ריבאונד בנאסד"ק - עלה ב-3.7%; טסלה טסה ב-20%
המדדים המרכזיים:
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BITCOIN -0.41%
- טרם החל המסחר הרציף
מניות במרכז
טסלה TESLA INC שאיבדה 30% בשבועיים חוזרת לעלות ב-20%. מניית אפל APPLE הוסיפה 4%.
מניית חברת קמעונאית המשחקים גיימסטופ GAMESTOP CORP (סימול:GME), שהובילה לשורט סקוויז הידוע בהיסטוריה בחודש ינואר ועלתה בלמעלה מ-1,000%, ממשיכה היום לזנק אחר שהודיעה כי תקים ועדה לאימוץ אסטרטגיה חדשה בראשות המשקיע האקטיביסט, ריאן כהן, המייסד השותף ב-Chewy שרכש באחרונה נתח משמעותי מההחזקות בחברה. אתמול החברה עלתה במסחר בכ-40%.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
SALESFORCE (סימול: CRM) איבדה אתמול 1.5% אולם עלתה 4%. האנליסט מורגן סטנלי, קאש רנגן, נתן למנייה המלצת קנייה במחיר יעד של 315 דולר - לעומת 207 דולר אתמול בסגירה. המניה ירדה ב-19% מאז ההכרזה על רכישת סלאק בסוף נובמבר, אולם לפי רנגן רמות הסיכון-סיכוי הנוכחיות שלה אטרקטיביות ומכפיל המכירות שלה הוא הנמוך ביותר מבין חברות התכנה בעלות השווי של 10 מיליארד דולר ומעלה (מניות "ביג קאפ") אותן הוא מסקר.
חברת ORAGENICS INC (סימול: OGEN) המפתחת חיסון משלה נגד נגיף הקורונה, לא להזרקה כי אם להסנפה, זינקה בעשרות אחוזים. העלייה במניה מגיעה לאחר שדיווחה כי חתמה על חוזה מול חברת המחקר הקליני Biodextris מקוויבק, שאמורים להגביר את יעלות החיסון שלה הקרוי Terra CoV-2.
OPGEN INC (סימול: OPGN), חברה ממרילנד שפיתחה בדיקות מהירות לאיתור זיהומים בקטריאליים בחולי קורונה מאושפזים זינקה אתמול בקרוב ל-75% עם פרסום תוצאות חיוביות באשר ליעילות הבדיקות שלה. היום היא מזנקת במעל 20%. השימוש בבדיקות החברה עשוי לייתר את הצורך במתן אנטיביוטיקה למאושפזים בהם לא אותרו זיהומים בקטריאליים.
מניית קמעונאית האפנה EXPRESS (סימול: EXPR) מזנקת עקב אזכורים שלה בפורומים של רדיט. אתמול ביום המסחר זינקה בלא פחות מ-60% ורשמה נפח מסחר גבוה במניה. עם זאת, בחברה לא הוציאו שום דיווח באשר לפעילות.
מניית מודרנה MODERNA (סימול:MRNA) מחקה את מרבית העליות החדות של 2021. הסיבות לירידה במחיר המניה ברורות: החברה, כמו יתר חברות הצמיחה, נפגעה מעלייה בתשואות אג״ח ארה״ב, יחד עם הדיווחים כי אסטרה זניקה מכרה את חלקה בחברה בתמורה למיליארד דולר, לצד אישור ה-FDA לחיסון של ג׳ונסון אנד ג׳ונסון. (למרות הציפיות לשנה חלומית: מודרנה יורדת כ-34% בחודש).
חברת ענקית התוכן והפארקים, דיסני WALT DISNEY (DIS) תכנס את אסיפת בעלי המניות שלה היום, זאת לאחר שאתמול הודיעה כי תוכל לפתוח מחדש את דיסנילנד בקליפורניה, לאחר שהתקבל אישור מרשויות המדינה. החברה תפתח את שערי הפארק המוכר ביותר בעולם ב-1 באפריל לאחר שנה שבה היה סגור, אך תידרש לעשות זאת בקיבולת מופחתת.
ישראליות במרכז
מניית מג'יק 0.75% מג'יק (US) ממשיכה לעלות אחרי שפרסמה אתמול תוצאות טובות ברבעון האחרון של השנה (להרחבה כאן).
מניית סולאראדג' (SEDG) זינקה ב-13% לאחר שנפלה כ-30% בחודש האחרון. המניה מתקרבת לקידומת 300.
גם מניית למונייד תיקנה אחרי ימים של טרנד שלילי. מאז מהשיא שלה בינואר, היא כבר נפלה ב-50%.
- 12.איפה סיפורי האג"ח נעלמו ?? (ל"ת)דוד הגנן 10/03/2021 07:15הגב לתגובה זו
- 11.כורי הפחם- 15 דקות התהילה שלכם עברו. תודה (ל"ת)נאסדק 09/03/2021 23:13הגב לתגובה זו
- 10.הורידו אותו בצבע אדום (ל"ת)ארביטראז 09/03/2021 23:04הגב לתגובה זו
- 9.מתי נזכה לראות אצלנו 4.5 אחוזים? (ל"ת)4.5 אחוז 09/03/2021 21:56הגב לתגובה זו
- 8.לא תגיב בעליות לא יתנו לה לעלות (ל"ת)בורסה שלנו 09/03/2021 21:42הגב לתגובה זו
- 7.לא תגיב לעליות האלה (ל"ת)תל אביב 09/03/2021 21:04הגב לתגובה זו
- 6.אביאל 09/03/2021 20:29הגב לתגובה זוהשוק ימשיך לעלות כל עוד הריבית תישאר אפסיתבמיוחד שמניות הטכנוחוגיה
- 5.לא יעזור לכם 09/03/2021 20:20הגב לתגובה זומי שלא נכנס יפסיד.
- 4.חחחח 09/03/2021 19:27הגב לתגובה זולמי שחשב לרגע שאולי השפיות חזרה לעולם ומוצאים קצת אוויר מהבלון הגדול בהיסטוריה אז הנה לכם הטרלול נמשך בכל הכח אני בכל אופן מחכה הנסדאק ב11500 ואז אולי אכנס תלוי בנסיבות בהצלחה למעצרים חחח
- תמשיך להמתין - רק אל תאיים עלינו (ל"ת)דני 09/03/2021 20:28הגב לתגובה זו
- כנס עכשיו!!! הנאסדק לא ירד ל11500 (ל"ת)איש חכם 09/03/2021 20:04הגב לתגובה זו
- 3.מחר בתל אביב טסים למעלה (ל"ת)מאיריקו בונבוניקו 09/03/2021 18:13הגב לתגובה זו
- 2.ברוכים הבאים לקזינו הכי גדול בעולם.מה השתנה מאתמול?כלום (ל"ת)ז 09/03/2021 17:39הגב לתגובה זו
- מיקמק 09/03/2021 19:43הגב לתגובה זולאס וגאס קטנה על הנסדק
- נדב 09/03/2021 19:30הגב לתגובה זואני קונה פוטים שחוטים...ונשאר סבלני...זה יגיע בבום ללא התרעה מוקדמת.אנחנו בקזינו רותח...
- 1.עליות עד סוף שנת 2028 (ל"ת)90 שנה בבורסה 09/03/2021 16:22הגב לתגובה זו
- עליות לנצח! (בממוצע. טל"ח) (ל"ת)סטטיס 10/03/2021 08:36הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
