתקרב אליו הממוצע ל-21 יום שלמעט חריגה קטנה תומך ב-S&P500 מאז סוף חודש אפריל.
דבר אחד בטוח. התנודתיות הצרה הזו לא תימשך עוד הרבה זמן ואנחנו צריכים להיערך לפריצה. השאלה לאיזה כיוון. אם אני צריך להעריך לפי האינדיקטורים הטכניים אז יש סיכון שהלחץ כלפי מטה יימשך.
בכל מקרה יש לכם קווים ברורים לקבלת החלטות. סגירה משמעותית בזמן ובמחיר מעל 6532, הגבוה היומי של יום שישי, תיחשב פריצה למעלה וסימן למהלך עלייה מהותי בהמשך. סגירה מתחת ל-6360, שתהיה גם מתחת לממוצע הנע ל-21 יום וגם מתחת לפקודת ההיפוך הפרבולית, תהיה סימן לתחילתו של תיקון שבשלב הראשון שלו יגיע ל-6100-6200.
- מסימני הפשרה בין ארה"ב לסין: ייבוא המתכות הנדירות מזנק ב-660%
- יצרנית אמריקאית של מתכות נדירות מפסיקה משלוחים לסין
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפשר עוד להצטרף לזינוק של הליתיום?
התשובה היא כן. אומנם הצגתי כאן את קרן הסל ILIT לפני זמן מה והיא אכן בנתה מהלך עלייה יפה אבל יש לו פוטנציאל להימשך. ניתן לצפות שהקרן תעלה ל-13 דולר בשלב ראשון. אפשר להצטרף למגמה כל עוד מעל 10 דולר.