רבוע כחול תרכוש את שלוחת FedEx ישראל
אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלותו המלאה של איש העסקים מוטי בן משה, חתמה על מזכר עקרונות לרכישת 80% ממניות חברת השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה פריץ, שהינה הנציגה של חברת השילוח הבינלאומית FedEx בישראל .
במסגרת העסקה תעביר אלון רבוע כחול ישראל את מניותיה של בי לוגיסטיקה - מרכז שירותי הלוגיסטיקה בבאר טוביה, חברה פרטית שבבעלות המלאה של רבוע כחול - לפריץ, בנוסף תשלם אלון רבוע כחול סכום של בין 155-160 מיליון ש"ח לחברת א.נ.ג המחזיקה בבעלות מלאה על פריץ, בארבעה תשלומים על פני ארבע שנים, כאשר כ-55 מיליון שקל מן הסכום, אמורים להיות משולמים במועד ההשלמה.
שוויה של פריץ לצורך העיסקה יעמוד על 280 מיליון שקל, כאשר בכפוף לעמידה ביעדים השווי יכול להיות מותאם לטווח של בין 180-320 מיליון שקל. כחלק מהתמורה רבוע כחול אמורה להעביר את חברת הלוגיסטיקה שלה בי לוגיסטיקה לידי פריץ. לצורך העסקה שוויה של בי לוגיסטיקה הוערך בטווח של 95-150 מיליון שקל בכפוף לעמידה ביעדים.
פריץ הינה חברת השילוח הבינלאומי השניה בגודלה בישראל , עם נתח שוק של כ-12% משוק השילוח הבינלאומי בישראל. החברות שבשליטתה עוסקות בין היתר בשילוח בינלאומי, בתובלה יבשתית, ולוגיסטיקה מתקדמת- לרבות שירותי אחסון וניהול מלאי, הובלות וביטוח ופתרונות מימון. לפריץ 4 מרכזים לוגיסטיים בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ.
- רבוע כחול נדל"ן: עלייה של 6.2% ב-NOI ל-100 מיליון שקל
- פסגות מציעה לרכוש את פעילות התחבורה הציבורית של רבוע כחול לפי שווי של 338 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.יהווית 07/04/2021 23:00הגב לתגובה זובהצלחה

הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
מחצית שנייה נהדרת לארית, אבל מה יהיה בהמשך? ניתוח ביזפורטל על צבר ההזמנות מראה שלא התקבל אפילו הזמנה אחרת במשך מספר חודשים
ארית מנסה להנפיק את החברה הבת רשף לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל. השוק לא מסכים - המניה של ארית נפלה ביום חמישי ב-20% וסימנה להנהלת ארית שאין לה ברירה, אלא להוריד את השווי או לבטל את ההנפקה. הסיפור די פשוט - ארית מחזיקה ברשף, רשף היא 98% מפעילותה. ארית בעצם מוכרת מניות של עצמה ומנסה להיות חברת החזקות. השוק לא אוהב חברות החזקה, הוא מתמחר אותן בדיסקאונט על הערך הנכסי של החברות בת התפעוליות. ארית כעת ב-4 מיליארד שקל ואחרי העסקה בה היא תמכור 11% מרשף ותנפיק 10% לציבור היא תחזיק כ-80% מרשף.
רשף תהיה חברה עם כמה מאות מיליונים בקופה (תלוי בגיוס) וגם ארית שנוסף על המזומנים ממכירת מניות ברשף היא צפויה להעלות את רווחי רשף למעלה - אליה. הסכום משמעותי מאוד, זה יכול להגיע ל-800 מיליון שקל ויותר, צריך לזכור שהמחצית השנייה של השנה מצוינת בתוצאות העסקיות. הערכה היא שהרווח מגיע ל-200 מיליון שקל. התזרים אפילו יותר.
נניח באופטימיות שלארית יהיה 1 מיליארד שקל בקופה אחרי הנפקה והיא תחזיק ב-80% מחברה שנניח לשם הדוגמה תהיה שווה 4 מיליארד שקל אחרי הכסף (כלומר כ-3.6 מיליארד לפני הכסף). היא בעצם תהיה עם נכסים של 4.2 מיליארד שקל - קחו דיסקאונט סביר והגעתם לפחות מהשווי שלה בשוק אחרי ירידה של 20% ל-4 מיליארד שקל.
הכל תלוי כמובן בשווי של רשף. אם השווי יקבע על 4.3 מיליארד שקל, אז יש הצדקה מסוימת לשווי שוק הנוכחי של ארית, גם לא בטוח. אבל כאמור הסיכוי לכך נמוך.
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- תוצאות נהדרות לארית - רווח של 96 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מקרה, הדבר החשוב ביותר בארית וברשף לקביעת השווי הוא הצבר הזמנות לביצוע. הוא קובע את היקף המכירות בהמשך.
נתחיל בחצי הכוס המלאה. המחצית השנייה של 2025 פנומנלית והנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה, וזה גם יכול להיות יותר. זה יביא את הרווח ל-300 מיליון שקל בשנה, קצב רווחים אם המחצית השנייה משקפת של 400 מיליון שקל.
אלא שיש גם חצי כוס ריקה והיא חשובה יותר. הצבר בירידה, החברה לא קיבלה הזמנות בחודשים האחרונים.
הצבר נפל
בדיווח לבורסה במסגרת הדוח הכספי למחצית הראשונה החברה מעדכנת כי הצבר שלה נכון לסוף יוני 2025 מסתכם ב-1.3 מיליארד שקל:
