משה כחלון מחמם מנועים: "בנק הפועלים מרוויח על גב הציבור ומפטר 600 עובדים - זאת חזירות"

אחרי שהפועלים הציג רווח נקי שנתי של 2.74 מיליארד שקל תוקף יו"ר כולנו את התנהלות הבנק
אבי שאולי | (41)
נושאים בכתבה משה כחלון

אחרי רווחי העתק שהציגו הבנקים בדוחות הכספיים לסיכום שנת 2014, תוקף הבוקר משה כחלון את התנהלות אוליגופול הבנקים בפוסט חדש בעמוד הפייסבוק של מפלגת כולנו.

משה כחלון: "קשה שלא לחוש זעם על הסתירה שבין רווחי עתק של הבנק הגדול בישראל (בנק הפועלים), אחד מהבנקים בדואופול הבנקאי, לבין הכוונה של הבנק לפטר 600 עובדים: לא מדובר בהתייעלות. מדובר בחזירות. בנק שמרוויח בשנה 2.74 מיליארד שקלים על גב הציבור, מוטב שלכל הפחות ישמור על עובדיו שהם הנכס החשוב ביותר שלו".

משה כחלון הצליח בעבר בתפקידו כשר התקשורת להפחית משמעותית את החשבוניות החודשיות של כולנו - כעת הוא מתכוון לטפל ברווחים האדירים של הבנקים. "בכוונתי לטפל בתופעה המכוערת הזו עם היכנסי למשרד האוצר. חשוב מאד שבנק ירוויח, אבל לא על גב הציבור ולא על חשבון העובדים".

יאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד, שהיה הפרזנטור של בנק הפועלים, נמנע עד כה להתייחס לעמלות הגבוהות שהבנקים גובים מהאזרחים. "ממשלת לפיד-נתניהו נמנעה בכוונה מטיפול במונופול הבנקאי. הממשלה חששה מהבנקים, חששה מתחרות והמשיכה לפגוע באזרח שעל גבו התעשרו הבנקים באופן חזירי. ממשלת לפיד-נתניהו סיכלה במזיד את הקמת הבנק החברתי וכל אחת ואחד מאיתנו יודע למה", כך אומר הבוקר משה כחלון.

התוכנית: "מפלגת כולנו בראשותי תפרק את המונופול הבנקאי, תעודד תחרות, תוזיל את נטל העמלות הבנקאיות  על משק הבית ותחזיר את השפיות לבנקאות".

מעבר לרווחי העתק שהציגו הבנקים עד כה, פורסמו עלויות השכר החודשיות השערורייתיות של מנהלי הבנקים בשנת 2014 וכך זה נראה בבנק הפועלים: ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים - 710 אלף שקל בחודש! יאיר סרוסי, יו"ר בנק הפועלים - 657 אלף שקל בחודש אורית לרר, מנכ"לית פועלים-שוויץ - 563 אלף שקל בחודש דב קוטלר, מנכ"ל ישראכרט - 500 אלף שקל בחודש דב קולר, ממונה על חטיבת שווקים פיננסים - 420 אלף שקל בחודש משה אלוש, משנה למנכ"לית פועלים-שוויץ - 407 אלף שקל בחודש זאב חיו, ממונה על ביקורת פנים - 377 אלף שקל בחודש אפרת יעבץ, ממונה על משאבי אנוש - 361 אלף שקל בחודש יעקב אורבך, ממונה על החטיבה העסקית - 353 אלף שקל בחודש

תגובות לכתבה(41):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 31.
    משית 13/04/2015 18:32
    הגב לתגובה זו
    למדינה פעלים טובה לשלם
  • 30.
    משית 13/04/2015 18:31
    הגב לתגובה זו
    זיון בו זונה פעלים
  • 29.
    משית 13/04/2015 18:29
    הגב לתגובה זו
    מיקמק לא מיל
  • 28.
    אוניל 24/03/2015 04:49
    הגב לתגובה זו
    למלא את הארץ בבנקים ותחרות יש כח אדם עודף
  • 27.
    פיני ברזני 11/03/2015 20:27
    הגב לתגובה זו
    יצא לי כמה פעמים לשמוע את כחלון מנסה להגיד משהו, אך עם כל ההבנה והסלחנות שאפשר, הוא משאיר רושם קשה של מי שמהסס, לא יודע מה הוא רוצה, הדיבור שלו עילג והמחשבה רופסת. אלה שמריצים אותו, ובעיקר טייקון הגז והנדל״ן תשובה מורטים לעצמם את מעט השיער שנשאר להם, כל פעם שהוא מנסה לשתף את הציבור ב״הגיגיו״; האמירות שלו סתמיות ומבולבלות, ולכן אחרי כל מופע הזוי שלו, הם ממהרים לעשות ״מקצה שיפורים״ ומלעיטים אותנו בבלופים של ״הדלפות״ כביכול משיחות סגורות שלו עם פעילים. אבל הציבור לא מטומטם, הציבור ניכווה מספיק מכל מיני מפלגות אופנה שבאות ונעלמות ומפזרות סיסמאות סרק. בשל מוגבלותו, מסרב משה כחלון להתראיין ממש בתקשורת ולענות על שאלות נוקבות שעד עתה נמנע מלתת עליהן תשובה, כמו למשל: מהם קשריו עם הטייקון תשובה? מי מממן אותו במכללת נתניה? האם יכנע לוועדים? וכו׳ וכו׳
  • 26.
    בו אהרון 11/03/2015 09:47
    הגב לתגובה זו
    מעניין כמה כסף הם משלמים לציבור על הפיקדונות, זאת כדי להבין את הפערים הבלתי נתפסים.
  • 25.
    אזרח 10/03/2015 21:31
    הגב לתגובה זו
    רק כחלון והיחיד שיציל אותנו מהמשבר הכלכלי בדירות, מונופלים, רפורמה בבנקים ועוד.
  • משית 13/04/2015 18:33
    הגב לתגובה זו
    ןוטארק
  • 24.
    קליין יורם 10/03/2015 17:54
    הגב לתגובה זו
    אני חושב כחלון נישא על גל ההצלחה של הבלגן שהיה בתחום התקשורת.אינני יודע מה כישוריו הכלכליים להיות שר האוצר,אבל בינתיים כל מה שהוא מציע זה להבריח הון והשקעות מהארץ.העשירים ,זו מילה יפה להתקפה ,אבל צריך לחשוב קצת יותר עמוק.מעניין ואין לי אינפורמציה כמה מקומות עבודה חוסלו בתחום הסלולר ומצב הכלכלי של החברות היום.שווי השוק ירד כמעט למחצית ואל תשלח שחלק מהמשקיעים זה הציבור שאתם שליחי הציבור שלחתם אותם לשם ובמצב של הרבית היום האפשרויות הם חו"ל ,מעניין איך תדאג כשר האוצר לתעסוקה לפחות ברמה הנוכחית.
  • 23.
    כואב על המפוטרים רק כחלון נותן תקווה (ל"ת)
    אח 10/03/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    שניאור 10/03/2015 13:39
    הגב לתגובה זו
    10/03/2015 11:51 משה כחלון ממשיך להפריח סיסמאות פופוליסטיות משה כחלון מתנהג כמו פופוליסט..... המסרים שלו מבולבלים וסותרים זה את זה, רק לפני מספר ימים אמר שלא צריך להתעמת עם הוועדים הגדולים וכעת הוא אומר שצריך לריב עם הבנקים, הוא הרי יודע שועדי הבנקים לא יתנו לגעת בבנקים. הכל אצל משה כחלון זה ערפל ומסך עשן שמפריחים היועצים שלו, ש״לגמרי במקרה״ חלקם עובד אצל הטייקון תשובה... משה כחלון הוא מריונטה בידי הטייקון יצחק תשובה שבמהירות משתלט על המדינה ולא בוחל בשום אמצעי. כל המזימה של הטייקון תשובה נחשפה! וזה ברור שהוא מנסה להשתלט גם על הממשלה באמצעות מפלגת לשון מאזניים שמוביל אותה עבורו ה״פיון״ משה כחלון. כחלון חייב להסביר לנו איך ועל ידי מי הוא ממומן במכללת נתניה? מי הם הטייקונים שמממנים אותו באמצעות הלבנת כספי ״תרומות כביכול״, מה בדיוק עושה ברשימה שלו גלנט ״שודד הקרקעות״, שעובד אצל הטייקון שטיינמינץ? מה עושה אצלו אלי אללוף הנהנתן, שמאוהב בעצמו ומקבל מקרן רש״י 80 אל״ש לחודש?, מה הפרשה הפלילית בה מואשם אחיו קובי כחלון? ואיך סידר לאשתו ליאורה כחלון ג׳ובים חלומיים אצל ראש העיר חיפה יונה יהב?
  • 21.
    איצק 10/03/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    במידה ויש עודף עובדים מה לעשות?בכל מקרה הם יפוצו כראוישי הרבה עובדים אחרים שזקוקים להגנה שלךולא מקבלים
  • היכן לפיד (ל"ת)
    אח 10/03/2015 13:47
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    דוד מירושלים 10/03/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    אני מבין שעכשיו זמן בחירות ואתה רוצה לזכות במנדטים תוך כדי הגזמה. זה בסדר. אולם אתה יודע שלדבר שני צדדים. בנקים צריכים להרוויח.בנוסף, אם שכחת, הם נמצאים בקופות גמל,בקרנות השתלמות ועוד. אם התשואה שלהן תהא נמוכה העובדים יקבלו פנסיה מוקטנת. חשבת על כך? תשוה בסביבות 10-15% סבירה. טפל במשכורות המנופחות של מנהלי הבנקים. בטייקונים שלקחו כספי ציבור וכספי בנקים (שגם הם כספי ציבור) לקחו סיכונים אדירים (זה הרי לא כספם הפרטי) והפסידו. תן לכמה חברות אפשרות לייבא מוצרי אוכל מאירופה, גרמניה, איטליה וכדומה.כך תוריד את יוקר החיים
  • 19.
    לכחלון 10/03/2015 12:46
    הגב לתגובה זו
    אחרי כחלון או לפני כחלון. התוצאה זהה. לא חשבת על זה? הפתענו אותך? השתן עלה לך לראש עם הסלולרי שלך. עם ישראל דיבר הרבה גם כשעלה לו 1000 שח לחודש. ההתנהגות של חברות הטלפונים היהירות וההתנשאות וההתעמרות היו בלתי נסבלים אבל לעם יש כסף. גם האוכל לא יקר פה תראה את כל השמנים עם הכרס בחודש שביעי שמתהלכים ברחוב די כבר לבכות על האוכל. לעם יש כסף. אבל אין להם דירות רק דירות זה העיקר השאר בולשיט
  • 18.
    חיים מיכל 10/03/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    על חריגה כל שבוע וגונבים עבור כך 90 שח למכתב. למה כי אני לא יכול לעשות כלום ? יגיע הזמן בו יפרקו את הבנקים וחברות כרטיסי האשראי.הרי משכורת אחת בחודש כאן לכל אחד מהגזלנים שווה מאה ! מאה ! משכורות של אדם נורמאלי .למה אתם עושקים את הציבור מנכלים יקרים - כי אפשר ? כי אתם יכולים ? כי אתם מציבים שומר בתוך המחשב על הכסף שלי וגובים דמי משמרת ? פשוט תתבישו ויפה שעה אחת קודם !
  • 17.
    שמשון 10/03/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    כחלון השאיר לכל משפחה בישראל עשרת אלפים שח בשנה עי רפורמה בתיקשורת שהיתה חזירה ועכשיו צריך לתת בו אמון כנגד חזירות הבנקים נגד אזרחיה תנו לו צאנס
  • 16.
    חיים מיכל 10/03/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    מכסות לחלב לביצים לבשר זה לא גזל ? תאגיד מים זה לא גזל הארנונה שעלתה בצמוד למדד הבנייה ולא בצמוד למשכורת שלי זה לא גזל ?תבטלו את המושג יבואן ( גזלן ) בלעדי .תפסיקו לעשות צחוק מהציבור בכך שהוספתם 700 שקל בדרוג לשנתיים למשכורת מינימום .שלמו לכל חייל בחובה משכורת של 6000 שקל וכך מי שמשרת יקנה דירה ומי שלא שיחלום על דירה. יש המון מה לעשות אבל אל תצחיקו אותנו שהורדתם את יוקר המחייה בחמש אחוז! בהשוואה לחול זה צריך לרדת ביותר משני שליש !
  • 15.
    אריק 10/03/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    בנקים בסכנה לא קטנה עם הריבית תעלה ואנשים לא יוכלו להחזיר משכנתאות זו הסכנה וזה זיבול מדובר בפרישה מרצון
  • 14.
    אסף 10/03/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    אתמול דיסקונט פרסמו דוח צולע והם עלו 3%... היום פועלים פרסמו דוח מעולה והמניה יורדת.. תקנו כל עוד זה יורד, היעד של פועלים 2100
  • 13.
    נפתלי שניאור 10/03/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    משה כחלון מתנהג כמו פופוליסט..... המסרים שלו מבולבלים וסותרים זה את זה, רק לפני מספר ימים אמר שלא צריך להתעמת עם הוועדים הגדולים וכעת הוא אומר שצריך לריב עם הבנקים, הוא הרי יודע שועדי הבנקים לא יתנו לגעת בבנקים. הכל אצל משה כחלון זה ערפל ומסך עשן שמפריחים היועצים שלו, ש״לגמרי במקרה״ חלקם עובד אצל הטייקון תשובה... משה כחלון הוא מריונטה בידי הטייקון יצחק תשובה שבמהירות משתלט על המדינה ולא בוחל בשום אמצעי. כל המזימה של הטייקון תשובה נחשפה! וזה ברור שהוא מנסה להשתלט גם על הממשלה באמצעות מפלגת לשון מאזניים שמוביל אותה עבורו ה״פיון״ משה כחלון. כחלון חייב להסביר לנו איך ועל ידי מי הוא ממומן במכללת נתניה? מי הם הטייקונים שמממנים אותו באמצעות הלבנת כספי ״תרומות כביכול״, מה בדיוק עושה ברשימה שלו גלנט ״שודד הקרקעות״, שעובד אצל הטייקון שטיינמינץ? מה עושה אצלו אלי אללוף הנהנתן, שמאוהב בעצמו ומקבל מקרן רש״י 80 אל״ש לחודש?, מה הפרשה הפלילית בה מואשם אחיו קובי כחלון? ואיך סידר לאשתו ליאורה כחלון ג׳ובים חלומיים אצל ראש העיר חיפה יונה יהב?
  • 12.
    כחלון גרם ל 3000 מפוטרים בחברות הסלולר (ל"ת)
    חזירות ! 10/03/2015 11:44
    הגב לתגובה זו
  • חיים מיכל 10/03/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    מקום בו אני משלם כסף למנכלים סמנכלים וכל מני מריעין ומבישין הכסף שלי אמור ללכת למוצר ועוד אחוז קטן של רווח .ולא 400 אחוז רווח ואחוז קטן עבור המוצר.התבלבלנו כאן ! אם יעשה שהמחירים יהיו נורמאליים עם אחוז רווח קטן יפוטרו אנשים אתה צודק .אבל נוכל לחיות 4 חודשים על המשכורת שלנו בדיוק כמו שקורה בחול .ובגלל שהצריכה הפרטית תעלה - כל העסקים הקטנים יעלו וירוויחו ולא יגוועו -ואז הכסף שלנו יפרנס הרבה הרבה אנשים ולא מנכל אחד .וכל אותם מפוטרים יעברו לשוק הפרטי ואז באמת תהייה צמיחה !
  • אזרח 10/03/2015 21:35
    כמו כולם, אזרחים יודעים אבל לא תמיד מרגישים. ושכולם יביאו לאלתר: הבנקים מקושרים לטייקונים וכל הכסף שלכם מהחסכונות ופנסיות שלכם ואתם לא מרגישים - אחוזים מהם נגנבים לטובת הטייקונים שמשלמים כסף לבנקים כמו משכורות.
  • 11.
    גדעון 10/03/2015 11:25
    הגב לתגובה זו
    היכנסו לאתר הרשמי של כולנו,
  • 10.
    כחלון לאוצר . 10/03/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    הוא נקי ממחוייבויות בניגוד ללפיד לדוגמא שהתפרנס יפה מאד מבנק הפועלים .
  • 9.
    הציבור אינו טיפש 10/03/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    אתה כל כולך מחובר לתשובה. אתה מסתיר זאת והציבור דורש לדעת מהי מחויבותך לתשובה למימון. אי אפשר להתל בציבור.
  • 8.
    אל תדאג 10/03/2015 10:44
    הגב לתגובה זו
    מכם? כולכם אותו דבר. רק רוצים לגזול את כספי הציבור. אתה גורם מס 1 לפיטורי עובדים בחברות הסלולר .כל אחד בא בתורו רק לגזול ולהרוס. כולם קומוניסטים והתקדים של שטייניץ ושישנסקי זה התחלה למשהו יותר גרוע. תאב שלטון טיפש לא פחות מלפיד
  • 7.
    קח לון 10/03/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    של עובדי חברת הפלפונים. ופגיעה בפנסיות של הציבור ופגיעה בהכנסות ממיסים ולכן העלו לנו עוד מיסים. יש לנו רק עוד כמה ימים לסבול את התאבי שלטון והססמאות הריקות שלהם . שכל אחד ישמור את כספו. כי יהיה רע יותר גם עם כחלון וגם עם ביבי וגם לפיד והרצוג. עם טרכטנברג. השלב הבא הוא הלאמת חשבונות הבנק. כי הם הלאימו את הגז את כיל ולא נשאר כלום רק החשבונות שלכם. חכו תראו
  • 6.
    עובד בנק 10/03/2015 10:32
    הגב לתגובה זו
    1. האטה קיימת במשק למרות שהממשלה האחרונה מסרבת להתפקח. אם המשק היה בצמיחה ובמצב טוב על אותם 600 עובדים שמוציאים לפרישה מוקדמת היו מביאים 600 עובדים חדשים לפחות, אם לא יותר במקרה של צמיחה גדלה. כך שיש האטה מסוכנת במשק שצריך לבלום אותה, אחד הדרכים הוא פירוק מונופול הבנקים שיקל על עסקים קטנים ויעודד צמיחה מחודשת. 2. שהבנקים לא מוכנים להתייעל, לא במשכורות הבכירים ולא בתספורות לטייקונים, כמו מיליארד שקל של בנק הפועלים שהלך ל"חובות אבודים" לטובת אליעזר פישמן על גבו של הציבור, וחוסר התייעלות בנתיבי ההשקעות כמו עידוד נדל"ן שהבנק משקיע בו במקום עידוד תעשייה ועוד.
  • 5.
    משה 10/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
    הבנק מרוויח 9 אחוז על ההון. זה פחות מהמקובל בעולם. מה הוא רוצה? שהבנקים יפסידו. אם הוא יעשה בבנקים מה שעשה בסלולר הוא עלול להוביל לקריסת בנקים וכמובן לפגיעה בעשרות אלפי עובדים.דבר נוסף , אולי מר כחלון לא מבין אבל חלק ניכר ממניות הבנקים מוחזק על ידי הציבור דרך קרנות הפנסיה. הרווחים חוזרים לעם.בקיצור- כחלון הוא מסוכן
  • גדעון 10/03/2015 11:45
    הגב לתגובה זו
    ולא כל מי ששם את חייו לפרנסתו ולהצלחת הבנק, אף אחד לא עשה להם טובה, הם עבדו קשה, שיורידו משכר הבכירים העצום וההפך שיגבירו את ההשקעות בעובדים ובחינוך ילדיהם כדי שנקבל מדינה עם אזרחים חזקים יותר בהשכלה וביכולת להתפרנס בכבוד, השיטה של להשתמש ולזרוק לא תחזיק מעמד עסקים כאלה סופם לפשוט את הרגל, ועד עובדים זה נכס אשר יוצר תחושה של שותפות עסקית בין העובדים למקום העבודה,
  • 4.
    מדווחת בקרוב הצלחה בניסוי קליני !! (ל"ת)
    קולפלנט 10/03/2015 10:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוד 10/03/2015 10:27
    הגב לתגובה זו
    את רווחיות הבנקים יש לבחון ביחס להון העצמי ולא במנותק ממנו. רווחיות הבנקים בארץ ביחס להונם העצמי נמוכה ביחס לעולם. הסיבה העיקרית היא עודף כח אדם יקר. בנק הפועלים רואה נכון כי סכויי הצמיחה במשק נמוכים מאוד ולכן כדי לשמר את רווחיותו או להגדילה לא נותר לבנק אלא לקצץ בהוצאותיו . המקום הכי נכון לקיצוצים הוא כח האדם. בעידן האינטרנט הצורך בכ"א הולך ופוחת ובמקביל קטן הצורך בנדלן. הבנק
  • אתה צודק לחלוטין אבל השיח במדינה פופוליסטי ורדוד (ל"ת)
    אבי 10/03/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
  • גדעון 10/03/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
    אחד או כל העובדים שהיו שותפים להצלחת הבנק,
  • נשה 10/03/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    צודק. כחלון קשקשן. הוא מסוכן
  • הוא לא מסוכן, הוא כלכלן (ל"ת)
    אזרח 10/03/2015 21:37
  • 2.
    כחלון פופוליסט אופרטיוניסט חברות מתיעלות (ל"ת)
    אלו אנשים בגיל פרישה 10/03/2015 10:23
    הגב לתגובה זו
  • יונה 10/03/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    שקל מה הצורך בהתיעלות?ואם אתה צודק שיתחילו להתיעל בהנהלה ובמשכורות הגבוהות שלהם.מי שכמוך שבע ומדושן עונג לא מבין את כחלון.
  • 1.
    אפרים 10/03/2015 10:20
    הגב לתגובה זו
    בחזיריות הזו.נותנים על פקדון0.01 אחוז ריבית מבקשים 9.5 אחוז למבקשי הלואה. נתומים שאני מכיר אישית.