רבוע כחול תרכוש את שלוחת FedEx ישראל
אלון רבוע כחול ישראל, שבבעלותו המלאה של איש העסקים מוטי בן משה, חתמה על מזכר עקרונות לרכישת 80% ממניות חברת השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה פריץ, שהינה הנציגה של חברת השילוח הבינלאומית FedEx בישראל .
במסגרת העסקה תעביר אלון רבוע כחול ישראל את מניותיה של בי לוגיסטיקה - מרכז שירותי הלוגיסטיקה בבאר טוביה, חברה פרטית שבבעלות המלאה של רבוע כחול - לפריץ, בנוסף תשלם אלון רבוע כחול סכום של בין 155-160 מיליון ש"ח לחברת א.נ.ג המחזיקה בבעלות מלאה על פריץ, בארבעה תשלומים על פני ארבע שנים, כאשר כ-55 מיליון שקל מן הסכום, אמורים להיות משולמים במועד ההשלמה.
שוויה של פריץ לצורך העיסקה יעמוד על 280 מיליון שקל, כאשר בכפוף לעמידה ביעדים השווי יכול להיות מותאם לטווח של בין 180-320 מיליון שקל. כחלק מהתמורה רבוע כחול אמורה להעביר את חברת הלוגיסטיקה שלה בי לוגיסטיקה לידי פריץ. לצורך העסקה שוויה של בי לוגיסטיקה הוערך בטווח של 95-150 מיליון שקל בכפוף לעמידה ביעדים.
פריץ הינה חברת השילוח הבינלאומי השניה בגודלה בישראל , עם נתח שוק של כ-12% משוק השילוח הבינלאומי בישראל. החברות שבשליטתה עוסקות בין היתר בשילוח בינלאומי, בתובלה יבשתית, ולוגיסטיקה מתקדמת- לרבות שירותי אחסון וניהול מלאי, הובלות וביטוח ופתרונות מימון. לפריץ 4 מרכזים לוגיסטיים בשטח כולל של כ-45 אלף מ"ר במיקומים אסטרטגיים ברחבי הארץ.
- רבוע כחול נדל"ן: עלייה של 6.2% ב-NOI ל-100 מיליון שקל
- פסגות מציעה לרכוש את פעילות התחבורה הציבורית של רבוע כחול לפי שווי של 338 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.יהווית 07/04/2021 23:00הגב לתגובה זובהצלחה

פרויקט Sea Lion יוצא לדרך: נאוויטס מאשרת FID לפיתוח בהיקף 1.8 מיליארד דולר
התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה יוצאת לפיתוח בהובלת נאוויטס פטרוליום (65%) המשמשת כמפעילת הפרויקט; תחילת הפקה צפויה ברבעון הראשון של 2028, חלקה של נאוויטס בעתודות: כ-220 מיליון חביות
נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש 2.21% מודיעה כי קיבלה החלטת השקעה סופית בפרויקט הנפט Sea Lion באיי פוקלנד, התגלית הרביעית בגודלה בעולם שטרם פותחה. החברה מחזיקה ב-65 אחוז מהפרויקט וגם משמשת כמפעילה, אחרי שקיבלה את אישור ממשלת פוקלנד לתכנית הפיתוח המפורטת ולצד חתימה על הסכם הגנת השקעות. במסגרת ההחלטה הוארך תוקף הרישיון ל-35 שנה, מה שמסמן את המעבר לשלב ביצוע מלא.
היקף הפיתוח לשלב א' עומד על כשני מיליארד דולר, מתוכם חלקה של נאוויטס הוא כ-1.17 מיליארד דולר. לפי הערכות החברה, העתודות (2P) הצפויות לה מהפרויקט יעמדו על כ-220 מיליון חביות נפט אקוויוולנטיות, כשהפקה ראשונה מתוכננת לרבעון הראשון של 2028. במקביל להסכם ההשקעה גובשה מסגרת מימון רחבה: כ-650 מיליון דולר יועמדו כהלוואות לטובת הפיתוח, ואילו ההון העצמי שנאוויטס צפויה להזרים יעמוד על כ-734 מיליון דולר, כולל רכיב הלוואה למימון חלקה של השותפה Rockhopper, שיוחזר בהמשך מהתזרים החופשי.
החברה כבר החלה להיערך תפעולית לשלב הפיתוח וחתמה על הסכמים משמעותיים, בהם חכירה והיערכות לשדרוג מתקן FPSO שיפעל באתר למשך עד 20 שנה. בנוסף נחתמו חוזים לקידוחים, לשירותי השלמות, לציוד תת-ימי, לצנרת ולמערכות תפעוליות נלוות, מה שמצביע על כניסה למתווה ביצוע מואץ לקראת 2027 ו-2028.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור: "החלטת ה-FID בפרוייקט SEA LION מהווה הוכחה
נוספת ליצירתיות לנחישות של נאוויטס וליכולתה להפוך תגליות שטרם פותחו להצלחות יוצאות דופן. נאוויטס מובילה כעת את פרויקט SEA LION לפיתוח שצפוי לייצר ערך רב למשקיעים ולהביא בשורה גדולה של צמיחה ושגשוג כלכלי חסר תקדים לתושבי פוקלנד"
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג