AMD זינקה 13% לאחר דוחות טובים והעלאת תחזית; מעמד אינטל מתערער
AMD, המתחרה הקטנה של ענקית המחשוב, אינטל, כבר לא כל כך קטנה. החברה הודיעה כי שבבי המחשב והשרתים של החברה עתידים לייצר הכנסות רבות יותר בהשוואה למה שציפתה בעבר, וזה כאשר העולם עדיין נמצא בתוך המגיפה. יחידת השבבים המותאמים אישית, תתרום להכנסות באופן מהותי, וזאת בהמשך להשקת קונסולות משחקי הווידאו בסתיו.
החברה עקפה את ציפיות האנליסיטים ברבעון השני, כאשר דיווחה על הכנסות כוללת של 1.93 מיליארד דולר, בעוד האנליסיטים העריכו הכנסות בסך 1.86 מיליארד דולר. ההכנסות צמחו בכ-26% לעומת 1.53 מיליארד דולר ברבעון המקביל. התוצאות הטובות האלו מגיעות לאחר שבשבוע שעבר אינטל, המתחרה הגדולה פספסה את תחזיות האנליסטים.
בשורה התחתונה החברה דיווחה על רווח נקי של 157 מיליון דולר, או 13 סנט למניה, לעומת רווח של 35 מיליון דולר או 3 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מתואם למניה הסתכם ב-18 סנט, בעוד האנליסיטים ציפו ל-16 סנט למניה.
מנכ״לית החברה, ליסה סו אמרה ״סיפקנו תוצאות חזקות ברבעון השני. הכנסות Ryzen ו-Epyc הכפילו את עצמן השנה. למרות אי ודאות מקרו כלכלית, אנו מעלים את תחזית ההכנסות שלנו לשנה הקרובה, עם כניסתו של שלב הצמיחה הבא, שמכוון להאצת החברה במספר שווקים״
- קואלקום עקפה את הציפיות והציגה תחזית חיובית, אז למה המניה יורדת?
- AMD עקפה את הציפיות וצופה צמיחה מואצת בשוק הבינה המלאכותית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת החברה מסרה כי כעת היא צופה מכירות במהלך הרבעון השלישי של 2.45 מיליארד דולר ועד ל-2.65 מיליארד דולר. אנליסטים ציפו להכנסות של 2.31 מיליארד דולר, כך שמדובר בהעלאת תחזית מרשימה, ובתגובה להעלאת התחזית ולדוחות בכלל המניה מזנקת.
- 5.תחילת הסוף של אינטל המיושנת (ל"ת)חביב 29/07/2021 18:32הגב לתגובה זו
- 4.דיויד 30/07/2020 16:09הגב לתגובה זודווקא אינטל עכשיו במחיר מציאה!
- 3.אנונימי 30/07/2020 12:06הגב לתגובה זואינטל דווקא היכתה את התחזיות לרבעון השני, הירידה נבעה מהדיווח על עיכוב בטכנולוגיית הייצור הבאה. אינטל עדיין מייצרים מעבדים טובים יותר בטכנולוגיית ייצור ישנה ממה שAMD מייצרים.
- חביב 29/07/2021 18:35הגב לתגובה זונכון שאינטל הכתה את התחזית אבל התחזית היתה גרועה תחזית של צמיחה שלילית,תבין אינטל היא סוס מת , חברת הטכנולוגיה היחידה שלא צומחת..בקיצור צריך להבין כשמגיבים
- 2.הנביא 30/07/2020 10:30הגב לתגובה זוכל המגזר של הסמי-קונדקטורס בתנופה ועוד ימים יגידו. מניות שצוברות מאות ואלפי אחוזים, גם חותכות לפעמים. בסך הכל ירידה סבירה למניות כאלה. אלו מניות שלטווח ארוך עולות במהירות כמו טיל בליסטי למאדים. המגזר גם יותר ויותר נדרש בשל טכנולוגיות מתפתחות ורכבים אוטונומיים, ועוד הרבה המצאות חדשות ועתידיות לבוא. התנופה רק החלה! מי שמחזיק לטווח רחוק רק ירוויח!
- 1.עוד בועה 30/07/2020 01:11הגב לתגובה זואינטל למרות הניהול הכושל והרשלני עושה פי עשר.אינטל רק צריכה להתרכז בלחם והחמאה קרי מעבדים מהירים ואיכותיים.כל השאר בבלת כמו הזמבורה עם המצלמה.
- alex 30/07/2020 09:30הגב לתגובה זוAMD חברה מעולה עם הנהלה מעולה ן היא תיקח הרבה מה השוק של אינטל
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
