טסלה מעלה מחירים בארה"ב: בקרוב עליות גם בישראל?
המחיר של דגם ה-Model X מתייקר ב-5,000 דולר – עלייה של עד 6.3%. הסיבה: ניסיון של לשמור על שולי רווח גבוהים
חברת טסלה הודיעה על עליית מחירים לדגמי ה-Model X בארצות הברית, כאשר דגם ה-All-Wheel Drive יתייקר מ-79,990 דולר ל-84,990 דולר – עלייה של 6.25%. דגם ה-Plaid, הגרסה המתקדמת יותר, יתייקר מ-94,990 דולר ל-99,990 דולר – עלייה של כ-5.3%. מדובר בזינוק משמעותי שמעלה שאלות לגבי אסטרטגיית התמחור של החברה.
עליות המחירים בארה"ב הן לרוב קדימון לעליות מחירים במדינות נוספות, כולל ישראל. כך היה גם בדצמבר האחרון, כאשר עליית המחירים בדגמי ה-Model S בארה"ב לוותה בהמשך בשווקים אחרים, וכך היה למעשה ברוב ההעלאות הקודמות.
מה זה Model X?
דגם ה-Model X נחשב לאחד הדגמים היוקרתיים של טסלה. זהו רכב פנאי שטח (SUV) חשמלי בעל ביצועים מרשימים, עם דלתות "כנפי בז" אייקוניות ועיצוב פנימי מתקדם. הוא ממוקם מעל ה-Model Y (רכב שטח
קטן יותר) ומתחת לדגם ה-S מהבחינה ההיררכית של טסלה. דגם ה-Plaid מציע ביצועים קצה עם שלושה מנועים חשמליים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות.
למה זה קורה עכשיו?
למרות שטסלה דיווחה על ירידת עלויות הייצור בעקבות צניחה במחירי חומרי הגלם, היא בוחרת להעלות מחירים. ייתכן מאוד שמדובר באסטרטגיה לשיפור שולי הרווח, במיוחד לאור התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי. בנוסף, החברה מתמודדת עם האטה בביקושים בסין וארה"ב, מה שמחייב התאמות במחירים כדי לשמור על יציבות כלכלית.
- פלנטיר עולה 1.1%, מיקרוסופט נחלשת 1.2% - מה עושים החוזים העתידיים?
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקרוב גם בישראל?
המחירים בשוק האמריקאי והסיני מחלחלים לכל העולם גם לישראל. סביר להניח שנראה עליות דומות גם במחירי הדגמים בארץ וזאת למרות שטסלה העלתה מחירים בדצמבר-ינואר במקביל לעלייה במס הקנייה.
אז, טסלה עדכנה את מחירון הרכבים שלה בישראל, עם עליות מחירים משמעותיות של בין 7% ל-14% בדגמים הפופולריים.
טסלה מודל 3:
גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-198,000 ש"ח ל-213,000 ש"ח – עלייה של כ-7.6%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה
עלה מ-228,000 ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-8.3%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-273,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-6.6%.
טסלה מודל Y:
גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-218,000
ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-13.3%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה עלה מ-256,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-13.7%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-283,000 ש"ח ל-302,000 ש"ח – עלייה של כ-6.7%.
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בדגמים היקרים X ו-S העליות היו מתונות יותר - עד 3%, אחרי הכל מדובר ברכבים שעולים מעל 600 אלף שקל. עם זאת, העלייה במחיר בארה"ב של דגם X, עשויה כאמור ללמד על הצפוי גם בדגמים אלו.
- 5.ישראלי 08/02/2025 07:55הגב לתגובה זוחסר הגיון כלכלי.השוק מוצף ברכבים חשמליים סינים שנראים מצויין.
- 4.לא מספיק יש להם ירידה במכירות עכשיו בכלל נראה צניחה לא סתם מניית BYD טסה אתמול עשר אחוז (ל"ת)כלכלן 07/02/2025 12:44הגב לתגובה זו
- 3.מי קונה טסלה שיש BYD טובה וזולה (ל"ת)אנונימי 07/02/2025 12:03הגב לתגובה זו
- 2.נונו 07/02/2025 11:56הגב לתגובה זוהמחיר עולה ושער המניה יורד.תחשבו לבד מה המשמעות
- 1.בנזין 07/02/2025 11:17הגב לתגובה זודלתות נפתחות לשמים שכלולים כאילו אתה בחללחיתולשלם כאילו קנית ביתמיותר לגמרי...
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ביטוח רכב. צילום: Shutterstockעקב העלאת מחירי ביטוחי הרכב: רשות שוק ההון קנסה חברות ביטוח
רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון הטילה קנס על שתי מהחברות הדומיננטיות בתחום הביטוח, הפניקס וביטוח ישיר, בעקבות איחורים שלהן בהגשת נתונים ובהשמטת מידע על תעריפי ביטוח רכב. הקנס הגיע ל-125 אלף שקל לכל אחת מהחברות, במסגרת בדיקה של המחירים הגבוהים שנגבו מהלקוחות
בשנתיים האחרונות עלו מחירי ביטוחי הרכב - גם הביטוח המקיף וגם צד ג' - בעשרות אחוזים. ברשות שוק ההון חשו שחברות הביטוח גבו יותר מדי ביחס לסיכון בפועל, והחליטו לפעול - והיום נודע כי אנשיה הטילו קנסות. הסיפור מתחיל בבדיקה שהחלה בספטמבר 2024, אחרי שבחודשים שבהם חלה עלייה חדה במחירי הפרמיות, דרשה הרשות מכל חברות הביטוח למסור לה מידע מפורט לגבי המחירים והתעריפים שנגבו בעבור ביטוח רכב, לאורך כמה שנים. מהבדיקה עלה כי אצל הפניקס וביטוח ישיר נרשמו עיכובים בהעברת הנתונים, ואף השמטות של מידע מהחודשים הראשונים אחרי פרוץ המלחמה, כולל פרטים על מכרזי ביטוח רכב שהעניקו לעובדים במגזר הציבורי.
בעקבות כך הטילה הרשות עיצום כספי של 125 אלף שקל על כל אחת מהחברות. בהמשך, היא דרשה לא רק הבהרות, אלא גם הוראה להוריד את התעריפים. ביקורת ציבורית רבה נמתחה על הרשות, בעיקר על כך שהתגובה שלה הגיעה באיחור, כשהמחירים כבר החלו לרדת (בממוצע בכ-10%), בין השאר בעקבות ירידה בגניבות כלי הרכב. עוד עלה מהבדיקה כי מתוך שמונה חברות ביטוח מרכזיות שנבדקו, למעט אחת בכולן נמצאו תעריפים גבוהים שבחרגו ממה שהיה "סביר" מבחינת עלות הסיכון והתביעות בפועל.
המקרה הזה מדגים שאפילו בשוק מפוקח כמו ביטוח, שבו טוענים שתחרות ושוק חופשי הם דבר מרכזי, הבקרה של הרגולטור יכולה להיות קריטית. כשהחברות לא משתפות פעולה במידע, או שמחיריהן גבוהים בלתי סבירים, הרשות מוכנה לפעול. עם זאת, העובדה שהקנסות היו קטנים יחסית, וחלו רק אחרי שירידת מחירים כבר החלה, עוררה ביקורת על היעילות והמהירות של האכיפה.
