רוצים להשאיר את הרכב קרוב לטרמינל בנתב"ג? המחיר יקפוץ ל-135 שקל ליום
וכמה עולה להחנות בחניונים לטווח ארוך?
החל מהקיץ, נוסעים שירצו להחנות את רכבם בחניונים הסמוכים לטרמינל 3 בנתב"ג יידרשו לשלם מחיר יומי של 135 שקל, עלייה של 35% לעומת המחיר הנוכחי שעומם על 100 שקל. מדובר במהלך יזום של רשות שדות התעופה (רש"ת), שנועד להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניוני הטווח הקצר למשך מספר ימים.
בנתב"ג הסבירו כי החניונים הקרובים לטרמינל – פרדס וכרם – מיועדים בעיקר למלווים ולמקבלי פנים, ולא לחניית לילה של נוסעים. בשל קרבתם ונוחותם, נוסעים רבים בוחרים להחנות בהם גם לנסיעות ארוכות לחו"ל, מה שגורם לעומס ולאי זמינות לרכבים שמגיעים לפרקי זמן קצרים בלבד.
חניה צמודה – בתוספת תשלום
בחודשי הקיץ, בין 15 ביוני ל-31 באוקטובר, נרשמת קפיצה חדה בביקוש לחניה בנמל התעופה. בהתאם לכך, המחיר היומי בחניונים הסמוכים לטרמינל יזנק כאמור ל-135 שקל. ברש"ת מזהירים כי רכבים שישהו שם מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. לעומת זאת, בחניונים לטווח ארוך – המרוחקים יותר ודורשים נסיעה בשאטל – המחיר נותר נמוך בהרבה: 50 שקל ליום בחניה פתוחה, ו-90 שקל ליום בחניון מקורה. במועדים מסוימים ניתן גם להחנות שם במחיר של 100 שקל ליום, ללא תלות בעונתיות.
המהלך שצפוי להיכנס לתוקף כבר בעוד שבועות ספורים נועד לעודד את הנוסעים לבחור בחניונים המרוחקים, ולהותיר את החניה הקרובה זמינה למשתמשים קצרים. לא נראה כי ההחלטה להעלות את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל עשויה לשנות את הרגלי הנוסעים. רוב הנסיעות הם למספר ימים כך שמדובר בתוספת של מאות שקלים בודדים. עם זאת, החשש מגרירה, יכול להיות משמעותי יותר.
- האם יוקמו חניוני ענק בגוש דן? ולמה זו טעות
- חניה? תשכחו מזה: למה אין איפה להחנות ומה הפתרון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחברוה ציבורית לנתב"ג
האפשרויות להגיע לנמל התעופה ללא רכב פרטי מוגבלות יחסית. הרכבת לנתב"ג, שפועלת מתל אביב ומערים נוספות, אינה זמינה 24/7, והאוטובוסים הציבוריים אינם תמיד נוחים לנוסעים עם מזוודות כבדות. עם זאת, באם אתם טסים וחוזרים בשעות של פעילות הרכבת, הרי שזה פתרון מצוין. ולגבי מוניות? מחירי המוניות לנתב"ג נותרים גבוהים, מה שמגביר את התלות של רבים ברכב הפרטי. רש"ת טוענת כי היא פועלת לשיפור הנגישות לנמל התעופה, אך נכון לעכשיו, אין פתרון משמעותי, אם כי חייבים להודות שהמצב השתפר מאוד לעומת לפני מספר שנים. אפשרויות ההגעה רבות יותר.
בהשוואה לנמלי תעופה אחרים בעולם, מחירי החניה בנתב"ג נחשבים גבוהים יחסית, במיוחד בחניונים הקרובים לטרמינל. בנמלי תעופה מרכזיים באירופה, כמו הית'רו בלונדון או שארל דה גול בפריז, מחירי החניה לטווח קצר נעים בין 10 ל-20 יורו ליום, אם כי חניונים לטווח ארוך זולים משמעותית. עם זאת, בנמלים אלה קיימות מערכות תחבורה ציבורית מפותחות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית. ב
שאלות ותשובות על חנייה בנתב"ג
מדוע רשות שדות התעופה מעלה את מחירי החניה בחניונים הקרובים לטרמינל?
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?
ההעלאה נועדה להרתיע נוסעים מלהשאיר את רכבם בחניונים הקרובים (פרדס וכרם) למשך ימים ארוכים, שכן אלה מיועדים בעיקר למלווים, למקבלי פנים ולחניות קצרות. הביקוש הגבוה גורם לעומס, ולכן רש"ת מעודדת שימוש בחניונים לטווח ארוך.
מהן האפשרויות למי שרוצה לחסוך בעלויות החניה?
נוסעים יכולים לבחור בחניונים לטווח ארוך, שבהם המחיר נמוך משמעותית – 50 שקל ליום בחניה פתוחה או 90 שקל ליום בחניון מקורה. חלופות נוספות כוללות שימוש בתחבורה ציבורית, הסעות פרטיות או שירותי שיתוף נסיעות, אם כי אלה עשויים להיות פחות נוחים.
האם יש סיכונים בהשארת הרכב בחניונים הקרובים ליותר מיום?
כן, רש"ת מזהירה כי רכבים שישהו בחניונים הקרובים מעבר ליממה אחת עלולים להיגרר. מומלץ לעקוב אחר השילוט וההנחיות בחניונים כדי להימנע מסנקציות.
האם צפויים שיפורים בתחבורה הציבורית לנתב"ג בעתיד הקרוב?
נכון לעכשיו, לא הוכרזו תוכניות קונקרטיות להרחבת שירותי התחבורה הציבורית לנתב"ג. הרכבת הקיימת פועלת בשעות מוגבלות, ואין צפי להוספת קווים ישירים מערים מרכזיות נוספות. עם זאת, רש"ת טוענת כי היא בוחנת דרכים לשיפור הנגישות.
כיצד משתווה מחיר החניה בנתב"ג לנמלי תעופה אחרים בעולם?
מחירי החניה בנתב"ג, במיוחד בחניונים הקרובים, גבוהים יחסית לנמלי תעופה מרכזיים באירופה, שבהם חניה לטווח קצר עולה לעיתים פחות. עם זאת, בנמלים אלה קיימות אפשרויות תחבורה ציבורית נרחבות יותר, שמפחיתות את התלות בחניה פרטית.
האם יש הנחות או מבצעים לחניה בנתב"ג?
בחלק מהמועדים ניתן למצוא מחירים מוזלים בחניונים לטווח ארוך, כמו 100 שקל ליום ללא תלות בעונתיות. מומלץ לבדוק באתר רשות שדות התעופה או להתעדכן בשילוט במקום לקבלת מידע על מבצעים זמינים.
- 11.בהצלחה עם ההגעה הביתה למי שנוחת בשבת קודש (ל"ת)אביבה 10/06/2025 16:22הגב לתגובה זו
- 10.אנונימי 08/06/2025 21:07הגב לתגובה זותפתחו תחבורה 247 לנתבג מכל ערי המרכז. תל אביב פתח תקווה ועוד. מירי רגב פוגעת בציבור יופי מאיתנו.
- 9.אין על ביבי וחבורת הזבל שלו 20 שנה גרם ליוקר המחייה הכי גדול בעולם (ל"ת)אנונימי 07/06/2025 16:59הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 07/06/2025 08:49הגב לתגובה זוכבר שנים אני לא משלם בנתבג בחניונים גם אם שמתי את הרכב חודש ונסעתי לתאילנד והחשבון יצא 1500.חבר מרשת לימד אותי טריק. כל מה שצריך זה מברג באוטו..והמבין יבין
- איך (ל"ת)ביאליק 07/06/2025 13:34הגב לתגובה זו
- מברג למה (ל"ת)ביאליק 07/06/2025 13:29הגב לתגובה זו
- 7.והשדה השני יהיה בנבטים. כל כך לא כדאי שזה מריח פוליטי. (ל"ת)עידן 06/06/2025 19:46הגב לתגובה זו
- 6.אנונימי 06/06/2025 14:36הגב לתגובה זואם יש מצוקת חניה בכרם וםרדס אולי במקום מחירי עושק אולי תוסיפו עוד שלש ארבע קומות חניה מספיק לראות את השכר של בכירי רשת כדי להבין לאן הולכים כספי האזרחים
- 5.אתם אכן חיים בגן עדןעם סגולה. (ל"ת)רונלד 06/06/2025 14:35הגב לתגובה זו
- 4.מדינה נפלאה!!!אבל באמת נפלאה!!!! (ל"ת)הסוס 06/06/2025 14:34הגב לתגובה זו
- 3.יהויקים 06/06/2025 13:27הגב לתגובה זוכל עוד המושחתים מהליכוד שולטים ברשת
- 2.אנונימי 06/06/2025 13:05הגב לתגובה זורק תחרות וגמישות יפתרו את הבעיות האלו
- 1.רפאל 06/06/2025 11:54הגב לתגובה זומתי יפתח כבר שדה תעופה בינלאומי שיתחרה בנתבג

מתי הריבית תתחיל לרדת?
הסיבות להפחתת ריבית והסיבות שלא להפחית - מתי זה צפוי להתחיל ולמה אתם לא ממש תרגישו את זה בפעמים הראשונות?
בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית מחר על 4.5%. הוועדה המוניטרית של בנק ישראל, בראשות הנגיד פרופ' אמיר ירון, תפרסם מחר החלטת ריבית ובדומה לכל ההחלטות מאז ינואר 2024, לא צפוי שינוי. הנגיד, פרופ' אמיר ירון הולך על הצד הבטוח. הוא מחכה להורדת ריבית בארה"ב, הוא מחכה להפחתה ניכרת באי וודאות הגיאופוליטית. מנגד, יש הרבה סיבות טובות להפחתת ריבית מהירידה הצפויה באינפלציה, דרך הירידה בשער הדולר, הירידה בצמיחה, השיפור בפרמטרים הכלכליים, תמחור האג"ח והירידה בפרמיית הסיכון, לצד השיפור המשמעותי במצב הגיאופליטי. ועדיין - מבחינת הנגיד זה עדיין לא הזמן.
אינפלציה - 3.1% אבל בדרך ל-2.3%
האינפלציה השנתית עדיין חורגת מיעד היציבות של הבנק, שמוגדר בין 1% ל-3%. לפי נתוני המדד האחרונים שפורסמו ליולי, קצב העלייה השנתי עומד על 3.1%, מעט מעל הגבול העליון. אמנם המגמה מצביעה על התקרבות ליעד והכלכלנים מעריכים אינפלציה של 2.2%-2.3%, אך הנגיד יתעקש להסתכל על חצי הכוס הריקה
שיקול מרכזי נוסף בהחלטה הוא המצב הגיאו-פוליטי, ובמיוחד חוסר הוודאות סביב המשך הלחימה ברצועת עזה והשלכותיה הרחבות על הכלכלה הישראלית. למרות הצלחות במספר זירות ועמידות וגמישות של המשק הישראלי, המלחמה והחשש מהתרחבותה, הם הבלם המרכזי להעלאת ריבית. החשש הגדול שהמלחמה תוביל לשבירת תקציב, צורך להרחיב גיוסים וחשש מעלייה בריבית החוב. אלא שבינתיים קורה בדיוק ההיפך - אגרות החוב בעלייה, הריבית על האג"ח יורדת והיא מבטאת כבר הפחתת ריבית דהפקטו.
הפד' עדיין לא החל במחזור הפחתות הריבית, ונראה שבבנק ישראל לא מעוניינים להקדים אותו. בשווקים הפיננסיים הבינלאומיים מצפים להפחתה ראשונה בארה"ב רק בספטמבר, וככל הנראה רק אז יבשילו התנאים גם להפחתה בישראל. הסיבה לכך היא הרצון לשמור על יציבות מטבעית ולהימנע מתנודתיות מיותרת בשער החליפין.
- כצפוי: בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה - 4.5%
- בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה; ירידה בתחזית הצמיחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק המקומי מושפע באופן ישיר מהפער בין הריביות: הריבית בישראל גבוהה יחסית לזו באירופה, ובקרוב גם בארה"ב. מצב זה מושך משקיעים זרים להחזיק בשקל, מה שתורם להתחזקותו מול הדולר ומטבעות אחרים. אמנם התחזקות השקל מסייעת בהפחתת לחצי יבוא ומחירים, אך היא גם מקשה על מגזרים ממונפים כמו נדל"ן, קמעונאות ועסקים קטנים ובינוניים, שסובלים מעלויות מימון גבוהות יותר ומתחרות יצוא מוחלשת.

כמה עולה התמיכה של ארה"ב בישראל - המספרים נחשפים
הפנטגון מבקש 3.5 מיליארד דולר לשיקום מלאים בעקבות פעילות צבאית בישראל. בקשה כזו מוגשת אחת למספר חודשים. בנוסף יש הוצאות שוטפות של שכר החיילים והוצאות התחזוקה השוטפות שאינן חלק מתקציב התמיכה בסך 14 מיליארד דולר. העלות הכוללת מגיעה למעל 25 מיליארד דולר
המסמכים התקציביים מצביעים על היקף ההוצאה האמריקאית בעקבות ההגנה על ישראל מול איראן. משרד ההגנה האמריקאי מתכנן להוציא מעל 3.5 מיליארד דולר על שיקום מלאים בעקבות שורת פעולות צבאיות שבוצעו בחודשים האחרונים בהגנה על ישראל. ההוצאה כוללת רכש נרחב של מערכות יירוט, תחזוקת מכ"מים, שיפוץ כלי שיט והובלת תחמושת, וממחישה את העלויות הגבוהות של נוכחות אמריקאית מתוגברת במזרח התיכון.
המסמכים שהוכנו עד חודש מאי ושהוגשו לוועדות הביטחון בקונגרס מתבססים על חוק התמיכות הביטחוניות לישראל משנה שעברה, במסגרתו אושרו כ-14 מיליארד דולר לחידוש מלאים אמריקאים ולרכש מערכות יירוט נוספות עבור ישראל. כמעט כל סעיף במסמכים מוגדר כ"בקשת תקציב חירום". הסכומים האלו לא כוללים את התמיכה הגדולה בעת מלחמת 12 הימים ביוני. למעשה, אישור תקציב לחידוש מלאי מוגש באופן שוטף, אחת למספר חודשים והוא חלק מהתקציב של ה-14 מיליארד דולר. אלא שההוצאות בפועל גדולות הרבה יותר וכוללות גם את "ההוצאות השוטפות הקבועות", לרבות כוח אדם, תחזוקה שוטפת של המערכות הקיימות במזרח התיכון לצורך המלחמה ועוד. מדובר על פי ההערכות על יותר מ-20 מיליארד דולר של תמיכה כלכלית בישראל עוד לפני מלחמת 12 הימים שהזניקה את ההוצאות כנראה לכיוון 25 מיליארד דולר ומעלה.
הגנה מול איראן - טילים, מל"טים ומערכות יירוט מתקדמות
הבקשה התקציבית נועדה לכסות את ההוצאות של פיקוד מרכז האמריקאי בעקבות התקפות איראניות ישירות או באמצעות שלוחותיה, כמו גם השתתפות בפעולות שבוצעו לבקשת ישראל. כך למשל, באפריל אשתקד שיגרה איראן מעל 110 טילים בליסטיים, לפחות 30 טילי שיוט וכ-150 מל"טים, התקפה שנבלמה בעיקר באמצעות מערכות יירוט אמריקאיות. נזכיר כי היקף השימוש גדול פי כמה היה ביוני השנה, כשהסכום הזה ככל הנראה עדיין לא תוקצב.
הבקשה הגדולה ביותר עומדת על כ-1 מיליארד דולר לצורך רכישת מיירטי SM-3 מתקדמים מתוצרת RTX, ובפרט הדגם SM-3 IB Threat Upgrade. מדובר במערכת שמיועדת ליירט טילים בליסטיים בעלות של 9 עד 12 מיליון דולר ליחידה. מערכות אלו הופעלו לראשונה על ידי ספינות הצי האמריקאי במהלך התקיפות האיראניות באפריל שעבר. בנוסף, נדרשת הוצאה נוספת לכיסוי טיסות מיוחדות להובלת מיירטים חדשים במהירות לישראל.
במהלך יוני 2025 השתמשו שתי משחתות אמריקאיות, USS Arleigh Burke ו- USS The Sullivans, במזרח הים התיכון, במיירטי SM-3 כדי להגן על ישראל. הן פעלו לצד סוללות THAAD שהופעלו ביבשה, שיירטו טילים בליסטיים איראניים. בהתאם לכך, בקשה נוספת עומדת על 204 מיליון דולר לרכישת מיירטי THAAD מתוצרת לוקהיד מרטין. כל מיירט כזה עולה כ-12.7 מיליון דולר.
מעבר לרכש המערכות, הפנטגון מבקש תקציבים נוספים לצורך תחזוקה ושדרוג. כך למשל, הוגשה בקשה להקצות 10 מיליון דולר להחלפת מנועים וגנרטורים במערכת המכ"ם TPY-2, המשמשת את מערכות ה-THAAD. במסמכים נכתב כי מדובר בצורך בלתי מתוכנן שנבע מהפעלת מערכות היירוט באופן ממושך.