קורנית בהסכם של 30 מיליון דולר עם פרינטפול האמריקאית
התרחבות בפעילות לחברת ההדפסות המהירות - קורנית עם פרינטפול לייצור טקסטיל On-Demand. סכום העסקה, כך נודע לביזפורטל - 30 מיליון דולר.
פרינטפול מפעילה פלטפורמה למעצבים יוצרים, גיימרים, וחברות אופנה מתחילות המקימות פעילות אונליין למכירה של פרטי לבוש המיוצרים on-demand על ידי פרינטפול, בעזרת הטכנולוגיה של קורנית. הגידול המשמעותי בביקוש מצריך הרחבה משמעותית של יכולות הייצור והשילוח גלובאליות של פרינטפול בקרבה ללקוח הסופי.
מנכ"ל פרינטפול, דייויס סיקסננס: "בזכות הטכנולוגיות היעילות של קורנית, נהיה מסוגלים לעמוד בהצלחה בדרישות של הצרכנים הדיגיטליים בני ימינו למשך שנים רבות".
קורנית דיגיטל המפתחת, מייצרת ומשווקת טכנולוגיות דפוס דיגיטלי לתעשיית הטקסטיל הודיעה היום על התרחבות משמעותית עם חברת פרינטפול (Printful), ספקית גלובאלית מובילה של פלטפורמה דיגיטאלית לייצור טקסטיל on-demand, במסגרתה תספק קורנית יותר מ-50 מכונות מדגם Kornit Atlas, לייצור המוני לפי דרישה. הוספת המערכות תאפשר הרחבה משמעותית של יכולות הייצור של פרינטפול ברחבי העולם, עם אתרי ייצור חדשים בלוס אנג'לס, דאלאס, מקסיקו, ספרד, פולין ובריטניה, והרחבת התפוקה באתרים הקיימים באירופה, צפון אמריקה, ודרום אמריקה.
לדברי דייויס סיקסננס, מייסד משותף ומנכ"ל פרינטפול, "הצרכנים בימינו מעוניינים במוצרים בהתאמה אישית, המשלבים מעורבות חברתית גבוהה דרך הרשתות החברתיות, בשיטות עסקיות אחראיות ושיטות ייצור ידידותיות לסביבה, ובאספקה מיידית - בין אם הם קונים, מעצבים או בונים מותג אישי משלהם. הטכנולוגיות הדיגטליות פורצות דרך, ידידותיות לסביבה, מגוונות ויעילות של קורנית מניעות את הצלחתנו ע"י מענה לדרישות אלה בקלות, ואיכותן ואמינותן הן סיבות מרכזיות לכך שכעת אנו שולחים יותר ממיליון מוצרים מוגמרים מדי חודש. באמצעות הבאת יכולות הייצור המוכחות שלנו למקומות נוספים ברחבי העולם, פרינטפול תהיה מסוגלת לעמוד בהצלחה בדרישות של הצרכנים הדיגיטליים בני ימינו למשך שנים רבות".
- קורנית דיגיטל: תחזית פושרת לרבעון השני; המניה יורדת
- קורנית קופצת ב-13% אחרי דוחות חזקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל, "פרינטפול מציעה פלטפורמה שלמה, המעניקה ליוצרים ויזמים ברחבי העולם חוויית ייצור מיידי לפי דרישה, החל מעיצוב המוצר, המשך בייצור וכלה במסירת מוצר מוגמר לבית הלקוח במהירות שיא. כמי שאימצה בשלבים מוקדמים את הטכנולוגיה של קורנית, פרינטפול צמחה מחברה קטנה למובילה עולמית המאפשרת להפוך יצירתיות דיגיטאלית למציאות מוצרית. פרינטפול ממחישה את הפוטנציאל העצום של הטרנספורמציה הדיגיטלית של ענף הטקסטיל, ויוצרת פלטפורמה המאפשרת ליזמים ומותגים דיגיטאליים לגדול באופן משמעותי - ובזכות קורנית, הם גם מוכיחים שעל-ידי אימוץ טכנולוגיות ייצור טקסטיל on-demand, ניתן להפוך את ענף האופנה לנקי יותר, ידידותי יותר לסביבה, ואחראי יותר חברתית.
בחודש מרץ פרסמה קורנית דיגיטל את תוצאותיה הכספיות לשנת 2020. ההכנסות השנתיות הסתכמו בכ-193.3 מיליון דולר, בנטרול סך של כ-5.4 מיליון דולר המיוחס להשפעה החשבונאית של כתבי האופציות בגין עסקת אמזון. הרווח הנקי (Non-GAAP) השנתי הסתכם בכ-9.0 מיליון דולר.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
