רביב דרוקר וברוך קרא, בתחקיר של המקור על וואלה
צילום: מסך ערוץ עשר

'המקור' תקבל את פרס כד החלב של פסטיבל שובר מסך

פסטיבל הטלוויזיה השנתי של מכללת עמק יזרעאל יעניק את הפרס לתכנית התחקירים של רשת 13, "עבור עבודה עיתונאית מקצועית, אמיצה ופורצת דרך". במוקד: תחקיר הצוללות
אלכסנדר כץ | (2)

תכנית 'המקור' של רשת 13 נבחרה על ידי הסטודנטים של החוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, כזוכה בפרס כד החלב, "עבור עבודה עיתונאית מקצועית, אמיצה ופורצת דרך". הפרס יוענק במהלך פסטיבל שובר מסך שיתקיים בסוף החודש.

 

בהודעת הפסטיבל נמסר כי "ל'מקור' מספר תחקירים שחשפו נורמות פסולות, מעשים על גבול הפלילי ופגיעה קשה בחופש הדיבור. דוגמה לכך הוא תחקיר הצוללות של רביב דרוקר וצוות 'המקור' ב-2017 שגרם זעזוע עמוק במערכת הביטחון ובציבור כולו ובעקבותיו קמה דרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. בהחלטתם להעניק את הפרס ציינו הסטודנטים כי הכנת תכנית תחקירים בישראל 2019 אינה רק עבודה עיתונאית, אלא התמודדות קשה מול איומים ותביעות משפטיות. על העבודה האמיצה והמקצועית כאמור, זוכה תכנית 'המקור' בפרס כד החלב על שם מוטי קירשנבאום ז"ל".

 

פסטיבל הטלוויזיה 'שובר מסך' של החוג לתקשורת באקדמית עמק יזרעאל, נערך מדי שנה במכללה ומופק על ידי הסטודנטים לתקשורת בליווי והנחייה של העיתונאי ואיש התקשורת משה שלונסקי.

הפסטיבל עוסק בסוגיות תקשורת משמעותיות שהתרחשו במהלך השנה, עם למעלה מ-20 פאנלים שיתקיימו בפסטיבל. בין היתר ידונו בקמפיינים הפוליטיים והפיכת מערכת הבחירות לבוטה וקיצונית, אירועי האירוויזיון, והצלחת תכנים בטלוויזיה למרות הקשיים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מנחם 12/05/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
    מתי כל זה קורה?
  • 1.
    שיר סמדי 12/05/2019 16:56
    הגב לתגובה זו
    יעני, מקום ראשון באירווזיון של הבולשיט!...
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.