גוגל רוכשת את חברת הפרסום המקוון דאבל-קליק תמורת 3.1 מיליארד דולרים במזומן
גוגל הגיעה להסכם על רכישה של חברת דאבל-קליק (DoubleClick) תמורת 3.1 מיליארד דולרים במזומן. גוגל רוכשת את דאבל-קליק מחברת ההשקעות הפרטית הלמן אנד פרידמן ומחברת JMI Equity and Management. סגירת העסקה צפויה עד סוף השנה. העסקה תסייע לבסס את מעמדה של גוגל כחברה המובילה לפרסום באינטרנט. הנכסים של דאבל-קליק כוללים רשת לפרסום מקוון, אשר מאגדת מפרסמים ובעלי אתרים, וכן טכנולוגיה להצגת מודעות וניהול של מסעות פרסום באינטרנט. גוגל תיהנה מתגבור משמעותי לעסקי הפרסום שלה, במיוחד בכל הקשור לפרסום במדיה עשירה, תחום בו גוגל אינה מתמחה.
כיום נובעות מרבית ההכנסות של גוגל מפרסום תלוי הקשר בתוצאות החיפוש - שמבוסס בעיקר על מודעות טקסטואליות שכוללות קישורים לאתרי המפרסמים. בכל הקשור לפרסום של באנרים - שכוללים תמונות וסרטוני וידיאו - מפגרת עדיין גוגל אחרי יאהו! וחברות נוספות. הרכישה של דאבל-קליק תסייע לגוגל להדביק את הפער גם בתחום זה.
"שיתוף הפעולה יאפשר לנו להעמיד לרשות המפרסמים מגוון כלים כדי להגיע לגולשי האינטרנט", אמרה סוזן ווצ'יקי, סגנית נשיא למוצרים בגוגל, בשיחת וועידה שערכה עם עיתונאים לאחר שנודע על העסקה. "המפרסמים יוכלו להגיע להחלטות מושכלות ביחס להשקעה של תקציבי הפרסום".
העסקים של גוגל ודאבל-קליק "משלימים מאוד" אלו את אלו, אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. "דאבל-קליק משתפת עמנו פעולה כבר זמן רב, וכמה מהמפרסמים החשובים ביותר בגוגל הם גם לקוחות גדולים של דאבל-קליק", אמר שמידט.
לא מכבר נפוצו שמועות כי מיקרוסופט עומדת לרכוש את דאבל-קליק תמורת שני מיליארד דולרים, ונראה כי "מלחמת המחירים" שהתפתחה סייעה להעלות את מחיר העסקה - מעריך גרג סטרלינג, אנליסט מחברת Sterling Market Intelligence. אין ספק כי מדובר בהפסד משמעותי מבחינתה של מיקרוסופט, ובניצחון חשוב של גוגל - מוסיף סטרלינג.
הגידול בהיקפים של הפרסום באינטרנט סייע לחברות כמו דאבל-קליק לשגשג - אומר קלייטון מורן, אנליסט מחברת Stanford Group. "הביקוש לפרסום באינטרנט גואה, והחברות העוסקות בתחום זוכות להצלחה נאה", על פי מורן.
חטיבת הפרסום המדשדשת של מיקרוסופט תתקשה כעת עוד יותר להתחרות בגוגל. למרות ההשקעות הרבות שביצעה מיקרוסופט - בכסף, במשאבים ובכוח אדם - לא הצליחה החברה להתקרב להכנסות הגבוהות שגורפות גוגל ויאהו! מפרסום באינטרנט. אין ספק שמיקרוסופט לא הצליחה ליהנות מהגידול בהיקפים של הפרסום באינטרנט בשנים האחרונות.
בשנת 2006 הגיע ההיקף של שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב ל-16.8 מיליארד דולרים - גידול של 34% בהשוואה לשנת 2005, על פי נתונים שפרסמו Interactive Advertising Bureau ו-Price Waterhouse Coopers.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.