האם פורד נאלצת להעמיד את חטיבת יגואר למכירה ?
אין זה סוד כי ענקית הרכב מדטרויט, חברת פורד, נמצאת בקשיים בעסקיה. בחמש השנים האחרונות איבדו מניות החברה כמעט 80% מערכן ונסחרות כיום במחיר של סביבות 7 דולר למניה. לכן, לאחר שנודע כי החברה שכרה את שירותיה של חברה המתמחה במיזוגים ורכישות ולאחר שלאחרונה דיווחה החברה כי חטיבת היוקרה שלה, הכוללת את חברות וולוו, אוסטין מארטין, לנד רובר ויגואר לא תסיים את השנה ברווח, נותר כעת רק לנחש מאיזו חברה תבחר פורד להפרד. חברת יגואר נרכשה ע"י פורד בשנת 1989 בסכום של 2.5 מיליארד דולר ומאז החברה איבדה מיליוני דולרים למרות שפורד השקיעה מיליארדים בכדי להחזיר את החברה למסלול של רווחיות. ההוכחה האחרונה לקשיי יגואר היא מכירות חודש יולי האחרון. מספר רכבי יגואר שנמכרו עמד ביולי על 13,646 זאת בהשוואה למספר של יותר מ- 60,000 בממוצע חודשי מלפני בערך 4 שנים. האנליסטים בדטרויט סבורים כי נסיונות פורד להחזיר את יגואר למסלול הרצוי כשלו וכי על החברה להבין כי היא חייבת להעמיד את חברת היוקרה למכירה. הבעיה היא, למי יכולה פורד למכור את יגואר? מתחרתה ג'נרל מוטורס שקועה אף היא בקשיים ולא תכנס למהלך שכזה ולחברות הרכב האירופיות כבר יש חטיבות רכבי יוקרה בעוד הטרנד היפאני הוא לא לרכוש חברות רכב קיימות.