בכירים במובילאיי: נשיק את המונית האוטונומית בארה"ב ב-2024
בכירים במובילאיי שבשליטת INTEL CORPORATION (INTC) מספרים לרויטרס כי בכוונת החברה להשיק את הרובו-טקסי, המונית האוטונומית של החברה, בארצות הברית ב-2024. התכנון הוא כמו באיזורי הפעילות הנוספים - לחבור לגופים מקומיים שיפעילו את השירות, בעוד מובילאיי תספק את הטכנולוגיה.
השותפים הפעם יהיו Benteler EV Systems וכן Beep, כך לפי הדיווח, ואלה יספקו עבור הצי שאטלים עם 12-14 מושבים, ללא הגה או דוושה. אלה יפעלו על נתיבים יעודיים ומגודרים עם מגבלת מהירות של 35 מייל לשעה (כ-56 קמ"ש), מספר הינריך וובקן, חבר דירקטוריון של ביפ.
סגן נשיא חטיבת ה-Mobility-as-a-Service במובילאיי, ג'והאן ג'ונגווירת', אמר לסוכנות הידיעות שהחברה תוכיח לרגולטורים במדינות ארצות הברית, וכן לרגולטור הפדרלי, שהמערכת שלה בטוחה יותר מנהג אנושי. "מבחינת הטכנולוגיה, אנחנו מרגישים, מאד, אבל מאד, אופטימיים. האמת היא שאנחנו בטוחים שהיא קרובה ללהיות מוכנה", הוא צוטט בדיווח.
עוד לפי המקורות עמם דיברו ברויטרס, השאטלים יביאו לחסכון לעומת הוצאות שכר נהגים (כמובן), תפתור את בעיית המחסור בהם (שנוצרה בשל המשכורות ותנאי העבודה) וכן את בעיות הסביבה העירונית כמו פליטות מזהמים ופקקי תנועה.
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- אוקראינים תובעים את אינטל, AMD וברקשייר: "שבבים אמריקאיים הגיעו לנשק רוסי"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אצל השותפה Benteler המנכ"ל מרקו קולמייר אמר "אנחנו רואים את ההזדמנויות המעניינות ואת צמיחת השוק השאטלים והנסיעות האוטונומיות - ובעינינו זה שוק רחב כמו אוקיינוס". החברה היא חלק מקבוצת חלקים לרכב, והיא שתייצר עבור השירות את השאטלים.
השירות אמור להיות מושק לראשונה השנה במינכן עם 50 רכבים שיפעלו במסגרתו והוא ימותג כ"moovitAV" על שם החברה הבת מוביט שנרכשה על ידי מובילאיי ב-2020 ב-900 מיליון דולר. במובילאיי מקדמים גם אישור להפעלה בתל אביב, אך הרגולציה טרם מאפשרת זאת. הפעילות בגמרניה תעשה לצד השותפה סיקסט, שתתחזק את הצי (שישאר בבעלות מובילאיי) ותתפעל את השירות.
עוד מדינות שעל הכוונת: יפן (שם נסגר כבר חוזה הפעלה עם Willer - שתהיה שותפה של מובילאיי גם בטיוואן, סינגפור, ווייטנאם), פריז (שותפות עם RATP הממשלתית) וטגו שבדרום קוריאה. בצד הסעות של אנשים, במובילאיי עובדים גם לצד הסטארט-אפ Udelv על שירות משלוחים אוטונומיים שגם כן אמור להכלל בהפעלה בארצות הברית, וכאן היעד הוא מוקדם יותר - 2023 ולא 2024.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
סמארט #5. צילום יואב פולסיותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
כלמוביל החלה בשיווק הסמארט #5 - קרוסאובר חשמלי גדול בסגמנט D, החל מ 220.0 אש"ח.
בעתיד מתוכננות גם סמארט #6 וסמארט #2
כלמוביל יבואנית דגמי סמארט לישראל החלה בשיווק הסמארט #5, הקרוסאובר הגדול ביותר של מותג סמארט.
הסמארט #5 הוא קרוסאובר בסגמנט D-SUV עם אורך כולל של 4.695 מטר ובסיס גלגלים גדול במיוחד 2.9 מטר, והוא מגדיל את היצע הדגמים של מותג היוקרה המשותף לג'ילי הסינית ולמרצדס הגרמנית.
הסמארט #5 שונה מכל דגמי סמארט עד עתה ומציג עיצוב רבוע משהו, בניגוד לעגלגלות של הסמארט #1 והסמארט #3.
המרכיב העיצובי הבולט נוסף על הצללית הייחודית המזכירה על מאוד את המרצדס GLB הוא יחידות התאורה, הן מלפנים והן מאחור. יחידות התאורה הראשיות בצידי הרכב, בשפת סמארט "CyberSparksLED" עם שני פסי לד אופקיים, וארבעה פסי לד רחבים יחסית לרוחב כל החזית. בדיוק אותו העיצוב מופיע מאחור, רק הפעם בצבע אדום. שני פסי לד אופקיים וביניהם עוד ארבעה פסי לד לרוחב כל הרכב. היציבה של הרכב זקופה והצללית גבוהה עם קורה אחורית רחבה מאוד בצבע המרכב. כדי להשלים את מימדי ה #5 נציין כי הרוחב 1.92 מטר, והגובה 1.705 מטר.
- סמארט #3 - קרוסאובר חוצה סגמנטים
- סמארט #5 - קרוסאובר גדול עם פתרונות יצירתיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
