אפל מזהירה בגלל הקורונה, אבל - מצפה לפגיעה זמנית
ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול: AAPL) מדווחת כי לא תעמוד בתחזיות בגלל התפשטות נגיף הקורונה. התפשטות הקורונה פגעה בייצור ואספקת הטלפונים החכמים ברבעון הראשון של 2020. מעבר לכך - התפשטות הנגיף בסין, הפחיתה דרמטית את המכירות בסין עצמה. עם זאת, אמרו באפל שמפעלי הייצור חוזרים "לעבודה", אבל בקצב איטי יחסית.
אפל סגרה את כל החנויות שלה בסין, ובימים האחרונים החזירה חלק מהחנויות לפעילות, אך התנועה בהן נמוכה. עם זאת, אפל הדגישה כי מדובר בפגיעה זמנית בעסקים.
על פי הדיווח, אפל לא תעמוד בהכנסות שהיו צפויות לרבעון הנוכחי, זאת בעקבות ירידה בייצור האייפונים, סגירת מפעלים וחנויות בסין, לצד ירידה בביקוש למכשירים בסין. בחברה ציינו כי כל מתקני הייצור לאייפון נמצאים מחוץ למחוז חוביי, מוקד ההתפרצות, וכולם נפתחו מחדש, אולם הייצור מתחדש בקצב איטי.
אפל טוענת כי הביקוש למכשירי אייפון יורד בסין מכיוון שרבות מ-42 החנויות הקמעונאיות של אפל שם סגורות או פועלות שעות מופחתות. סין היא השוק הקמעונאי השלישי בגודלו של אפל עבור מכשירי אייפון, אחרי ארה"ב ואירופה.
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.האנליסט 18/02/2020 09:42הגב לתגובה זולא ברור לי למה אפל חיכתה עם פרסום אזהרת ההכנסות, הרי כבר שבועיים שכל החנויות שלה בסין סגורות וכן סגור המפעל שמייצר עבורה את הרכיבים לאייפון. איפוא היו כל האנליסטים שמסקרים את החברה , איך קרה שמניות החברה המשיכו לעלות בימים אפלים כאלה , פתאום הבינו מנהלי החברה שיש בעיה
- 2.איך הם יודעים שזה זמני ? כמה זה זמני ? (ל"ת)מורחים אותנו 18/02/2020 08:22הגב לתגובה זו
- 1.פגיעה זמנית... שנה, שנתיים (ל"ת)חחח 18/02/2020 07:58הגב לתגובה זו

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.