עסק מסריח: לא תאמינו היכן הסתתר עורך דין שחמק ממס הכנסה

עו"ד מעפולה קנה נדל"ן ב-2.3 מיליון שקל בזמן שהצהיר על הכנסות של 200 אלף שקל בשנה. חוקרי מס הכנסה באו לבקר, ונשארו אצלו במשרד עד שהגיח
גיא עיני | (7)

ביקורת ניהול ספרים של מס הכנסה שהתקיימה במשרדו של עורך דין בעפולה הביאה אותו להסתתר בשירותים לאחר שלא רשם הכנסות של למעלה מ-900 אלף שקל. מרגע שהזדהו המבקרים בפני אחד העובדים במשרד, נאמר להם שעורך הדין, בעל המשרד לא נמצא במשרד ויחזור רק בעוד כמה שעות. מבקרי מס הכנסה נשארו להמתין במשרד. 

כעבור חצי שעה של המתנה, יצא עורך הדין מהשירותים שבמשרד, התנצל בפניהם, והוחל בבדיקת הספרים של העסק. מהבדיקה עלה כי לא נרשמו הכנסות בסך 914 אלף שקל. עורך הדין נחקר ובמהלך חקירתו התברר כי בנוסף רכש רכב מסוג מרצדס בסכום של חצי מיליון שקל, אותו רשם על שם אחותו, שלה אין רישיון נהיגה.

עוד נמצא, כי בשנתיים האחרונות רכש שני מבנים בסכום של 2.3 מיליון שקל, בעוד שהכנסתו המוצהרת הממוצעת עומדת סביב 200 אלף שקל בשנה. עורך הדין הובא בפני בית משפט ושוחרר בתנאים מגבילים, להמשך חקירתו.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    צוללת 03/12/2018 14:45
    הגב לתגובה זו
    מה לגביי 13 הדירות שלו?
  • 5.
    משה 03/12/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    בטוח עורך דין ערבי
  • 4.
    נילי 03/12/2018 14:02
    הגב לתגובה זו
    שם פוחדים להיכנס?
  • 3.
    ארי 03/12/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    שמשכירים 10 דירות וגורפים לכיסם הון עתק מדי חודש בחודשו?
  • בעיקר המורים והמורות (ל"ת)
    נילי 03/12/2018 14:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יעקב 03/12/2018 12:22
    הגב לתגובה זו
    מרגישים שיש להם כוח ומותר להם לעשות הכל לא כולם אבל חלקם יותר מתחמנים ראו את הערך דין נווה שהוציא והכניס אישה בנתבג ללא אישור. אף אחד לא העיף אותו מהתפקיד כולל שרת המשפטים שנוח הפרקליטות טובה שלא נוח צריך לדרוך עליהם גם שרת המשפטים אישה חכמה אבל קטנה
  • 1.
    ג 03/12/2018 11:52
    הגב לתגובה זו
    לאחרונה גם ניתקלתי בשיעורים פרטיים, חשמלאים וקבלנים. בסוף הכי נוח למדינה להעלות שווי רכב או להקטין את הפטור מהפרשות לפנסיה או סתם להעלות מס הכנסה.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.