אינטלינקס: תוכנה למשרד הפנים בדרא"פ ב-2 מ' ש'
חברת אינטלינקס הישראלית חתמה על עסקה בהיקף של למעלה מ-2 מיליון שקל עם משרד הפנים של דרום אפריקה. מהחברה נמסר, כי המשרד בחר בתוכנה, במסגרת מאמציו להילחם במעשי הונאה ולהגן על פרטיות המידע של האזרחים וכי היא תאפשר לו לבצע מעקב שוטף אחר פעילות 20,000 עובדי המשרד במערכות המחשב המרכזיות. המכירה והאינטגרציה של המערכת מבוצעת על ידי חברת Magix המשווקת את מוצרי אינטלינקס בדרום אפריקה. זו עסקה שניה בהיקף דומה בחצי השנה האחרונה בדרום אפריקה.
התוכנה, אשר פותחה על ידי חברת אינטלינקס בע"מ מאור יהודה, מאפשרת מעקב הכולל הקלטה של כל פעילות משתמשי הקצה במערכות המידע המרכזיות בארגון, באופן המאפשר למבקרי הפנים בארגון לבצע הילוך חוזר מלא של פעולות המשתמש, מסך אחרי מסך, לרבות הקלט שהזין המשתמש. מערך החוקים שמספקת אינטלינקס מנתח, לדבריה, את דפוסי הפעילות של המשתמשים ומתריע בזמן אמיתי על פעילות חריגה. התראות אלה מאפשרות לאנשי אבטחת מידע וביקורת פנים בארגון להתמקד במשתמשי קצה המבצעים פעילות חשודה ולשחזר את כל פעולותיהם.
- 1.שרון 19/01/2015 15:47הגב לתגובה זוהרכישה הבאה בתחום כפי הנראה היא חברת טומגי מפארק אפק ראש העין שמתמחה בניטור עובדים, הגנת סייבר פנים ארגונית, מניעת הונאות וניתוח פעילות עובדים בארגונים
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"
בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש,
באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"
ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.
המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.
לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.
שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.
- אושר: בנקים יציעו פקדונות ללא חשבון עו"ש
- איגוד הבנקים במכתב חריף: "המס מעמיד את ישראל בשורה אחת עם הונגריה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.
