לידר: מניית כיל נסחרת בכ-23% פחות משוויה

בית ההשקעות לידר נתן הבוקר המלצת קניה נלהבת למניית כיל, עם מחיר יעד של כ-32 שקל. המשקיעים מגיבים באדישות: המנייה רשמה ירידות של כ-0.7% מאז פתיחת המסחר
עפרה ברון |

חברת כיל, חברת הבת של החברה לישראל שבשליטת סמי עופר, קיבלה הבוקר (א') המלצת קנייה חמה מיואב בורגן, אנליסט בלידר שוקי הון. מחיר היעד למנייה בו נוקבים בלידר עומד על כ-32 שקל, מחיר הגבוה בכ-23% ממחיר המנייה הבוקר, שנע סביב כ-25.92 שקל בלבד. מחיר היעד נקבע על בסיס מודל ה-DCF (שווי תזרים מזומנים מהוון).

בבית ההשקעות הדגישו כי מחיר יעד זה משקף מכפיל רווח של 18 על הרווח החזוי לכיל לשנת 2007. "מכפיל זה ראוי בעיננו לאור ממוצע ה-peer group בסקטור ה-specialty chemicals הגלובלי, ובהתחשב בפרמיה הנדיבה שניתנת למובילת שוק האשלג PCS הקנדית", ציינו.

מלידר נמסר כי למרות החשש האובייקטיבי, כי מניית כיל ברמתה הנוכחית כבר מגלמת את כל החדשות הטובות הצפויות, הרי שהנתונים הפונדמנטליים של שוקי הפעילות של כיל יוצרים רוח גבית חזקה ותומכת להתמשכות העליות במניית החברה.

לטענת בורגן, סיומו של מו"מ מחירי האשלג המתמשך והמייגע עם הסינים, יחד עם מגמת העלייה של מחירי הגרעינים בארה"ב, הם כיום בבחינת הדלק המניע את הסנטימנט החיובי והחזק של משקיעים כלפי יצרניות אשלג.

בנוסף, תעשיית המוליכים למחצה הגלובלית, המהווה את שוק הקצה הגדול ביותר והמשמעותי ביותר של הברום (מעכבי בעירה), ממשיכה להפגין עוצמה ואיתנות, ותחזית 2007 מקרינה אופטימיות למרות ההאטה בצמיחת ה-GDP בארה"ב.

כמו כן, נמשך תהליך מיצוי היתרונות הסינרגטיים מרכישתה של חברת אסטריס ע"י כיל בנובמבר 2005 (נכסים ופעילות), לרבות עיבוי פעילותה של כיל בשוק האמריקני בתחום מוצרי התכלית, ומיצובה של כיל כשחקנית מובילה בתחום הפוספטים המיוחדים.

לאור זאת, בלידר מתקשים למצוא צידוק לדיסקאונט העקבי ההיסטורי לפיו נסחרת מניית כיל ביחס ל-peer group הגלובלי שלה בתחום ה-specialty chemicals. סיבות כמו היותה של כיל חברה ישראלית לעומת peer group של חברות אמריקניות ברובו אינן קבילות היום לראייתם, קל וחומר לאור היתרונות הטבעיים של ייצור אשלג וברום בים המלח.

למרות המלצת הקנייה ומחיר היעד הגבוה, המנייה רשמה מאז פתיחת המסחר הבוקר ירידות של כ-0.7%.

כיל הינה חברה רב לאומית הפועלת בעיקר בתחומי הדשנים והכימיקלים המיוחדים. בארבעה מגזרים - דשנים- מוצרים תעשייתיים, מוצרי תכלית ומטלורגיה. כ- 93% מתוצרת כיל נמכרת מחוץ לישראל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptהחברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gpt

מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025

פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?

רונן קרסו |

לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.

בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.

                             Nike

עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

נייקי
נייקי - קרדיט: טוויטר

שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה  ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.