רוסק עמינח: "לא חוששים ממשה כחלון - רגילים לתחרות עזה"
הנהלת בנק לאומי כינסה היום מסיבת עיתונאים לאחר פרסום התוצאות לסיכום שנת 2014 שהציגו רווח נקי של 1.5 מיליארד שקל. על הדוחות העיבה פרשת העלמות המס בארה"ב שהביאה את הבנק לייצר תשואה של 5.5% בלבד על ההון העצמי.
יו"ר הבנק, דוד ברודט, אמר שהיה חרד שמא ייחשפו נתונים לגבי לקוחות החברה הבת לאומי קארד בפרשת הסחיטה שהסתיימה והסביר שאינו חושש היום ממינויו של משה כחלון לתפקיד שר האוצר.
- 12.י 06/04/2015 11:22הגב לתגובה זוהם רק יחגגו יותר... הבובה של תשובה וביבי לא תעשה דבר...
- 11.רחלי 04/04/2015 22:37הגב לתגובה זוהציבור מייחל לתחרות ולכשלונכם העמלות המטורפות שאתם לוקחים לא יהיו יותר ואם לא תתחילו עכשיו בתיקון לא תשרדו . ראי אורנג כמשל.
- 10.קונטרול 02/04/2015 08:53הגב לתגובה זוכשאתה שומע אותם אתה מבין את גודל הניתוק. "תחרות עזה" בבנקים ??!!!???. "יש דברים שצריך לתקן"? כאחד שמכיר את המערכת: זוהי מערכת מסואבת עם התנהלות לא כלכלית ואף פושעת. אי אפשר לגבות עמלות גבוהות במאות אחוזים ממחירן הריאלי ולהמשיך ולטעון " שיש מקום לשיפור" מה שיש לעשות זה רעידת אדמה!!! בכל ההתנהלות של הבנקים!!! דברי רקפת משכנעים אותי שהיא לא מבינה את המציאות שהיא חיה בה.
- 9.יהודה 02/04/2015 06:53הגב לתגובה זותחרות בדיחה זה מה שזה . עודף עובדים אוכלי חינם שהציבור צריך לממן. בעיות תקשורת קשות שורות לקוי של הבנק הזה ושל כל הבנקים האחרים
- 8.רפי 01/04/2015 23:49הגב לתגובה זווהבינלאומי בראשם
- 7.כזאת תחרות עזה שכבר 40 שנה לא קם בנק חדש (ל"ת)תחרותי 01/04/2015 23:19הגב לתגובה זו
- המגיב 02/04/2015 14:21הגב לתגובה זולמרות היו גם בנקים שנסגרו
- 6.אחד 01/04/2015 19:18הגב לתגובה זובהתחלה גליה קיבלה יותר מדני. גם בשוטף וגם בבונוסים. אבל אז ציון נכמס לתמונה וקיבל יותר מגליה. היינו חייבים לאפשר הונאת מיסים בארה״ב כדי שהיא ואני נוכל לעקוף את ציון. אבל עכשיו אני מפחדת שהשנה הוא ינתח ויעקוף אותי.
- 5.תגידו, היא חושבת שאנחנו מטומטמים? (ל"ת)גיא 01/04/2015 18:26הגב לתגובה זו
- היא 01/04/2015 23:39הגב לתגובה זוהיא בטוחה
- 4.פישר דאג שלבנקים יהיה מספיק כסף מחרטא (ל"ת)בעזה יש תחרות 01/04/2015 18:18הגב לתגובה זו
- 3.אזוב 01/04/2015 18:18הגב לתגובה זולראות את הפרצוף שלך ולחשוב שמחקת 150 מליון שקל לדנקנר תתחלי לפחד שודדים את הציבור
- 2.גבי 01/04/2015 18:11הגב לתגובה זוחחחחחח... משקרת ויש מצב שגם מאמינה לשקרים של עצמה!
- 1.בא 01/04/2015 17:56הגב לתגובה זומחשבון בנק ,גם אנחנו לא חוששים מכחלון . הוא צדיק בניגוד אליך ,אולי במקום לא לחשוש ,תגידי ,אנחנו נלמד מכחלון איך להיות בני אדם טובים וישרים וצנועים .
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
