חניון נתב"ג (דאלי)
חניון נתב"ג (דאלי)

רוצים להשאיר את הרכב קרוב לטרמינל בנתב"ג? המחיר יקפוץ ל-135 שקל ליום

וכמה עולה להחנות בחניונים לטווח ארוך? 

עמית בר | (13)
נושאים בכתבה חניון נתב"ג


החל מהקיץ, נוסעים שירצו להחנות את רכבם בחניונים הסמוכים לטרמינל 3 בנתב"ג יידרשו לשלם מחיר יומי של 135 שקל, עלייה של 35% לעומת המחיר הנוכחי שעומם על 100 שקל. מדובר במהלך יזום של רשות שדות התעופה (רש"ת), שנועד להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניוני הטווח הקצר למשך מספר ימים.

בנתב"ג הסבירו כי החניונים הקרובים לטרמינל – פרדס וכרם – מיועדים בעיקר למלווים ולמקבלי פנים, ולא לחניית לילה של נוסעים. בשל קרבתם ונוחותם, נוסעים רבים בוחרים להחנות בהם גם לנסיעות ארוכות לחו"ל, מה שגורם לעומס ולאי זמינות לרכבים שמגיעים לפרקי זמן קצרים בלבד.

חניה צמודה – בתוספת תשלום

בחודשי הקיץ, בין 15 ביוני ל-31 באוקטובר, נרשמת קפיצה חדה בביקוש לחניה בנמל התעופה. בהתאם לכך, המחיר היומי בחניונים הסמוכים לטרמינל יזנק כאמור ל-135 שקל. ברש"ת מזהירים כי רכבים שישהו שם מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. לעומת זאת, בחניונים לטווח ארוך – המרוחקים יותר ודורשים נסיעה בשאטל – המחיר נותר נמוך בהרבה: 50 שקל ליום בחניה פתוחה, ו-90 שקל ליום בחניון מקורה. במועדים מסוימים ניתן גם להחנות שם במחיר של 100 שקל ליום, ללא תלות בעונתיות.

המהלך שצפוי להיכנס לתוקף כבר בעוד שבועות ספורים נועד לעודד את הנוסעים לבחור בחניונים המרוחקים, ולהותיר את החניה הקרובה זמינה למשתמשים קצרים. לא נראה כי ההחלטה להעלות את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל עשויה לשנות את הרגלי הנוסעים. רוב הנסיעות הם למספר ימים כך שמדובר בתוספת של מאות שקלים בודדים. עם זאת, החשש מגרירה, יכול להיות משמעותי יותר. 


תחברוה ציבורית לנתב"ג

האפשרויות להגיע לנמל התעופה ללא רכב פרטי מוגבלות יחסית. הרכבת לנתב"ג, שפועלת מתל אביב ומערים נוספות, אינה זמינה 24/7, והאוטובוסים הציבוריים אינם תמיד נוחים לנוסעים עם מזוודות כבדות. עם זאת, באם אתם טסים וחוזרים בשעות של פעילות הרכבת, הרי שזה פתרון מצוין.  ולגבי מוניות? מחירי המוניות לנתב"ג נותרים גבוהים, מה שמגביר את התלות של רבים ברכב הפרטי. רש"ת טוענת כי היא פועלת לשיפור הנגישות לנמל התעופה, אך נכון לעכשיו, אין פתרון משמעותי, אם כי חייבים להודות שהמצב השתפר מאוד לעומת לפני מספר שנים. אפשרויות ההגעה רבות יותר. 

בהשוואה לנמלי תעופה אחרים בעולם, מחירי החניה בנתב"ג נחשבים גבוהים יחסית, במיוחד בחניונים הקרובים לטרמינל. בנמלי תעופה מרכזיים באירופה, כמו הית'רו בלונדון או שארל דה גול בפריז, מחירי החניה לטווח קצר נעים בין 10 ל-20 יורו ליום, אם כי חניונים לטווח ארוך זולים משמעותית. עם זאת, בנמלים אלה קיימות מערכות תחבורה ציבורית מפותחות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית. ב


שאלות ותשובות על חנייה בנתב"ג

מדוע רשות שדות התעופה מעלה את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל?

קיראו עוד ב"בארץ"

ההעלאה נועדה להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניונים הקרובים (פרדס וכרם) למשך ימים ארוכים, שכן אלה מיועדים בעיקר למלווים, למקבלי פנים ולחניות קצרות. הביקוש הגבוה גורם לעומס, ולכן רש"ת מעודדת שימוש בחניונים לטווח ארוך.

מהן האפשרויות למי שרוצה לחסוך בעלויות החניה?

נוסעים יכולים לבחור בחניונים לטווח ארוך, שבהם המחיר נמוך משמעותית – 50 שקל ליום בחניה פתוחה או 90 שקל ליום בחניון מקורה. חלופות נוספות כוללות שימוש בתחבורה ציבורית, הסעות פרטיות או שירותי שיתוף נסיעות, אם כי אלה עשויים להיות פחות נוחים.

 האם יש סיכונים בהשארת הרכב בחניונים הקרובים ליותר מיום?

כן, רש"ת מזהירה כי רכבים שישהו בחניונים הקרובים מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. מומלץ לעקוב אחר השילוט וההנחיות בחניונים כדי להימנע מסנקציות.

האם צפויים שיפורים בתחבורה הציבורית לנתב"ג בעתיד הקרוב?

נכון לעכשיו, לא הוכרזו תוכניות קונקרטיות להרחבת שירותי התחבורה הציבורית לנתב"ג. הרכבת הקיימת פועלת בשעות מוגבלות, ואין צפי להוספת קווים ישירים מערים מרכזיות נוספות. עם זאת, רש"ת טוענת כי היא בוחנת דרכים לשיפור הנגישות.

כיצד משתווה מחיר החניה בנתב"ג לנמלי תעופה אחרים בעולם?

מחירי החניה בנתב"ג, במיוחד בחניונים הקרובים, גבוהים יחסית לנמלי תעופה מרכזיים באירופה, שבהם חניה לטווח קצר עולה לעיתים פחות. עם זאת, בנמלים אלה קיימות אפשרויות תחבורה ציבורית נרחבות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית.

האם יש הנחות או מבצעים לחניה בנתב"ג?

בחלק מהמועדים ניתן למצוא מחירים מוזלים בחניונים לטווח ארוך, כמו 100 שקל ליום ללא תלות בעונתיות. מומלץ לבדוק באתר רשות שדות התעופה או להתעדכן בשילוט במקום לקבלת מידע על מבצעים זמינים.



תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בהצלחה עם ההגעה הביתה למי שנוחת בשבת קודש (ל"ת)
    אביבה 10/06/2025 16:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אנונימי 08/06/2025 21:07
    הגב לתגובה זו
    תפתחו תחבורה 247 לנתבג מכל ערי המרכז. תל אביב פתח תקווה ועוד. מירי רגב פוגעת בציבור יופי מאיתנו.
  • 9.
    אין על ביבי וחבורת הזבל שלו 20 שנה גרם ליוקר המחייה הכי גדול בעולם (ל"ת)
    אנונימי 07/06/2025 16:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 07/06/2025 08:49
    הגב לתגובה זו
    כבר שנים אני לא משלם בנתבג בחניונים גם אם שמתי את הרכב חודש ונסעתי לתאילנד והחשבון יצא 1500.חבר מרשת לימד אותי טריק. כל מה שצריך זה מברג באוטו..והמבין יבין
  • איך (ל"ת)
    ביאליק 07/06/2025 13:34
    הגב לתגובה זו
  • מברג למה (ל"ת)
    ביאליק 07/06/2025 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    והשדה השני יהיה בנבטים. כל כך לא כדאי שזה מריח פוליטי. (ל"ת)
    עידן 06/06/2025 19:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנונימי 06/06/2025 14:36
    הגב לתגובה זו
    אם יש מצוקת חניה בכרם וםרדס אולי במקום מחירי עושק אולי תוסיפו עוד שלש ארבע קומות חניה מספיק לראות את השכר של בכירי רשת כדי להבין לאן הולכים כספי האזרחים
  • 5.
    אתם אכן חיים בגן עדןעם סגולה. (ל"ת)
    רונלד 06/06/2025 14:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מדינה נפלאה!!!אבל באמת נפלאה!!!! (ל"ת)
    הסוס 06/06/2025 14:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יהויקים 06/06/2025 13:27
    הגב לתגובה זו
    כל עוד המושחתים מהליכוד שולטים ברשת
  • 2.
    אנונימי 06/06/2025 13:05
    הגב לתגובה זו
    רק תחרות וגמישות יפתרו את הבעיות האלו
  • 1.
    רפאל 06/06/2025 11:54
    הגב לתגובה זו
    מתי יפתח כבר שדה תעופה בינלאומי שיתחרה בנתבג
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)גיוס חרדים (צילום: חיים בן־הקון)

חוק הגיוס: כשזה מגיע לחרדים, עוצמה יהודית מאבדת את העוצמה

עוצמה יהודית רוצה מלחמה בלי לוחמים: השתיקה המפלגתית על גיוס החרדים חושפת עד כמה המספרים מתעתעים, איך יוצאים בשאלה נספרים כחרדים, ואיך החוק החדש מאפשר להציג עמידה ביעדים כמעט בלי לגייס באמת, מהלך שמרחיק את החרדים מלהשתלב בתעסוקה ופוגע במשק כולו
ד"ר אדם רויטר |

במסגרת מאמציהם למנוע את רוע הגזירה, משמע לשאת בעול הביטחון כמו כל יהודי אחר במדינת ישראל, מנהיגי החרדים מייצרים כמה שיותר קומבינטוריקה וביסמוט נופל או מופל לפח. במסגרת ההסכמות שחוק הגיוס החדש והרע מאד הזה קובע, יספרו בתוואי הגיוס כל הבנים שלמדו אי פעם במוסדות חרדיים, כולל 20% מהם שבכלל עזבו את המגזר. אסביר בסוף גם איך כל זה קשור לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה.

מסתבר שכיום שיעור היוצאים בשאלה מכל שנתון חרדי עומד על שיעור של כ-20%. אתם קוראים נכון. לפי "עמותת הלל", שהיא הכתובת הראשית של יוצאות ויוצאים בשאלה מהמגזר - שמגיעים אליה ונעזרים בה לרוב כשהם בגילאי 17 עד 25, אלו מביניהם בגילאי 18 עד 20 מתגייסים ברובם לצה"ל. למעשה לפי עמותת הלל כ-75% בגילאים הללו מתגייסים לצה"ל.

בואו ניכנס רגע למספרים. בשנתון הגיוס של 2024-2025 (תשפ"ה) יש כ-76 אלף בנים שנולדו בשנת 2006, מתוכם כ-57 אלף הם יהודים שמתוכם כ-14 אלף הם מהמגזר החרדי. מתוכם התגייסו השנה כ-2,900 שהם כ-20% מהשנתון החרדי (המקור: עיתון "הארץ" )

יש לציין כי זו קפיצה משמעותית ביותר לעומת כ-1,200 מגויסים יוצאי המגזר בממוצע שנתי, משמע 8% מכל שנתון, בשנים שקדמו לתשפ"ה וזו לפחות בהחלט בשורה טובה.

כמה מתוך המתגייסים יצאו מהמגזר וכבר אינם חרדים? ע"פ הערכות כ-20% מכל שנתון עזבו את המגזר. משמע מתוך שנתון של 15,000 כ-3,000 כבר אינם חרדים. לפי עמותת הלל המלווה יוצאים ויוצאות מהמגזר, כ-75% מהם מתגייסים לצה"ל. משמע מתוך ה-2,900 שהתגייסו, שהם יוצאי המגזר החרדי ניתן להניח שכ-2,250 מהם בכלל עזבו את המגזר. מבחינתם, הם לא מתגייסים לצה"ל כחרדים אלא כדתיים לאומיים, כמסורתיים או כחילוניים (רובם נותרים קרובים לאמונה ולמסורת ואינם הופכים לחילוניים). אבל הם נספרים כמתגייסים חרדים - וזו נקודה מאד חשובה.