טסלה  X (טסלה)טסלה X (טסלה)
עליית מחירים

טסלה מעלה מחירים בארה"ב: בקרוב עליות גם בישראל?

המחיר של דגם ה-Model X מתייקר ב-5,000 דולר – עלייה של עד 6.3%. הסיבה: ניסיון של לשמור על שולי רווח גבוהים

חיים בן הקון | (5)
נושאים בכתבה טסלה


חברת טסלה הודיעה על עליית מחירים לדגמי ה-Model X בארצות הברית, כאשר דגם ה-All-Wheel Drive יתייקר מ-79,990 דולר ל-84,990 דולר – עלייה של 6.25%. דגם ה-Plaid, הגרסה המתקדמת יותר, יתייקר מ-94,990 דולר ל-99,990 דולר – עלייה של כ-5.3%. מדובר בזינוק משמעותי שמעלה שאלות לגבי אסטרטגיית התמחור של החברה.

עליות המחירים בארה"ב הן לרוב קדימון לעליות מחירים במדינות נוספות, כולל ישראל. כך היה גם בדצמבר האחרון, כאשר עליית המחירים בדגמי ה-Model S בארה"ב לוותה בהמשך בשווקים אחרים, וכך היה למעשה ברוב ההעלאות הקודמות.


מה זה Model X?

דגם ה-Model X נחשב לאחד הדגמים היוקרתיים של טסלה. זהו רכב פנאי שטח (SUV) חשמלי בעל ביצועים מרשימים, עם דלתות "כנפי בז" אייקוניות ועיצוב פנימי מתקדם. הוא ממוקם מעל ה-Model Y (רכב שטח קטן יותר) ומתחת לדגם ה-S מהבחינה ההיררכית של טסלה. דגם ה-Plaid מציע ביצועים קצה עם שלושה מנועים חשמליים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות.

למה זה קורה עכשיו?

למרות שטסלה דיווחה על ירידת עלויות הייצור בעקבות צניחה במחירי חומרי הגלם, היא בוחרת להעלות מחירים. ייתכן מאוד שמדובר באסטרטגיה לשיפור שולי הרווח, במיוחד לאור התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי. בנוסף, החברה מתמודדת עם האטה בביקושים בסין וארה"ב, מה שמחייב התאמות במחירים כדי לשמור על יציבות כלכלית.

בקרוב גם בישראל?

המחירים בשוק האמריקאי והסיני מחלחלים לכל העולם גם לישראל. סביר להניח שנראה עליות דומות גם במחירי הדגמים בארץ וזאת למרות שטסלה העלתה מחירים בדצמבר-ינואר במקביל לעלייה במס הקנייה. 

אז, טסלה עדכנה את מחירון הרכבים שלה בישראל, עם עליות מחירים משמעותיות של בין 7% ל-14% בדגמים הפופולריים.

טסלה מודל 3:

גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-198,000 ש"ח ל-213,000 ש"ח – עלייה של כ-7.6%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה עלה מ-228,000 ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-8.3%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-273,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-6.6%.

טסלה מודל Y:

גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-218,000 ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-13.3%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה עלה מ-256,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-13.7%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-283,000 ש"ח ל-302,000 ש"ח – עלייה של כ-6.7%.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בדגמים היקרים X ו-S העליות היו מתונות יותר - עד 3%, אחרי הכל מדובר ברכבים שעולים מעל 600 אלף שקל. עם זאת, העלייה במחיר בארה"ב של דגם X, עשויה כאמור ללמד על הצפוי גם בדגמים אלו. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ישראלי 08/02/2025 07:55
    הגב לתגובה זו
    חסר הגיון כלכלי.השוק מוצף ברכבים חשמליים סינים שנראים מצויין.
  • 4.
    לא מספיק יש להם ירידה במכירות עכשיו בכלל נראה צניחה לא סתם מניית BYD טסה אתמול עשר אחוז (ל"ת)
    כלכלן 07/02/2025 12:44
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מי קונה טסלה שיש BYD טובה וזולה (ל"ת)
    אנונימי 07/02/2025 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נונו 07/02/2025 11:56
    הגב לתגובה זו
    המחיר עולה ושער המניה יורד.תחשבו לבד מה המשמעות
  • 1.
    בנזין 07/02/2025 11:17
    הגב לתגובה זו
    דלתות נפתחות לשמים שכלולים כאילו אתה בחללחיתולשלם כאילו קנית ביתמיותר לגמרי...
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


BYD Seal U DMi
צילום: יואב פולס

ענקית הרכב הסינית מגמגמת - האם BYD תצא מהצרות?


יצרנית הרכב החשמלי הסינית, שמתחרה בטסלה, מתמודדת עם האטה משמעותית בשוק הסיני, לחצים רגולטוריים ותחרות מתעצמת



רן קידר |
נושאים בכתבה BYD


יצרנית הרכב החשמלי הסינית, שמתחרה בטסלה, מתמודדת עם האטה משמעותית בשוק הסיני, לחצים רגולטוריים ותחרות מתעצמת

אחרי שנים של צמיחה במכירות והתרחבות גלובלית, יצרנית הרכב הסינית BYD מתמודדת כעת עם אתגרים משמעותיים בסביבתה המקומית והבינלאומית. החברה, שקיבלה תמיכה ממשלתית רחבה והצליחה להפוך ליצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם, מדווחת על האטה, ירידה ברווחיות ולחצים רגולטוריים גוברים.

האטה פנימית למרות צמיחה בחו"ל

BYD מציגה נתונים חזקים מחוץ לסין ,מכירות בבריטניה זינקו ב-880% לעומת השנה שעברה, ובמדינות רבות היא נחשבת לאלטרנטיבה זולה ואיכותית לרכבים מערביים. באירופה ובאוסטרליה נמשכת התחזקות נוכחות בשוק הציים והתחבורה הציבורית.

עם זאת, בשוק הבית שלה שהוא עדיין המרכזי עבורה, החברה חווה ירידה בביקושים, ואיבדה את הבכורה למכירות רכב בסין ל-SAIC, יצרנית רכב בבעלות ממשלתית. ברבעון השלישי של 2025 נרשמה ירידה של 1.8% במכירות לעומת התקופה המקבילה, לראשונה מאז 2020. בעקבות כך נאלצה BYD לעדכן כלפי מטה את יעד המכירות השנתי מ-5.5 מיליון ל-4.6 מיליון רכבים.

אחת הסיבות המרכזיות להאטה היא התערבות ממשלת סין בשוק, שכוונה בעיקר להגבלת מלחמת המחירים שהתפתחה בענף הרכב החשמלי. מאז מאי האחרון נאסר על יצרנים להציע הנחות אגרסיביות, מה שפגע ישירות במודל המסחרי של BYD שהתבסס על יתרון מחירים. גם הפיקוח על אופן מימון הספקים החמיר: הממשל מחייב את BYD לשלם לספקים בתוך 60 יום, לעומת ממוצע של 275 ימים בשנה שעברה.

הקשחת כללי המשחק אינה מאפשרת ל-BYD לנצל את יתרונה בגמישות תפעולית, ובמקביל חושפת אותה לאתגרים תזרימיים ממשיים. החברה נדרשת לממן מלאי הולך וגדל של רכבים, תוך ירידה בקצב המכירות המקומי – מה שמגביר את הלחץ על שולי הרווח.