
שוב - תקלה בדרימליינר של אייר אינדיה; הפעם ללא הרוגים
בשבוע שעבר התרסק מטוס דרימליינר של אייר אינדיה וגרם למותם של 253 אנשים כשרק אדם אחד ניצל; וכעת - נחיתת חירום של דרימליינר של אייר אינדיאה בהונג קונג אחרי ההמראה בשל תקלה טכנית; בואינג ואייר אינדיאה תחת חקירה - האם בטיחות הנוסעים הופקרה?
מטוס בואינג 787-8 של חברת אייר אינדיה, שהמריא מנמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג בדרכו לניו דלהי, נאלץ לחזור לנקודת המוצא באופן בלתי צפוי לאחר זיהוי תקלה טכנית באוויר. האירוע, המתרחש חמישה ימים בלבד לאחר התרסקות טרגית של מטוס בואינג 787 אחר של החברה באחמדאבאד, מעורר מחדש שאלות לגבי בטיחות הצי של אייר אינדיה ופרוטוקולי הטיסה שלה. התאונה הקודמת, שהתרחשה ב-12 ביוני 2025, הייתה אחת האסונות התעופתיים הקשים בעשור האחרון, והיא ממשיכה להטיל צל כבד על תעשיית התעופה ההודית ועל אמינות דגם ה-787 של בואינג.
הטיסה AI315 המריאה מהונג קונג בסביבות השעה 12:20 בצהריים לפי השעה המקומית והחלה לעלות לכיוון גובה השיוט שלה. על פי דיווחים של סוכנות הידיעות רויטרס, כאשר המטוס הגיע לגובה של 22,000 רגל, הצוות זיהה תקלה אפשרית והחליט להפוך את כיוון הטיסה. המטוס נחת בבטחה בחזרה בנמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג בסביבות השעה 13:15. אייר אינדיה מסרה כי הטיסה חזרה להונג קונג זמן קצר לאחר ההמראה בשל בעיה טכנית, והמטוס עובר בדיקות כ"צעד זהירות מיותר". רשות שדות התעופה בהונג קונג אישרה כי המטוס ביקש עמדת ערנות חירום זמן קצר לאחר ההמראה. המטוס המעורב, מדגם דרימליינר, בן שבע שנים.
פרשנות - הדרימליינר שהתרסק - גילויים חדשים; איך המטוס החלומי הפך לסיוט?
התאונה הקודמת באחמדאבאד: 253 הרוגים
התאונה הקודמת התרחשה ב-12 ביוני, כאשר טיסה 171 של אייר אינדיה, מטוס בואינג 787-8 דרימליינר בן 12 שנים, המריא משדה התעופה הבינלאומי סרדאר ולאבהבאי פטל באחמדאבאד בדרכו לגטוויק שבבריטניה. הטיסה, שהייתה אמורה לשאת 242 נוסעים וצוות (230 נוסעים ו-12 אנשי צוות), התרסקה פחות מדקה לאחר ההמראה בשעה 13:38 לפי השעה המקומית, כאשר המטוס איבד גובה במהירות והתנגש בשכונת מגורים בשם מגהנינאגר, כולל בית ספר רפואי ומעונות סטודנטים. ההתרסקות גרמה לפיצוץ ענק ולשריפה שהחריבה את המבנה, והותירה זירה קשה של הריסות ועשן כבד.
- 530 דולר לאתונה: חברות התעופה מבטלות ומחירי הטיסות עולים
- בהודו המדינה מוכרת חברת תעופה, אצלנו המדינה "מלאימה" את אל על
האסון גבה את חייהם של 274 בני אדם, מתוכם 241 נוסעים וחברי צוות ומעל ל-33תושבים מקומיים, כולל סטודנטים רפואיים ואזרחים שהיו במעונות או בסביבה. הניצול היחיד, וישוואש קומאר ראמש, בן 40, אזרח בריטי ממוצא הודי, ישב במושב 11A ליד יציאת חירום והצליח לברוח מהריסות המטוס לאחר שהתנגש. הוא סיפר לתקשורת כי שמע רעש חזק והצליח לשחרר את חגורת הבטיחות ולזחול החוצה דרך הפתח שנוצר בהתרסקות - על העדות של הניצול והאם היא עוזרת בחקירה
החקירה הראשונית העלתה כי המטוס שידר קריאת "מיידיי" פחות מדקה לאחר ההמראה, והגיע לגובה מרבי של כ-650 רגל לפני שהחל לרדת במהירות ולהתנגש בקרקע כ-2 ק"מ משדה התעופה. צוותי חילוץ החליטו כי המטוס, שצבר למעלה מ-41,000 שעות טיסה ו-7,800 נחיתות והיה בתחזוקה שגרתית עד 2023, עשוי לסבול מתקלה במנועים, במַדפים או במערכת הנחיתה. שתי הקופסאות השחורות – מקליט נתוני הטיסה ומקליט קולות תא הטייס – אותרו, והן נבדקות כעת על ידי הוועדה לחקירת תאונות אוויריות בהודו (AAIB) בשיתוף עם מומחים מארצות הברית ובריטניה. עם זאת, לא נקבעה עדיין סיבה סופית, וחקירה מלאה צפויה להימשך חודשים.
התקלה בטיסה AI315, על רקע האסון באחמדאבאד, מגבירה את הלחץ על אייר אינדיה ועל בואינג להוכיח את בטיחות הדגם.
- החברה שמנכ"ל אינטל מוכר מניות שלה
- חברות התרופות האמריקאיות מסתערות על מולקולות סיניות
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
שאלות ותשובות על הדרימליינר, בואינג ואייר אינדיה
מה קרה בטיסה AI315 של אייר אינדיה?
טיסה AI315, שהמריאה מהונג קונג לניו דלהי, חזרה לנקודת המוצא לאחר זיהוי תקלה טכנית בגובה 22,000 רגל. המטוס נחת בבטחה בשעה 13:15 לפי השעה המקומית.
מה הייתה הסיבה לחזרת המטוס?
הצוות זיהה תקלה אפשרית במהלך הטיסה, מה שהוביל להחלטה להפוך כיוון כצעד זהירות. פרטים נוספים טרם פורסמו.
מה גיל המטוס המעורב בטיסה AI315?
המטוס, מדגם בואינג 787-8 דרימליינר, בן שבע שנים.
מה קרה בתאונה הקודמת באחמדאבאד?
טיסה 171 התרסקה ב-12 ביוני זמן קצר לאחר ההמראה מאחמדאבאד, והתנגשה בשכונת מגורים, גבתה את חייהם של 274 בני אדם, כולל 241 נוסעים וצוות, עם ניצול יחיד.
מה צפוי לקרות כעת?
המטוס בטיסה AI315 עובר בדיקות טכניות, וחקירת התאונה באחמדאבאד נמשכת עם ניתוח הקופסאות השחורות.
- 2.אנונימי 16/06/2025 17:26הגב לתגובה זומטוסים לא יכולים לטוס בלי תחזוקה מעקב אחרי כל מטוס וטיסה על בדיקה ויזואלית ובדיקה מכנית מסביב למנועים לשלדת המטוס כדי לגלות סממנים לתקלות שיכולות להגיע באוויר .
- 1.ואולי הבעיה היא באייר אינדיה (ל"ת)אנונימי 16/06/2025 15:58הגב לתגובה זו