קרוסלה
צילום: Istock

פוםוום בהסכם עם חברת הפארקים בארה"ב: צפי הכנסות של 500 מיליון שקל

החברה בהסכם שירותים ל-5 וחצי שנים, בו נכללים 11 פארקים בארה"ב ועוד אחד במקסיקו. Six-Flags, שתהיה שותפה להכנסות, היא אחת ממפעילות הפארקים הגדולות והוותיקות בעולם. עלות הפרוייקט: 10 מיליון שקל; למרות ההודעה המשמחת מבחינתה - המניה עדיין בנפילה של 70% בשנה האחרונה
איציק יצחקי | (2)

חברת פוםוום פוםוום -4.78%  שרכשה את פיקסלאב מפירוק ופועלת לזיהוי תמונות בפארקי שעשועים, החלה בהתקשרות עם חברת "Six-Flags" להענקת שירותים החברה ב-12 אתרים חדשים בארה"ב ובמקסיקו. תקופת ההסכם הינה ל-5 וחצי שנים, עד סוף 2028. על פי ההערכות, ההכנסות ברוטו יעמדו על 400-500 מיליון שקל לכל תקופת ההסכם וההכנסות יתחלקו בהתאם להסכם.

כזכור, לפני פחות מחצי שנה הודיעה החברה על הסכם עקרוני עם החברה למתן שירותים באתרי הפעילות שלה. האחרונה החברה היא אחת ממפעילות הפארקים הגדולות והוותיקות בעולם. על פי עקרונות ההסכם, החברה תקבל בלעדיות למתן שירותים ב-12 פארקי שעשועים, מתוכם 11 בארה"ב ואחד במקסיקו.

לפי ההסכם, החברה תפעל להתקנה מדורגת של המערכת הדיגיטלית שלה (כולל וידאו) באתרי הפעילות. ההתקנות יחלו בסמוך עם החתימה על ההסכם ולהערכת החברה יושלמו עד סוף השנה הבאה.

להערכת החברה, עלות הפרוייקט צפויה להסתכם בכ-10 מיליון שקל. Flags-Six תתחייב להציע את השירותים לרוכשי הכרטיסים באתרי הפעילות טרם הביקור בפארק וכחלק מהליך רכישת הכרטיסים באתר האינטרנט שלה. בנוסף, בהתאם להסכם, לאחר סיום הטמעת מערכות החברה באתרי הפעילות, שתי החברות יקיימו משא ומתן להעמדת שירותי החברה גם ב-11 פארקי מים בארה"ב.

הפארקים שבמסגרת ההסכם הם:

3 Six Flags Magic ,Six Flags Great Adventure (NJ) ,Six Flags Over Texas Six ,Six Flags Over Georgia ,Six Flags Great America (Chicago) ,Six Flags Fiesta Texas ,Mountain (CA) ,The Great Escape (NY) ,Six Flags America (DC) ,Six Flags Over St Louis ,Flags Discovery Kingdom (CA) England New Flags Six ו-Mexico Flags Six.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אמיר 15/06/2023 14:15
    הגב לתגובה זו
    שחברה של 2.2B מטמיעה אותך אצלם במערכת זה רק עניו של זמן ש...
  • 1.
    גדי 15/06/2023 11:21
    הגב לתגובה זו
    יותר מחצי מההכנסה תעבור לפארקים. החברה תמשיך להפסיד.
ייקור דמי הניהול
צילום: Pixabay

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח

עושק שלא נגמר בפוליסות החיסכון: גם באפיק השקליות גובות חברות הביטוח דמי ניהול שקרובים לאחוז על מוצר שמנהל מעל שני מיליארד שקל ומניב פחות מקרן כספית ופיקדון שקלי בלי דמי ניהול; איפה הרגולטור?
מנדי הניג |

אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?  

צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק"  בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה. 

ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.

במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות  זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.

כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר. 

בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.

חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.

רשף טכנולוגיות מרעומים
צילום: רשף
ניתוח Bizportal

מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?

אחרי דוחות מרשימים למחצית הראשונה, מניית ארית דווקא איבדה גובה כשהמשקיעים החלו לתמחר אפשרות של האטה; האם מדובר בשינוי סנטימנט בתחום, או שהתמחור של החברה הפך להיות יקר מדי?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה ארית

אחרי מחצית ראשונה שבה סיפקה תוצאות נהדרות (תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל), מניית ארית תעשיות ארית תעשיות  נמצאת בנקודה נמוכה יותר מזו שרשמה אחרי הדוחות. השווי עומד כיום על כ-4.1 מיליארד שקל, כאשר הסנטימנט סביב הסקטור והחברה משתנה - מהתלהבות שוק שנשבה בנתוני רווחיות חריגים וצמיחה פנומנלית, לחשדנות זהירה כלפי קצב ההזמנות והיכולת לשמור על הדינמיקה הזו גם בשנה הבאה.

עם זאת, כבר לאחר הדוחות שמנו זרקור על נתון שעשוי להיות מכשול בהמשך, צבר ההזמנות של החברה ארית מציגה מרווחים של אנבידיה; איפה מסתתרת החולשה בדוחות?

בנוסף, נציין שהסקטור סובל משינוי סנטימנט (איך יושפעו המניות הביטחוניות מ"היום שאחרי"?) וכבר יש מחלוקות סביב התקציב לשנה הבאה התקציב שאחרי המלחמה: איזה סקטור עשוי להרוויח?

תוצאות שיא

בדוחות למחצית הראשונה של 2025 הציגה ארית זינוק חד בהכנסות לכ-155 מיליון שקל, פי חמש מהתקופה המקבילה, ושיעור רווח גולמי של כ-61%. מדובר בנתון חריג לחברה ביטחונית, שמתמחה במרעומים ולא בשבבים מתקדמים. הרווח התפעולי הגיע ל-84.8 מיליון שקל, שהם 55% מההכנסות, והרווח הנקי קפץ ל-96 מיליון שקל, שולי רווח של 62%, גבוה מהרווח התפעולי של החברה.

הסיבה לרווחיות הזו טמונה במבנה ההוצאות של החברה שנותר נמוך יחסית למרות הגידול בהכנסות. הוצאות הנהלה, מכירה ומחקר יחד עמדו על פחות מ-8% מההכנסות. הוצאות המימון נטו היו חיוביות, לאחר שהחברה רשמה הכנסות של 7.7 מיליון שקל מהשקעות פיננסיות. הנתונים האלה הפכו את ארית לתופעה בשוק ההון, יצרנית לואו-טק שמציגה מספרים של חברת טכנולוגיה.