ניר גלעד - יו"ר מגדל  ביטוח 2019
צילום: סיוון פרג'

מגדל רעוע: ניר גלעד תובע את הדירקטוריון בשל פיטוריו

לאחר הסכסוך המתוקשר ועסקת החבילה שנרקמה, בה יו"ר דירקטוריון מגדל שלמה אליהו סיים את תפקידו וכך גם גלעד, נראה שהאחרון אינו מוכן לבלוע את הצפרדע
ארז ליבנה | (9)

מנכ"ל חברת מגדל היוצא, ניר גלעד, הודיע היום לדירקטוריון החברה כי פיטוריו, שעליהם הוחלט לפני שבוע וחצי אינם חוקיים ובכוונתו לתבוע את הדירקטוריון אם לא יהפכו את ההחלטה. גורמים המעורים בסכסוך המתוקשר בין אליהו לגלעד, טוענים שהסכסוך החל בגלל המנכ"ל, גלעד.

 

הבלאגן במגדל חגג מאז מינויו של גלעד לתפקיד, כשאליהו נתפס כמי שמנסה להתערב בבוטות בחברה שבה הוא שולט, למרות האיסור המפורש לזה בחוק. בצד של אליהו טוענים כי גלעד ניסה לשנות את הרכב הדירקטוריון כדי לדחוק את רגליו של אליהו.

 

לפני מספר חודשים הודיע הממונה על רשות שוק ההון והביטוח משה ברקת לאליהו, כי עליו לבחור בין תפקידו כיו"ר מגדל אחזקות, לבין תפקידו בדירקטוריון חברת הבת מגדל ביטוח. לפני שבוע וחצי דווח שאליהו צפוי לסיים את תפקידו בחברת הבת מגדל ביטוח וגם מנכ"ל החברה ניר גלעד צפוי לסיים את תפקידו – כמה שנראה כעסקת חבילה שאמורה לנקות את האורוות ולהחזיר את אמון המשקיעים, העובדים והרגולטורים.

 

לפי ההודעה שנשלחה לבורסה, לטענת גלעד ההחלטה של הדירקטוריון "מנוגדת לחוק, לרעת מגדל ביטוח ויש בה הפרה בוטה של הסכם ההעסקה של גלעד ולכן אין בכוונתו להשלים עמה וינקוט בכל הצעדים לרבות נקיטת הליכים משפטיים כדי לבטל את ההחלטה", נכתב.

 

עם זאת, לא ברור כמה שיניים יש לכזו דרישה, אם הדירקטוריון קיבל את ההחלטה ברוב קולות ומתוך אינטרס ברור של החברה. גורמים בחברה, המעורים בפרטים ולא מזוהים עם אף אחד מהצדדים, אמרו שלמרות ההצטיירות כאילו אליהו הוא "האיש הרע" בסיפור, כנראה שזו הייתה טעות מצדו להעסיק את גלעד.

 

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    יוסי 27/10/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    ניר גלעד נהג בשיא החזירות כלפי העובדים בכל תפקיד שכיהן. המאפיה שלו דאגה לו תמיד
  • 8.
    מתי יגיע לסיפוקו החזיר המטונף מזה ? (ל"ת)
    רובספייר 25/10/2020 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    איפה שניר גלעד דורך לא צומח עשב, כישלון (ל"ת)
    אריה 25/10/2020 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    זוהר 25/10/2020 17:42
    הגב לתגובה זו
    אין ספק שגלעד מממש את החלום שלי.
  • 5.
    מנכל מדופלם בכיל וגם שם קיבל מעופר פיצוי שמן לא בר 25/10/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
    מנכל מדופלם בכיל וגם שם קיבל מעופר פיצוי שמן לא ברור מי בחר בו למגדל אבל ברור שיצא גם כאן עם פיצוי שמן. סהכ מגיע לו יודע היכן ללחוץ
  • 4.
    מנכל מדופלם בכיל וגם שם קיבל מעופר פיצוי שמן לא בר 25/10/2020 16:52
    הגב לתגובה זו
    מנכל מדופלם בכיל וגם שם קיבל מעופר פיצוי שמן לא ברור מי בחר בו למגדל אבל ברור שיצא גם כאן עם פיצוי שמן. סהכ מגיע לו יודע היכן ללחוץ
  • 3.
    מולטי מיליונר בתור שכיר וזה אינו מספק אותו. (ל"ת)
    שמילו 25/10/2020 16:05
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ניר גילעד , רודף בצע חצוף (ל"ת)
    רן 25/10/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאיר 25/10/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    הוא מהאנשים שאם הוא לא תובע נדמה לו שהוא שכח משהו .
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 1.18%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.


גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף
ראשוני

IBI בתחילת סיקור לנאוויטס: "אפסייד של 29%"

ב-IBI אומרים ששותפות הנפט והגז מתקדמת מ"עידן ההשקעה" ל"עידן התזרים"; הנכסים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד ויציבות במחירי הנפט תומכים בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 153.21 שקל - אפסייד של 29.4% - "להערכתנו, קבלת FID בסי ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה נאוויטס

בית ההשקעות IBI בתחילת סיקור על שותפות הגז והנפט נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -0.84%   , עם המלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד של 153.21 שקלים מה שמייצג פוטנציאל עלייה של 29.4% ממחיר הנעילה הקודם שעמד על 118.40 שקלים. האנליסט רועי שגייט, מומחה האנרגיה ב-IBI, מדגיש בסקירה את המעבר של החברה מעידן של השקעות כבדות לעידן תזרים מזומנים יציב, תוך הסתמכות על נכסים מוכחים במפרץ מקסיקו ובאיי פוקלנד. "שננדואה כבר מפיק ונמצא בתהליך רמפ-אפ כ-Hub תשתיתי שמחבר נכסים נוספים", כותב שביט, "ובכך מוריד עלות ליחידה, מייצב פלטו ומעלה את ה-EBITDA וה-FCF בשנים הקרובות".

בסקירה IBI גם מציינים את התשואה הפנומנלית שהשיגה המניה מאז ההפקה. נאוויטס, שהונפקה בתל אביב באוקטובר 2017, רשמה תשואה מצטברת של כ-1,585% - לעומת 174% במדד ת"א 125. ההצלחה נובעת מיכולת ביצוע גבוהה, זיהוי נכסים בעלי פוטנציאל, פיתוח בעלויות נמוכות, מימון ממוקד ותפעול יעיל המוביל להפקה. שווי השוק עומד על כ-13.7 מיליארד שקל.

באיבי אי מהוונים כיום את הפרויקט בשיעור היוון של 18% לפני קבלת החלטת ההשקעה הסופית בפרויקט (שצפויה בשבועות הקרובים), אבל שיעור זה צפוי לרדת עד לרמה של 13% עד תחילת ההפקה, מה שצפוי להגדיל את השווי של פרויקט סי ליון בכ-50%, ולהעלות בהתאם את מחיר היעד. "להערכתנו, קבלת FID בסי ליון צפוי להעלות את שווי סי ליון במודל שלנו ביותר מכ-50% מהשווי הנוכחי".

נזכיר כי רק לאחרונה חשפנו כאן כי שותפות הנפט חתמה על הסכם אסטרטגי עם Eco Atlantic הקנדית, שבמסגרתו תשלם 2 מיליון דולר עבור קבלת אופציות לכניסה כשחקן מוביל בשני רישיונות חיפוש ימיים. העסקה מציבה את נאוויטס, אחרי פרויקט שננדואה במפרץ מקסיקו ופרויקט Sea Lion בפוקלנד, במהלך בינלאומי נוסף שמכוון להרחבת תיק הנכסים שלה ולביסוסה כאופרייטר בפרויקטי חיפוש גדולים. יש לציין שזה אמנם לא סכום מהותי אבל יש לו פוטנציאל לפתוח לשותפות דלתות ביבשת האפריקאית העתירה במשאבים.

על פי ההסכם, נאוויטס מקבלת אופציה לכניסה של עד 80% ברישיון Orinduik מול חופי גיאנה, כולל קבלת המפעילות על הבלוק. מימוש האופציה יתבצע בתוך שנה וידרוש תשלום נוסף של 2.5 מיליון דולר. במקביל, נאוויטס תקבל אופציה לרכוש עד 47.5% ברישיון Block 1 CBK מול דרום אפריקה ולשמש בו כמפעילה. אופציה זו תקפה לשישה חודשים וכוללת תשלום של 4 מיליון דולר בעת מימושה. במסגרת שתי האופציות, Eco נהנית ממנגנון "carry" שלפיו נאוויטס תממן את חלקה בעבודות החיפוש והקידוחים עד תקרה של 11 מיליון דולר בגיאנה ו-7.5 מיליון דולר בדרום אפריקה, כך ש-Eco תוכל להתקדם עם תוכניות העבודה בלי להידרש להשקעות הוניות בתחילת הדרך - נאוויטס נכנסת לגינאה ודרום אפריקה: תשלם עבור אופציה להיות מפעילה