רוצים להשאיר את הרכב קרוב לטרמינל בנתב"ג? המחיר יקפוץ ל-135 שקל ליום
וכמה עולה להחנות בחניונים לטווח ארוך?
החל מהקיץ, נוסעים שירצו להחנות את רכבם בחניונים הסמוכים לטרמינל 3 בנתב"ג יידרשו לשלם מחיר יומי של 135 שקל, עלייה של 35% לעומת המחיר הנוכחי שעומם על 100 שקל. מדובר במהלך יזום של רשות שדות התעופה (רש"ת), שנועד להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניוני הטווח הקצר למשך מספר ימים.
בנתב"ג הסבירו כי החניונים הקרובים לטרמינל – פרדס וכרם – מיועדים בעיקר למלווים ולמקבלי פנים, ולא לחניית לילה של נוסעים. בשל קרבתם ונוחותם, נוסעים רבים בוחרים להחנות בהם גם לנסיעות ארוכות לחו"ל, מה שגורם לעומס ולאי זמינות לרכבים שמגיעים לפרקי זמן קצרים בלבד.
חניה צמודה – בתוספת תשלום
בחודשי הקיץ, בין 15 ביוני ל-31 באוקטובר, נרשמת קפיצה חדה בביקוש לחניה בנמל התעופה. בהתאם לכך, המחיר היומי בחניונים הסמוכים לטרמינל יזנק כאמור ל-135 שקל. ברש"ת מזהירים כי רכבים שישהו שם מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. לעומת זאת, בחניונים לטווח ארוך – המרוחקים יותר ודורשים נסיעה בשאטל – המחיר נותר נמוך בהרבה: 50 שקל ליום בחניה פתוחה, ו-90 שקל ליום בחניון מקורה. במועדים מסוימים ניתן גם להחנות שם במחיר של 100 שקל ליום, ללא תלות בעונתיות.
המהלך שצפוי להיכנס לתוקף כבר בעוד שבועות ספורים נועד לעודד את הנוסעים לבחור בחניונים המרוחקים, ולהותיר את החניה הקרובה זמינה למשתמשים קצרים. לא נראה כי ההחלטה להעלות את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל עשויה לשנות את הרגלי הנוסעים. רוב הנסיעות הם למספר ימים כך שמדובר בתוספת של מאות שקלים בודדים. עם זאת, החשש מגרירה, יכול להיות משמעותי יותר.
- היזמית טענה שעיכוב במסירת חניון הוא "כוח עליון"
- האם יוקמו חניוני ענק בגוש דן? ולמה זו טעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחברוה ציבורית לנתב"ג
האפשרויות להגיע לנמל התעופה ללא רכב פרטי מוגבלות יחסית. הרכבת לנתב"ג, שפועלת מתל אביב ומערים נוספות, אינה זמינה 24/7, והאוטובוסים הציבוריים אינם תמיד נוחים לנוסעים עם מזוודות כבדות. עם זאת, באם אתם טסים וחוזרים בשעות של פעילות הרכבת, הרי שזה פתרון מצוין. ולגבי מוניות? מחירי המוניות לנתב"ג נותרים גבוהים, מה שמגביר את התלות של רבים ברכב הפרטי. רש"ת טוענת כי היא פועלת לשיפור הנגישות לנמל התעופה, אך נכון לעכשיו, אין פתרון משמעותי, אם כי חייבים להודות שהמצב השתפר מאוד לעומת לפני מספר שנים. אפשרויות ההגעה רבות יותר.
בהשוואה לנמלי תעופה אחרים בעולם, מחירי החניה בנתב"ג נחשבים גבוהים יחסית, במיוחד בחניונים הקרובים לטרמינל. בנמלי תעופה מרכזיים באירופה, כמו הית'רו בלונדון או שארל דה גול בפריז, מחירי החניה לטווח קצר נעים בין 10 ל-20 יורו ליום, אם כי חניונים לטווח ארוך זולים משמעותית. עם זאת, בנמלים אלה קיימות מערכות תחבורה ציבורית מפותחות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית. ב
שאלות ותשובות על חנייה בנתב"ג
מדוע רשות שדות התעופה מעלה את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל?
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- לאוניד נבזלין ניצח את רוסיה - יכול לתפוס נכסים רוסיים בעולם ב-65 מיליארד דולר
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה...
ההעלאה נועדה להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניונים הקרובים (פרדס וכרם) למשך ימים ארוכים, שכן אלה מיועדים בעיקר למלווים, למקבלי פנים ולחניות קצרות. הביקוש הגבוה גורם לעומס, ולכן רש"ת מעודדת שימוש בחניונים לטווח ארוך.
מהן האפשרויות למי שרוצה לחסוך בעלויות החניה?
נוסעים יכולים לבחור בחניונים לטווח ארוך, שבהם המחיר נמוך משמעותית – 50 שקל ליום בחניה פתוחה או 90 שקל ליום בחניון מקורה. חלופות נוספות כוללות שימוש בתחבורה ציבורית, הסעות פרטיות או שירותי שיתוף נסיעות, אם כי אלה עשויים להיות פחות נוחים.
האם יש סיכונים בהשארת הרכב בחניונים הקרובים ליותר מיום?
כן, רש"ת מזהירה כי רכבים שישהו בחניונים הקרובים מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. מומלץ לעקוב אחר השילוט וההנחיות בחניונים כדי להימנע מסנקציות.
האם צפויים שיפורים בתחבורה הציבורית לנתב"ג בעתיד הקרוב?
נכון לעכשיו, לא הוכרזו תוכניות קונקרטיות להרחבת שירותי התחבורה הציבורית לנתב"ג. הרכבת הקיימת פועלת בשעות מוגבלות, ואין צפי להוספת קווים ישירים מערים מרכזיות נוספות. עם זאת, רש"ת טוענת כי היא בוחנת דרכים לשיפור הנגישות.
כיצד משתווה מחיר החניה בנתב"ג לנמלי תעופה אחרים בעולם?
מחירי החניה בנתב"ג, במיוחד בחניונים הקרובים, גבוהים יחסית לנמלי תעופה מרכזיים באירופה, שבהם חניה לטווח קצר עולה לעיתים פחות. עם זאת, בנמלים אלה קיימות אפשרויות תחבורה ציבורית נרחבות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית.
האם יש הנחות או מבצעים לחניה בנתב"ג?
בחלק מהמועדים ניתן למצוא מחירים מוזלים בחניונים לטווח ארוך, כמו 100 שקל ליום ללא תלות בעונתיות. מומלץ לבדוק באתר רשות שדות התעופה או להתעדכן בשילוט במקום לקבלת מידע על מבצעים זמינים.
- 11.בהצלחה עם ההגעה הביתה למי שנוחת בשבת קודש (ל"ת)אביבה 10/06/2025 16:22הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 08/06/2025 21:07הגב לתגובה זותפתחו תחבורה 247 לנתבג מכל ערי המרכז. תל אביב פתח תקווה ועוד. מירי רגב פוגעת בציבור יופי מאיתנו.
- 9.אין על ביבי וחבורת הזבל שלו 20 שנה גרם ליוקר המחייה הכי גדול בעולם (ל"ת)אנונימי 07/06/2025 16:59הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 07/06/2025 08:49הגב לתגובה זוכבר שנים אני לא משלם בנתבג בחניונים גם אם שמתי את הרכב חודש ונסעתי לתאילנד והחשבון יצא 1500.חבר מרשת לימד אותי טריק. כל מה שצריך זה מברג באוטו..והמבין יבין
- איך (ל"ת)ביאליק 07/06/2025 13:34הגב לתגובה זו
- מברג למה (ל"ת)ביאליק 07/06/2025 13:29הגב לתגובה זו
- 7.והשדה השני יהיה בנבטים. כל כך לא כדאי שזה מריח פוליטי. (ל"ת)עידן 06/06/2025 19:46הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 06/06/2025 14:36הגב לתגובה זואם יש מצוקת חניה בכרם וםרדס אולי במקום מחירי עושק אולי תוסיפו עוד שלש ארבע קומות חניה מספיק לראות את השכר של בכירי רשת כדי להבין לאן הולכים כספי האזרחים
- 5.אתם אכן חיים בגן עדןעם סגולה. (ל"ת)רונלד 06/06/2025 14:35הגב לתגובה זו
- 4.מדינה נפלאה!!!אבל באמת נפלאה!!!! (ל"ת)הסוס 06/06/2025 14:34הגב לתגובה זו
- 3.יהויקים 06/06/2025 13:27הגב לתגובה זוכל עוד המושחתים מהליכוד שולטים ברשת
- 2.אנונימי 06/06/2025 13:05הגב לתגובה זורק תחרות וגמישות יפתרו את הבעיות האלו
- 1.רפאל 06/06/2025 11:54הגב לתגובה זומתי יפתח כבר שדה תעופה בינלאומי שיתחרה בנתבג
ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון
מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?
המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.
מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום
מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.
מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?
ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.
בין מקבלי המענק נמצאים:
- מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
- מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
- זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
- חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
- ניצולי שואה
- משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה
- אחרי שקיבל מיליון: חשמלאי שנפל יפוצה בכ-130 אלף ש'
- פקידה בביטוח לאומי דרשה להכיר בלחץ כפגיעה בעבודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

השקל חונק את הסטארט-אפים - מה אפשר לעשות?
שערי המטבע הם תמיד כמו נדנדה: תמיד כשצד אחד מרוויח, צד אחר נפגע. כשהשקל מתחזק, כמו שקורה בחודשים האחרונים, היצואנים, בעיקר, מרגישים את ההכבדה. במילים פשוטות הם מקבלים פחות דולרים תמורת השקלים שלהם, ואיתם הם צריכים לשלם לעובדים ולמלאי ברמות מחירים יקרות יותר בהשוואה לפעילות העסקית. בשגרה אפשר לאזן את זה. כשהמגמה היא איטית וסבירה ונעה בטווח הגיוני, קל יותר לגדר את המטבע ולהוריד סיכון. אבל כשהמגמה מתחזקת וגם נמשכת, הכלים הרגילים כבר לא מספיקים.
ראינו את זה טוב בעונת הדוחות האחרונה, כשחברות רבות הצביעו על שער הדולר כסיבה עיקרית להיחלשות התוצאות. על הרקע הזה, ובעיקר לאור ההתחזקות הנוספת של השקל מול המטבע האמריקאי שמתרחש בעקבות התקווה לעסקה בעזה שוחחנו עם ד״ר אדם רויטר, יו״ר חברת חיסונים פיננסיים כדי להבין מה המשמעות המיידית עבור היצואנים, אילו תרחישים יכולים לשנות את התמונה, והאם בכלל אפשר להתכונן לגל הבא.
מה המשמעות המיידית של התחזקות השקל עבור היצואנים?
אני אומר כבר שנים רבות שהיצואנים חייבים לגדר את עצמם. פשוט חייבים לגדר את עצמם. מי שכבר עשה את זה לא נמצא כל כך בלחץ בסיטואציה הנוכחית. זו נקודה מרכזית, שכולם חייבים, באופן עקבי, ושיטתי, לבצע גידורי מטח. זה נכון שבעתיים כשרמת השערים נמצאת בשערים טובים יחסית היסטורית.
עכשיו, מה זה שער שהוא טוב היסטורית? בוא נאמר שיצואן צריך להסתכל על השער הממוצע של נניח השלוש שנים האחרונות ולומר לעצמו, כמו שהצלחתי לחיות בצורה סבירה עד עכשיו, בשלוש שנים האחרונות, אז אני חייב לגדר את עצמו בשער גבוה מהממוצע ויהי מה. זוהי צורת החשיבה שחייבת להיות בקרב היצואנים כדי לא להיכנס להיסטריה במצבים כמו המצב הנוכחי, שהשער יורד ויורד ויורד. ואז מי שלא גידר, ואמנם רבים מהיצואנים מגדרים, אבל מי שלא גידר, נמצא בסיטואציה מאוד בעייתית.
- על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
- החשיבות בחיסול אנשי הכספים והמקרה האיראני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומי שלא גידר עד עכשיו?
להתחיל לגדר בשער הנוכחי זה אמנם לא
מזהיר, אבל עדיין, מי שלא גידר חייב לצמצם את הסיכונים שלו, לפחות לחצי השנה הקרובה כדי שהסיטאציה לא תחריף עוד יותר עבורו.