גוגל רוכשת את חברת הפרסום המקוון דאבל-קליק תמורת 3.1 מיליארד דולרים במזומן
גוגל הגיעה להסכם על רכישה של חברת דאבל-קליק (DoubleClick) תמורת 3.1 מיליארד דולרים במזומן. גוגל רוכשת את דאבל-קליק מחברת ההשקעות הפרטית הלמן אנד פרידמן ומחברת JMI Equity and Management. סגירת העסקה צפויה עד סוף השנה. העסקה תסייע לבסס את מעמדה של גוגל כחברה המובילה לפרסום באינטרנט. הנכסים של דאבל-קליק כוללים רשת לפרסום מקוון, אשר מאגדת מפרסמים ובעלי אתרים, וכן טכנולוגיה להצגת מודעות וניהול של מסעות פרסום באינטרנט. גוגל תיהנה מתגבור משמעותי לעסקי הפרסום שלה, במיוחד בכל הקשור לפרסום במדיה עשירה, תחום בו גוגל אינה מתמחה.
כיום נובעות מרבית ההכנסות של גוגל מפרסום תלוי הקשר בתוצאות החיפוש - שמבוסס בעיקר על מודעות טקסטואליות שכוללות קישורים לאתרי המפרסמים. בכל הקשור לפרסום של באנרים - שכוללים תמונות וסרטוני וידיאו - מפגרת עדיין גוגל אחרי יאהו! וחברות נוספות. הרכישה של דאבל-קליק תסייע לגוגל להדביק את הפער גם בתחום זה.
"שיתוף הפעולה יאפשר לנו להעמיד לרשות המפרסמים מגוון כלים כדי להגיע לגולשי האינטרנט", אמרה סוזן ווצ'יקי, סגנית נשיא למוצרים בגוגל, בשיחת וועידה שערכה עם עיתונאים לאחר שנודע על העסקה. "המפרסמים יוכלו להגיע להחלטות מושכלות ביחס להשקעה של תקציבי הפרסום".
העסקים של גוגל ודאבל-קליק "משלימים מאוד" אלו את אלו, אמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. "דאבל-קליק משתפת עמנו פעולה כבר זמן רב, וכמה מהמפרסמים החשובים ביותר בגוגל הם גם לקוחות גדולים של דאבל-קליק", אמר שמידט.
לא מכבר נפוצו שמועות כי מיקרוסופט עומדת לרכוש את דאבל-קליק תמורת שני מיליארד דולרים, ונראה כי "מלחמת המחירים" שהתפתחה סייעה להעלות את מחיר העסקה - מעריך גרג סטרלינג, אנליסט מחברת Sterling Market Intelligence. אין ספק כי מדובר בהפסד משמעותי מבחינתה של מיקרוסופט, ובניצחון חשוב של גוגל - מוסיף סטרלינג.
הגידול בהיקפים של הפרסום באינטרנט סייע לחברות כמו דאבל-קליק לשגשג - אומר קלייטון מורן, אנליסט מחברת Stanford Group. "הביקוש לפרסום באינטרנט גואה, והחברות העוסקות בתחום זוכות להצלחה נאה", על פי מורן.
חטיבת הפרסום המדשדשת של מיקרוסופט תתקשה כעת עוד יותר להתחרות בגוגל. למרות ההשקעות הרבות שביצעה מיקרוסופט - בכסף, במשאבים ובכוח אדם - לא הצליחה החברה להתקרב להכנסות הגבוהות שגורפות גוגל ויאהו! מפרסום באינטרנט. אין ספק שמיקרוסופט לא הצליחה ליהנות מהגידול בהיקפים של הפרסום באינטרנט בשנים האחרונות.
בשנת 2006 הגיע ההיקף של שוק הפרסום באינטרנט בארה"ב ל-16.8 מיליארד דולרים - גידול של 34% בהשוואה לשנת 2005, על פי נתונים שפרסמו Interactive Advertising Bureau ו-Price Waterhouse Coopers.