בעוד 3-5 שנים כ-70% משוק הרכב המשומש יתבצע בליסינג

יו"ר איגוד סחר הרכב ומנכ"ל חברת DRIVE & BUY, אורי דיגמי: "אנו צופים שב-2005-2006 שוק רכישת רכבי פרימיום בשיטת הליסינג התפעולי יתרחב ויעמוד על בין 30% עד ל-60%"
שרון שפורר |

איגוד סחר רכב, שבאיגוד לשכות המסחר, קיים אסיפה שנתית באמצע חודש אפריל 2005, במהלכה התארח שוקי שדה, מנהל אגף הרישוי במשרד התחבורה, אשר סקר את המגמות המתפתחות בתחום וסיפר על תוכנית העבודה של אגף הרישוי.

יו"ר איגוד סחר הרכב ומנכ"ל חברת DRIVE & BUY, אורי דיגמי, סקר באסיפה את שוק הרכב המשומש ואמר, כי הוא עובר בשנים האחרונות שינוי משמעותי בדרכי מכירת המכוניות המשומשות.

"עד לפני כשנתיים, הגופים המוסדיים (חברות ההשכרה, הליסינג והטרייד-אין) היוו כ-25% משוק מכירת הרכב המשומש בארץ. לעומת זאת, כיום המוסדיים מהווים כ-50% משוק מכירת רכב יד שניה, שעומד על כ-400,000 מכוניות משומשות בשנה". לדעתו, בטווח של 3 עד 5 שנים, כ-70% משוק הרכב המשומש יתבצע על ידי חברות הליסינג וההשכרה.

דיגמי ציין עוד, כי קיימת מגמה של התחזקות נוספת בענף הטרייד-אין המוסדר. "יותר ויותר לקוחות משתמשים בחברות הגדולות המציעות שירותי טרייד-אין, המונות כ-5 חברות, ונהנים משירות יעיל, והכל בעלות יחסית זולה מאוד".

בנוסף, דיגמי הדגים כיצד 'עוגת' ענף סחר הרכב המשומש, מתחלקת כיום. לדבריו, כ-280,000 מכוניות משומשות המהוות כ-50% מהמכירות מתבצעות על ידי חברות הליסינג וההשכרה, כ-15% מהמכירות נעשות על ידי גופי הטרייד-אין הגדולים וכ-35% מהמכירות מתבצעות על ידי לקוחות פרטיים.

לדברי דיגמי, לאחרונה התפתחה מגמה חדשה של ליסינג לרכבי יוקרה. "יבואני הרכב נוקטים במדיניות הנחות לא ריאלית ומעניקים הנחות ענק ללקוחות פרטיים בקניית רכבי יוקרה פרמיום. כך הם פוגעים בצורה משמעותית בערכי המכירה העתידיים של אותם רכבים, עד כדי הפסד ערך של כ-100,000 שקל ויותר ממוצע לשנה לרכב.

דיגמי הסביר שכתוצאה מכך בשנה האחרונה לקוחות רכבי הפרימיום מתעניינים בביצוע שיפטינג מרכישה לליסינג. "אנו צופים שבשנים 2005 ו-2006 שוק רכישת רכבי פרימיום בשיטת הליסינג התפעולי יתרחב ויעמוד על בין 30% עד ל-60%. תופעה זו תקבל ביטוי גדול יותר בעוד כ-3 שנים כאשר רכבי הפרימיום שנמכרים היום על ידי לקוחות פרטיים בלבד ימכרו גם הם דרך חברות הליסינג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה