תחרות הקקטוס 2016
צילום: יח"צ

פוזלת לאנשי הקריאייטיב: פייסבוק בשת"פ עם הקקטוס

למרות פרישת מקאן, באיגוד מדווחים כי קצב ההגשות מעודד ועומד כעת על כמעט 330 עבודות, יותר מבשנה שעברה, עוד בטרם תם מועד ההגשות
משה בנימין | (5)

לאחר הסנוקרת שחטפה ממקאן תל אביב, תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי, קקטוס הזהב, דווקא רושמת גידול בהגשות שעומד כעת על 330 עבודות, גידול של כ-20% אל מול אשתקד עוד בטרם מועד ההגשות הסתיים. חידוש נוסף שיירשם השנה הוא שיתוף פעולה במסגרת התחרות, עם ענקית הסושיאל, פייסבוק.

השינוי לטובה שמחפה גם על נתח העבודות הגדול שלא יוגש השנה ממקאן מגיע בזכות קטגוריית הדיגיטל וכן כתוצאה מהוספת 2 קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. הקטגוריה הבולטת בכמות ההגשות היא הדיגיטל שכוללת בתוכה קטגוריות משנה כגון: Video (סרט שעלה בפלטפורמות דיגיטליות), Best use of media ,Digital online ועוד. 

 

השנה, תחרות הקריאייטיב הישראלית מקבלת רוח גבית מענקית הסושיאל פייסבוק, שבחרה לחבור אליה כחלק מהידוק הקשרים עם קהילת הקריאייטיב המקומית. באיגוד מסבירים כי "בפייסבוק עושים זאת על מנת לתת דגש לחשיבות התאמת הקריאייטיב למדיום הפרסומי, ועבודה מדויקת ונכונה, למיצוי הפוטנציאל  ויכולות המדיום". בפועל החיבור לפייסבוק יתבטא בחסות מסחרית וכן בשיתופם של מרקו מיקיאלי ואודי אביטל מפייסבוק בחבר השופטים.

לדברי ענת אלחנני, מנהלת השיווק של פייסבוק ישראל: "לאור הדגש של התאמת הקריאייטיב לסוג הפלטפורמה, החליטה פייסבוק ישראל לחבור לתחרות הקקטוס, על מנת לחדד את המסרים הללו, לסייע למשרדי הפרסום ולמפרסמים לקבל הכרה על עבודות קריאייטיביות יוצאות דופן ולתת השראה למפרסמים לשימוש נכון בפלטפורמות המדיה". 

לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום הישראלי: "הגידול  בהגשות לתחומי הדיגיטל, חייבו אותנו השנה לשים יותר דגש על התאמת הקריאייטיב לפלטפורמה. הקקטוס כמייצג את הפנים של הקריאייטיב בעולם הפרסום, הולך ומוסיף קטגוריות בתחום הדיגיטל, ומחייב את הפרסומאים להתאים את הקריאייטיב לפלטפורמה בה הוא מופץ. אנו רואים בבחירה של פייסבוק לחבור לקקטוס חיבור טבעי לתחרות המייצגת את המגמות המתרחשות בענף הפרסום".

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מיקונוס 23/03/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    אתם רק מנפחים אוויר חם ונותנים הצדקה לג'ובים מיותרים של איגוד מיותר של אנשים שלא עושים כלום בשבילכם. כלום!
  • נוני 23/03/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    שום וכלום דבר במשך 6 השנים האחרונות. חוץ מפעם בשנה תחרות לצעירים כדי לשלוח איזה נציג של האיגוד לתחרות בחו"ל.
  • 3.
    חחח 23/03/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    הקצב של גוגל ופייס והכל מהיר, כך שהרבה אנשי קריאטיב פשוט לא מתאימים למציאות של היום. אין להם יכולת הבנה והעמקה אמיתית חיים בדחקוקים עלובים שטחיות ורדידות ויח"צ. איזה כיף שהתקדמנו וכבר אי אפשר להתחבא מאחורי פוזות ונפיחות!
  • 2.
    מישהו 22/03/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    כמה מכוערים וקירחים בחדר אחד?
  • 1.
    מקאן לוזרים (ל"ת)
    ישראלי מצוי 22/03/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.