החילוץ בדרך: הפד' יתחיל להתערב בשוק האג"ח הקונצרני בימים הקרובים
בחודש שעבר שינה הפד' את כללי המשחק בשווקים הפיננסים כאשר הודיע כי יתחיל לבצע רכישות של אגרות חוב קונצרניות, גם בדירוגים הנמוכים (לכתבה המלאה). למרות שהפד' עדיין לא רכש שום אגרת חוב, ההודעה של הבנק הספיקה בשביל לגרום לעליות חדות בשווקים מאז. עם זאת, הסנטימנט בשווקים התהפך בימים האחרונים והיום מגיעה התגובה של הפד'.
ע"פ הודעת הבנק, 2 התוכניות המיועדות לשוק האג"ח (Primary Market Corporate Credit Facility ו-The Secondary Market Corporate Credit Facility) צפויות להתחיל לבצע רכישות כבר בימים הקרובים. נזכיר כי ביום שישי האחרון הערכנו ב-BIZPORTAL כי הבנק מחכה לשפל בשוק בשביל להתחיל להפעיל את תוכניות אלו (לכתבה המלאה).
ע"פ הפרטים שסיפק עד הבנק, הבנק צפוי לבצע רכישות של חברות בדירוג של BBB-/BAA3 לפחות. בנוסף, הבנק ירכוש גם אג"ח של חברות שהיו בדירוג זה בתאריך ה-20.3, והדירוג שלהם ירד מאז. בתנאי זה, הדירוג של חברות אלו צריך להיות לפחות BB-.
חשוב להזכיר כי מי שצפוי לבצע בפועל את הרכישות הוא משרד האוצר האמריקני, כיוון שאסור לפד' לבצע רכישות אלו ע"פ החוקה בארה"ב. איך זה בכל זאת הפד' עוקף את הגבלות אלו? הממשל האמריקני הקים גוף השקעות מיוחד (special purpose vehicle או בקיצור SPV). הפד' מלווה לאותו גוף השקעות מיוחד והוא זה שמבצע את ההשקעות בפועל.
- האינפלציה בארה"ב עלתה ל־2.7% ביוני בצל המכסים
- האם האינפלציה חוזרת? נתוני יוני בארה"ב צפויים להטריד את הפד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי הכללים האחרונים, הממשל האמריקני צפוי להזרים כ-75 מיליארד דולר לכל אחת מתוכניות אלו, כאשר הפד' צפוי לספק את המינוף לרכישות. בסה"כ, תוכניות אלו צפוי להעניק לממשל האמריקני כוח קניה ענק של 850 מיליארד דולר לחודשים הקרובים.
אופן פעולת ה-SPV: שוק האג"ח צפוי לקבל תמיכה משמעותית החל מהימים הקרובים
- 11.דניאל 05/05/2020 07:53הגב לתגובה זוכל הזמן אומרים הקפיטליסטים תנו לשוק לעשות את שלו אבל כל פעם שי משבר הם רצים לממדלה שתציל אותם שזה כבר סוג של קומיניזים כי זה כסף ציבורי שמציל כסף של ספקולנטים.
- 10.יובל 04/05/2020 23:12הגב לתגובה זוהכלכלה האמריקאית מוחזקת במינוף מאוד מאוד מאוד גבוהה.הבלון הזה יתפוצץ לכל העולם בפרצוף .הקריסה הגדולה של היקום מאז ומעולם - בדרך
- 9.דודי 04/05/2020 20:49הגב לתגובה זוהרי גם ככה הבנק קובע מי ירד מי יעלה אז מה הטעם בשוק חופשי
- 8.אבי 04/05/2020 20:17הגב לתגובה זוהאמריקאים מדפיסים כסף ללא הגבלה בגלל המשבר כך גם בשאר העולם לא תהיה אינפלציה כימכולם מדפיסים רק כאן בארץ יש כאן אנשים שאין להם מושג בכלכלה ויביאו את המדינה לקריסה
- 7.אריאל 04/05/2020 18:55הגב לתגובה זולא נראה לי שזה יעשה דרמה בשוק
- 6.השוק כבר מגלם את זה (ל"ת)תומר 04/05/2020 18:41הגב לתגובה זו
- 5.זה מנוגד לחוקה האמריקאית (ל"ת)רבקה 04/05/2020 18:40הגב לתגובה זו
- 4.ארא 04/05/2020 17:44הגב לתגובה זוכמה זמן זה יחזיק? בסדק הראשון הקריסה תהיה קולוסאלית
- 3.אלי 04/05/2020 17:30הגב לתגובה זומי שמנסה אוכל אותה בחזק ואוכל אותה בגדול.
- חי בעבר ... 04/05/2020 18:09הגב לתגובה זוהיום השקעותיו מגמגמות ... אז הוא התחיל לדבר . שטויות !!!
- 2.F.R + האוצר+ הנשיא הדביל..הם סוסים מתים.. (ל"ת)היי אתם שם 04/05/2020 17:10הגב לתגובה זו
- 1.תומר 04/05/2020 17:08הגב לתגובה זואותו סרט כמו במשכנתאות ההיסטוריה תחזור?
- לירן 04/05/2020 19:59הגב לתגובה זושחיים בעולם שבו לחוב אין פדיון שווה ערך לבעל דירה שלוקח משכנתא לא משלם שקל וחושב שהבנק לא יבוא לגבות תשלום
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
