ומה החרדים יגידו עכשיו? בר רפאלי חוזרת בלבוש מינימלי, "זו לא פרובוקציה אלא שימוש פונקציונאלי"
חברת ההלבשה התחתונה, 'בוניטה דה מס', לא לומדת מהלקח של פוקס? החברה העלתה לאחרונה קמפיין שילוט חוצות נועז במיוחד לאורך נתיבי איילון וזאת כחודש בלבד לאחר הסערה שעורר הקמפיין של פוקוס עם בר רפאלי (סערה בעיקר בקרב המגזר הדתי). במקרה אל שלא במקרה, זו אותה בר רפאלי שמופיעה בשלטי החוצות של 'בונויטה דה מס' ובמקרה או שלא במקרה - הפעם היא מופיעה בלבוש אפילו מינימלי יותר.
לדברי, מנהל הפרסום של 'בוניטה דה מס', גולן בן דוד, "מדובר בצירוף מקרים, האסטרטגיה הפרסומית של החברה נקבעה הרבה לפני הסיפור עם פוקס". בן דוד מציין, כי קהל היעד של הרשת הן נשים בנות 25-55 מכל המגזרים, גם הקהל הדתי והחרדי. "אנחנו פונים לכל האוכלוסייה, אין סגמנטציה כזו או אחרת".
עם זאת, אומר בן דוד, "אין לנו דרך אחרת לפרסם את המוצרים שלנו, מדובר בשימוש פונקציונאלי ולא בפרובוקציה".
בתגובה לכתבה נמסר ל-Bizportal מחברת 'בוניטה דה מס': "הפרסום נעשה לשם פרסום ולא לשם פרובוקציה". 'בוניטה דה מס' הינה חברה ישראלית העוסקת ביצור הלבשה תחתונה לנשים ומשווקת ברשתות הנבחרות להלבשה תחתונה ברחבי הארץ.
מדובר בשלט אשר הוצב בנתיבי איילון לאחר שוועדת הכלכלה של הכנסת אישרה להחזיר לכביש את שלטי הענק. גודל השלט הוא 400 מ"ר, הוא מוצב סמוך למחלף לה גוורדיה בתל אביב. עלות הפרסום היא 250 אלף שקל.
פוקס מעוררת זעם
לפני כחודש חברת האופנה 'פוקס' העלתה שלטי חוצות בנתיבי איילון בהשקעה של מאות אלפי שקלים בו נראו הדוגמנית בר רפאלי ונעם טור (משתתף הריאליטי 'הישרדות') כשהם שוכבים במיטה זה לצד זו בלבוש מינימלי. עם זאת, לאחר כשבוע בלבד, החליטה החברה להחליפם לשלטים אחרים בעקבות תלונות של צרכנים, בעיקר מהמגזר החרדי.
בהודעה שפרסמה החברה לאחר החלפת השילוט נאמר כי "פוקס החליטה להחליף את התמונות שהופיעו בשילוט לה-גוורדיה בשל מספר פניות שהגיעו לרשת בימים האחרונים. למרות שמדובר בפניות בודדות, החליטה רשת פוקס להתחשב בהן, מעצם היותה רשת האופנה הפונה לכלל הציבור ולכל המגזרים".
לכתבה: הקמפיין: פוקס מלבישה את בר ונועם. שטראוס חותמת את 'משפט' המילקי

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.53% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".