בכירים במובילאיי: נשיק את המונית האוטונומית בארה"ב ב-2024
בכירים במובילאיי שבשליטת INTEL CORPORATION (INTC) מספרים לרויטרס כי בכוונת החברה להשיק את הרובו-טקסי, המונית האוטונומית של החברה, בארצות הברית ב-2024. התכנון הוא כמו באיזורי הפעילות הנוספים - לחבור לגופים מקומיים שיפעילו את השירות, בעוד מובילאיי תספק את הטכנולוגיה.
השותפים הפעם יהיו Benteler EV Systems וכן Beep, כך לפי הדיווח, ואלה יספקו עבור הצי שאטלים עם 12-14 מושבים, ללא הגה או דוושה. אלה יפעלו על נתיבים יעודיים ומגודרים עם מגבלת מהירות של 35 מייל לשעה (כ-56 קמ"ש), מספר הינריך וובקן, חבר דירקטוריון של ביפ.
סגן נשיא חטיבת ה-Mobility-as-a-Service במובילאיי, ג'והאן ג'ונגווירת', אמר לסוכנות הידיעות שהחברה תוכיח לרגולטורים במדינות ארצות הברית, וכן לרגולטור הפדרלי, שהמערכת שלה בטוחה יותר מנהג אנושי. "מבחינת הטכנולוגיה, אנחנו מרגישים, מאד, אבל מאד, אופטימיים. האמת היא שאנחנו בטוחים שהיא קרובה ללהיות מוכנה", הוא צוטט בדיווח.
עוד לפי המקורות עמם דיברו ברויטרס, השאטלים יביאו לחסכון לעומת הוצאות שכר נהגים (כמובן), תפתור את בעיית המחסור בהם (שנוצרה בשל המשכורות ותנאי העבודה) וכן את בעיות הסביבה העירונית כמו פליטות מזהמים ופקקי תנועה.
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אצל השותפה Benteler המנכ"ל מרקו קולמייר אמר "אנחנו רואים את ההזדמנויות המעניינות ואת צמיחת השוק השאטלים והנסיעות האוטונומיות - ובעינינו זה שוק רחב כמו אוקיינוס". החברה היא חלק מקבוצת חלקים לרכב, והיא שתייצר עבור השירות את השאטלים.
השירות אמור להיות מושק לראשונה השנה במינכן עם 50 רכבים שיפעלו במסגרתו והוא ימותג כ"moovitAV" על שם החברה הבת מוביט שנרכשה על ידי מובילאיי ב-2020 ב-900 מיליון דולר. במובילאיי מקדמים גם אישור להפעלה בתל אביב, אך הרגולציה טרם מאפשרת זאת. הפעילות בגמרניה תעשה לצד השותפה סיקסט, שתתחזק את הצי (שישאר בבעלות מובילאיי) ותתפעל את השירות.
עוד מדינות שעל הכוונת: יפן (שם נסגר כבר חוזה הפעלה עם Willer - שתהיה שותפה של מובילאיי גם בטיוואן, סינגפור, ווייטנאם), פריז (שותפות עם RATP הממשלתית) וטגו שבדרום קוריאה. בצד הסעות של אנשים, במובילאיי עובדים גם לצד הסטארט-אפ Udelv על שירות משלוחים אוטונומיים שגם כן אמור להכלל בהפעלה בארצות הברית, וכאן היעד הוא מוקדם יותר - 2023 ולא 2024.
- סוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
- עדכונים לפורד ברונקו - המחיר החל מ 380.0 אלף ש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- נחשף - טויוטה קורולה 'יפנית' במחיר של 160.0 אש"ח
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
סוזוקי סוויפט ידנית. חמודה אך יקרה באופן מופרז. צילום יואב פולססוזוקי סוויפט ידנית - חמודה עם מחיר מופרז
הסוזוקי סוויפט בגירסתה הידנית היא מכונית שלא ניתן להתייחס אליה ללא עננת המחיר הרובצת עליה, עם תמחור מוגזם גם של הדגם הידני וגם של הדגם האוטומטי.
אהבנו: זריזות, גיר ידני, התנהגות כביש
פחות אהבנו: מחיר, בטיחות, מחיר, נוחות, מחיר
הערה: המחיר כל-כך מופרז שאנחנו מתקשים למצוא הצדקה לרכוש אותה בהינתן האלטרנטיבות המודרניות בשוק.
ציון מסכם 3.6 בסולם פולס.
לסוזוקי סוויפט מעמד אלמותי בשוק הישראלי. הסוויפט הראשונות נמכרו בישראל עוד בתחילת שנות ה – 80' ובמהרה ביססו תדמית של אמינות מוחלטת עם תמורה מצוינת לכסף. גירסאות ידניות ואוטומטיות, מזגן מקורי מצוין, מי צריך יותר. לא נדיר לראות איזו סוויפט ישנה נוסעת עם בעלים שנשבע שלא ימכור אותה לעולם.
נריץ מהר את הזמן ואנחנו בשנת 2025 עם סוזוקי סוויפט ובמיוחד עם הדגם הידני, ויש לנו תובנות נחרצות.
תעודת חובה קטגוריה סופר-מיני מימדים (מטר) אורך
3.86 /רוחב 1.735 /גובה 1.485 /בסיס גלגלים 2.45 מספר מושבים חמישה הנעה ותיבת הילוכים 1.2 ליטר היברידי קל, ידני, הנעה קדמית הספק
ומומנט 82 כ"ס, 11 קג"מ נפח מיכל דלק 37 ליטר צריכת דלק (משולב) 22.2 ק"מ לליטר. WLTP בטיחות ציון איבזור בטיחות 5, שלושה כוכבים EuroNcap מחיר 120 אש"ח לידני, 130.0 אש"ח לאוטומטי
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב של הסוויפט העדכנית נעוץ עמוק בסוויפט של 2004, שהציגה עיצוב צעיר ורענן. העדכונים השונים שעבר העיצוב החיצוני רק פגעו במקור המקסים. הסוויפט לא דומה לאף רכב אחר על הכביש כשהחזית מזכירה גור מעולמות בעלי החיים עם יחידות תאורה גדולות, אבל ממש גדולות, גריל אובאלי גדול וסמל סוזוקי גדול במרכז. מכסה המנוע יושב 'מעל' המרכב כשהקו התחתון שהוא מתווה ממשיך דרך הדלתות עד יחידות התאורה האחוריות. רכב המבחן צוייד באביזרי אפטרמרקט מיותרים גודמת פסי ניקל בתחתית הרכב ומגיני רוח בחלק העליון של החלונות. לטעמי רק פוגע עוד יותר העיצוב המכוניות. גם מאחור יחידות התאורה גדולות, משולבות לד, ומרגישות לי כמשהו מתאמץ מדי כדי להיות מודרני.
פנים הרכב מסגיר מעט את גילו, עם זאת הוא שימושי ויעיל. לוח מחוונים מסורתי, לא צג, עם מד מהירות גדול מימין ומד סל"ד גדול משמאל. ביניהם צג LCD בגודל ''4.2 עם תצוגה משתנה. במרכז הדשבורד מזדקר מסך מולטימדיה בגודל ''9.0 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. מתחתיו שני פתחי מיזוג עם כיוונון ידני, ופאנל מתגים לשליטה על המזגן. בין הנהג לנוסע מוט הילוכים ידני בעל חמישה הילוכים.
