טסלה מעלה מחירים בארה"ב: בקרוב עליות גם בישראל?
המחיר של דגם ה-Model X מתייקר ב-5,000 דולר – עלייה של עד 6.3%. הסיבה: ניסיון של לשמור על שולי רווח גבוהים
חברת טסלה הודיעה על עליית מחירים לדגמי ה-Model X בארצות הברית, כאשר דגם ה-All-Wheel Drive יתייקר מ-79,990 דולר ל-84,990 דולר – עלייה של 6.25%. דגם ה-Plaid, הגרסה המתקדמת יותר, יתייקר מ-94,990 דולר ל-99,990 דולר – עלייה של כ-5.3%. מדובר בזינוק משמעותי שמעלה שאלות לגבי אסטרטגיית התמחור של החברה.
עליות המחירים בארה"ב הן לרוב קדימון לעליות מחירים במדינות נוספות, כולל ישראל. כך היה גם בדצמבר האחרון, כאשר עליית המחירים בדגמי ה-Model S בארה"ב לוותה בהמשך בשווקים אחרים, וכך היה למעשה ברוב ההעלאות הקודמות.
מה זה Model X?
דגם ה-Model X נחשב לאחד הדגמים היוקרתיים של טסלה. זהו רכב פנאי שטח (SUV) חשמלי בעל ביצועים מרשימים, עם דלתות "כנפי בז" אייקוניות ועיצוב פנימי מתקדם. הוא ממוקם מעל ה-Model Y (רכב שטח
קטן יותר) ומתחת לדגם ה-S מהבחינה ההיררכית של טסלה. דגם ה-Plaid מציע ביצועים קצה עם שלושה מנועים חשמליים והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות.
למה זה קורה עכשיו?
למרות שטסלה דיווחה על ירידת עלויות הייצור בעקבות צניחה במחירי חומרי הגלם, היא בוחרת להעלות מחירים. ייתכן מאוד שמדובר באסטרטגיה לשיפור שולי הרווח, במיוחד לאור התחרות הגוברת בשוק הרכב החשמלי. בנוסף, החברה מתמודדת עם האטה בביקושים בסין וארה"ב, מה שמחייב התאמות במחירים כדי לשמור על יציבות כלכלית.
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- האם הפרמיה על "אפקט אילון" תעבור מטסלה ל-SpaceX?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בקרוב גם בישראל?
המחירים בשוק האמריקאי והסיני מחלחלים לכל העולם גם לישראל. סביר להניח שנראה עליות דומות גם במחירי הדגמים בארץ וזאת למרות שטסלה העלתה מחירים בדצמבר-ינואר במקביל לעלייה במס הקנייה.
אז, טסלה עדכנה את מחירון הרכבים שלה בישראל, עם עליות מחירים משמעותיות של בין 7% ל-14% בדגמים הפופולריים.
טסלה מודל 3:
גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-198,000 ש"ח ל-213,000 ש"ח – עלייה של כ-7.6%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה
עלה מ-228,000 ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-8.3%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-273,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-6.6%.
טסלה מודל Y:
גרסת RWD (הנעה אחורית): מחיר הבסיס עלה מ-218,000
ש"ח ל-247,000 ש"ח – עלייה של כ-13.3%.
גרסת Long Range (טווח ארוך): מחירה עלה מ-256,000 ש"ח ל-291,000 ש"ח – עלייה של כ-13.7%.
גרסת Performance (ביצועים): מחירה עלה מ-283,000 ש"ח ל-302,000 ש"ח – עלייה של כ-6.7%.
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
- הרכב המסחרי החשמלי DNA מבית קבוצת שגריר עולה על הכביש
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
בדגמים היקרים X ו-S העליות היו מתונות יותר - עד 3%, אחרי הכל מדובר ברכבים שעולים מעל 600 אלף שקל. עם זאת, העלייה במחיר בארה"ב של דגם X, עשויה כאמור ללמד על הצפוי גם בדגמים אלו.
- 5.ישראלי 08/02/2025 07:55הגב לתגובה זוחסר הגיון כלכלי.השוק מוצף ברכבים חשמליים סינים שנראים מצויין.
- 4.לא מספיק יש להם ירידה במכירות עכשיו בכלל נראה צניחה לא סתם מניית BYD טסה אתמול עשר אחוז (ל"ת)כלכלן 07/02/2025 12:44הגב לתגובה זו
- 3.מי קונה טסלה שיש BYD טובה וזולה (ל"ת)אנונימי 07/02/2025 12:03הגב לתגובה זו
- 2.נונו 07/02/2025 11:56הגב לתגובה זוהמחיר עולה ושער המניה יורד.תחשבו לבד מה המשמעות
- 1.בנזין 07/02/2025 11:17הגב לתגובה זודלתות נפתחות לשמים שכלולים כאילו אתה בחללחיתולשלם כאילו קנית ביתמיותר לגמרי...
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
