בכירים במובילאיי: נשיק את המונית האוטונומית בארה"ב ב-2024

כך מדווחים בסוכנות הידיעות רויטרס. לפי גורמים בחברה, היא תוכיח לרגולטורים שהמערכת שלה בטוחה יותר מנהג אנושי, והטכנולוגיה "כמעט מוכנה". השותפים בארצות הברית יהיו Benteler שתייצר את השאטלים (ללא הגה ודוושה) ו-Beep
איתי פת-יה |

בכירים במובילאיי שבשליטת  INTEL CORPORATION (INTC) מספרים לרויטרס כי בכוונת החברה להשיק את הרובו-טקסי, המונית האוטונומית של החברה, בארצות הברית ב-2024. התכנון הוא כמו באיזורי הפעילות הנוספים - לחבור לגופים מקומיים שיפעילו את השירות, בעוד מובילאיי תספק את הטכנולוגיה.

השותפים הפעם יהיו Benteler EV Systems וכן Beep, כך לפי הדיווח, ואלה יספקו עבור הצי שאטלים עם 12-14 מושבים, ללא הגה או דוושה. אלה יפעלו על נתיבים יעודיים ומגודרים עם מגבלת מהירות של 35 מייל לשעה (כ-56 קמ"ש), מספר הינריך וובקן, חבר דירקטוריון של ביפ.

סגן נשיא חטיבת ה-Mobility-as-a-Service במובילאיי, ג'והאן ג'ונגווירת', אמר לסוכנות הידיעות שהחברה תוכיח לרגולטורים במדינות ארצות הברית, וכן לרגולטור הפדרלי, שהמערכת שלה בטוחה יותר מנהג אנושי. "מבחינת הטכנולוגיה, אנחנו מרגישים, מאד, אבל מאד, אופטימיים. האמת היא שאנחנו בטוחים שהיא קרובה ללהיות מוכנה", הוא צוטט בדיווח.

עוד לפי המקורות עמם דיברו ברויטרס, השאטלים יביאו לחסכון לעומת הוצאות שכר נהגים (כמובן), תפתור את בעיית המחסור בהם (שנוצרה בשל המשכורות ותנאי העבודה) וכן את בעיות הסביבה העירונית כמו פליטות מזהמים ופקקי תנועה.

אצל השותפה Benteler המנכ"ל מרקו קולמייר אמר "אנחנו רואים את ההזדמנויות המעניינות ואת צמיחת השוק השאטלים והנסיעות האוטונומיות - ובעינינו זה שוק רחב כמו אוקיינוס". החברה היא חלק מקבוצת חלקים לרכב, והיא שתייצר עבור השירות את השאטלים.

השירות אמור להיות מושק לראשונה השנה במינכן עם 50 רכבים שיפעלו במסגרתו והוא ימותג כ"moovitAV" על שם החברה הבת מוביט שנרכשה על ידי מובילאיי ב-2020 ב-900 מיליון דולר. במובילאיי מקדמים גם אישור להפעלה בתל אביב, אך הרגולציה טרם מאפשרת זאת. הפעילות בגמרניה תעשה לצד השותפה סיקסט, שתתחזק את הצי (שישאר בבעלות מובילאיי) ותתפעל את השירות.

עוד מדינות שעל הכוונת: יפן (שם נסגר כבר חוזה הפעלה עם Willer - שתהיה שותפה של מובילאיי גם בטיוואן, סינגפור, ווייטנאם), פריז (שותפות עם RATP הממשלתית) וטגו שבדרום קוריאה. בצד הסעות של אנשים, במובילאיי עובדים גם לצד הסטארט-אפ Udelv על שירות משלוחים אוטונומיים שגם כן אמור להכלל בהפעלה בארצות הברית, וכאן היעד הוא מוקדם יותר - 2023 ולא 2024.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
BYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולסBYD Sealion 5 DM-i צילום יואב פולס

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i

ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי. 

דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.

יואב פולס |

שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.

טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.

בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.

המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.


BYD Sealion 5 DM-i. צילום יואב פולס