מג'יק: הרווח הרבעוני עלה ב-60% ל-10 מ' ד'; תחזית לצמיחה של עד 16%
חברת התכנה הדואלית מג'יק -0.81% , המספקת פתרונות אינטגרציה עסקית וייעות בתחומי התמיכה הטכנית מדווחת על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2020 ולשנה כולה: הכנסות הרבעון הסתכמו ב-104.6 מיליון דולר, רמות שיא עבור החברה המהוות עלייה של 15% לעומת 91 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה דיווחה על רווח נקי על בסיס Non-GAAP של 10.3 מיליון דולר ברבעון (21 סנט למניה בדילול מלא), עלייה של כ-63% מול 6.3 מיליון דולר (13 סנט למניה בדילול מלא), ברבעון המקביל אשתקד. במג'יק הודיעו על חלוקת דיבידנד בסכום של 21 סנט למניה ובסכום כולל של כ-10.2 מיליון דולר עבור המחצית השניה של 2020, וכן סיפקו תחזית לצמיחה של 13-16% בשנה הקרובה לרמת הכנסות של 420-430 מיליון דולר.
גם בשנה כולה רשמה מג'יק הכנסות שיא של 371.2 מיליון דולר, עלייה של 14% לעומת 2019, אז הכניסה 325.6 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי על בסיס Non-GAAP היה 37.2 מיליון דולר (76 סנט למניה בדילול מלא), גבוה ב-32% מרמה של 28.2 מיליון דולר ב-2019 (58 סנט למניה בדילול מלא).
הרווח הנקי הרבעוני על בסיס GAAP עלה ב-27% לכ-6.5 מיליון דולר (11 סנט למניה בדילול מלא), לעומת 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל (הפסד של 3 סנט למניה בדילול מלא) - החישוב לפי מניה בשתי התקופות כלל הפחתה של 1.3 מ' ד' בתקופת הדוח ו-6.4 מ' ד' בתקופה המקבילה כתוצאה משערוך אופציות PUT המיוחסות לבעלי מניות מיעוט בגין מניות הניתנות לפדיון. בנטרול ההשפעה הנתון היה עומד על 13 סנט למניה בתקופת הדוח מול 10 סנט למניה בתקופה המקבילה.
הרווח הנקי השנתי על בסיס GAAP עלה בכ-24% לכ-25.2 מיליון דולר (49 סנט למניה בדילול מלא), לעומת 20.3 מיליון דולר ב-2019 (26 סנט למניה בדילול מלא). בנטרול השפעת שיטת החישוב שצוינה לעיל, הרווח למניה בדילול מלא היה עומד על 51 סנט ב-2020, מול 41 סנט ב-2019.
- אפלייד מטיריאלס עוקפת את ציפיות האנליסטים - אך התחזית חלשה
- מג'יק עם תוצאות טובות, אבל התחזית מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה בכ-26% לכ-11.0 מיליון דולר, לעומת 8.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP הנתון עלה בכ-33% ברבעון לסכום של כ-15.3 מיליון דולר, לעומת 11.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי לשנה כולה עלה ב-21% לכ-40.6 מיליון דולר (52.6 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP - עלייה של 20% לעומת 43.9 מיליון דולר אשתקד).
.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם בכ-52.3 מיליון דולר, לעומת 45.9 מיליון דולר ב-2019. בסוף 2020 היו בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים, פקדונות לזמן קצר וארוך וניירות ערך בסך של 92.0 מיליון דולר.
- 1.שלח 08/03/2021 12:03הגב לתגובה זומניות קיקיוניות במדד 35.בעולם היו משמשות למניות זבל

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
