סלקום ניר שטרן
צילום: אלכסנדר כץ

ההצעה הדרמטית של סלקום: חבילת קוואטרו ללקוחות TV

סלקום מציעה חבילה מרובעת ב-250 שקל, אבל עם עז בתוכה, בתקופה מטלטלת עבור שוק הטלוויזיה - עם כניסתן של מתחרות חדשות
אלכסנדר כץ | (3)

סלקום TV יוצאת היום (יום ד') במהלך אגרסיבי עם השקת ה "סלקום קוואטרו". מדובר בחבילה שתאגד את כל שירותי התקשורת בחבילה אחת: שירות טלוויזיה לעד 5 מסכים, 3 קווי סלולר 10 GB כל אחד, ספק ותשתית אינטרנט 40 מגה, וטלפון קווי ללא הגבלה – במחיר של 249 שקלים לחודש. אין ספק שהמהלך הוא החרפת המלחמה של סלקום אל מול ספקיות הטלוויזיה HOT ו-yes שכיום מציעות רק שירותי טלוויזיה במחיר שקרוב למחיר החבילה כולה של סלקום.   אבל החבילה של סלקום TV  יש גם קאץ': כעבור שנה מחיר החבילה מזנק ל-325 שקלים. מדובר בעדכון מחיר כמעט קיצוני. חבילת הטריפל של סלקום למשל (שכוללת טלוויזיה, ספק אינטרנט פלוס תשתית וקו טלפון) נמכרת כיום ב-149 שקלים עם עדכון מחיר מתון בהרבה ל-169 שקלים בשנה השנייה. ועדיין, אם חבילת הקוואטרו של סלקום תצליח להצית את רוח התחרות בענף הטלוויזיה, ייתכן שעליית המחיר תעלם.   באירוע שקיימה לעיתונאים, הציג מנכ"ל סלקום ניר שטרן 3 השקות נוספות של החברה. הראשונה היא מעבר לסמארט TV, כאשר שירות הטלוויזיה כולו מבוסס סטרימינג ולא מצריך ממיר. מרבית הטלוויזיות החדשות כבר יגיעו עם אפליקציית סלקום TV החדשה. שירות נוסף הוא מעבר של כל ההקלטות לענן, כאשר כל הממירים של החברה יהיו בענן. אפשר יהיה להקליט את כל הערוצים במקביל, ולצפות למשך בסדרה שהוקלטה בחדר השינה, גם בסלון או בסמארטפון.   השקה נוספת היא שירות לאנדרואיד, כאשר החברה משיקה מכשיר חד שיתומחר באותו סכום כפי שמתומחר ממיר סלקום TV או ממיר אפל TV עבור סלקום. "זה פותח עולם חדש מבחינתנו", אמר שטרן היום, "עולם שלם של סטרימרים שעובדים על אנדרואיד TV. אפשר יהיה להוריד את זה כבר בימם הקרובים מהחנות". שוק בוער   סלקום TV  הושקה בדצמבר 2014, ועל פי הדוחות האחרונים לסיכום 2016, צברה בשנתיים 122 אלף לקוחות, ועל פי שטרן – כ-500 אלף צופים. מדובר במספרים לא מאד גבוהים, אבל כאלה שפוגעים ב-HOT וב-yes, שאיבדו לקוחות רבים בשנתיים האחרונות. yes איבדה 21 אלף מנויים בשנת 2016 וכעת מספר המנויים של החברה עומד על 614 אלף. HOT איבדה 13 אלף מנויי טלוויזיה ב-2016 ומספר מנויי הטלוויזיה שלה עומד על 811 אלף (נציין כי בשנתיים האחרונות איבדה החברה 42 אלף מנויי TV).   שוק הטלוויזיה הרב ערוצית בוער בשנים האחרונות. מחר יושק שירות smart של חברת טריפל סי תמורת 50 שקלים לחבילת ערוצים ו-VOD, בחודשים הקרובים יושק השירות של פרטנר, ועל הדרך נטפליקס נכנסת חזק לשוק עם שירות מיועד לדוברי עברית, ו-HOT משיקה את אפליקציית NEXT TV.     סמנכ"ל שיווק בקבוצת סלקום, יוני סבג, מסר: "נאמנים להתחייבות איתה השקנו את סלקום TV, אנו משיקים היום, שוב, את המהפכה הצרכנית הבאה בשוק הטלוויזיה. אנו גאים להיות הראשונים בישראל להשיק את חבילת התקשורת המלאה למשפחה 'סלקום קוואטרו'. לראשונה בישראל הצרכנים יוכלו ליהנות מחבילה הכוללת את כל שירותי התקשורת הנדרשים לבית אב".   בשיחה עם Bizportal אומר כעת ערן יעקבי מרוסאריו, כי "ההצעה הנוכחית של סלקום עשויה להביא את HOT ו-yes להוריד כפפות ולהתחיל להתחרות על הלקוחות. לדעתי הן יחכו חודשיים-שלושה כדי לראות את ההשפעה בשטח וגם לראות איך פרטנר תגיב, אבל אם סלקום התחילה עם מוצר טלוויזיה יחסית נחות, היא מצמצת פערים במהירות והשקת חבילת הקוואטרו היום היא מהלך שיווקי משמעותי מאוד. צריך גם להגיד שהמהלך של סלקום, ייתכן ונועד גם להקדים תרופה למכה - כלומר לשמר את העליונות שלה בתחום הטלוויזיה מול פרטנר שעושה כעת את צעדיה הראשונים בתחום".    בהודעה לעיתונות שפרסמה כעת החברה, מציגה סלקום השוואה של מחיר ה"קוואטרו" שהשוק היום (249 שקלים) למחיר חבילות התקשורת הקיימות כעת בשוק:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    רפי 16/05/2017 18:49
    הגב לתגובה זו
    אתם בחיים לא תגיעו לרמת צפייה של יס !!! היינו בהוט והצטערנו יום אחרי חכינו שיגמר השנה יס הכי טובה בארץ בהכל .... גם אם תציעו ב10 שח לא האעבור
  • 2.
    שקרנים 11/05/2017 18:51
    הגב לתגובה זו
    הם לא מספרים שגובים 200 שקל עבור התקנה !!פשוט חוצפה!!
  • 1.
    דבי 07/05/2017 10:53
    הגב לתגובה זו
    די לעצבן די לנייד ללא הסכמה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.