תחרות הקקטוס 2016
צילום: יח"צ

פוזלת לאנשי הקריאייטיב: פייסבוק בשת"פ עם הקקטוס

למרות פרישת מקאן, באיגוד מדווחים כי קצב ההגשות מעודד ועומד כעת על כמעט 330 עבודות, יותר מבשנה שעברה, עוד בטרם תם מועד ההגשות
משה בנימין | (5)

לאחר הסנוקרת שחטפה ממקאן תל אביב, תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי, קקטוס הזהב, דווקא רושמת גידול בהגשות שעומד כעת על 330 עבודות, גידול של כ-20% אל מול אשתקד עוד בטרם מועד ההגשות הסתיים. חידוש נוסף שיירשם השנה הוא שיתוף פעולה במסגרת התחרות, עם ענקית הסושיאל, פייסבוק.

השינוי לטובה שמחפה גם על נתח העבודות הגדול שלא יוגש השנה ממקאן מגיע בזכות קטגוריית הדיגיטל וכן כתוצאה מהוספת 2 קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. הקטגוריה הבולטת בכמות ההגשות היא הדיגיטל שכוללת בתוכה קטגוריות משנה כגון: Video (סרט שעלה בפלטפורמות דיגיטליות), Best use of media ,Digital online ועוד. 

 

השנה, תחרות הקריאייטיב הישראלית מקבלת רוח גבית מענקית הסושיאל פייסבוק, שבחרה לחבור אליה כחלק מהידוק הקשרים עם קהילת הקריאייטיב המקומית. באיגוד מסבירים כי "בפייסבוק עושים זאת על מנת לתת דגש לחשיבות התאמת הקריאייטיב למדיום הפרסומי, ועבודה מדויקת ונכונה, למיצוי הפוטנציאל  ויכולות המדיום". בפועל החיבור לפייסבוק יתבטא בחסות מסחרית וכן בשיתופם של מרקו מיקיאלי ואודי אביטל מפייסבוק בחבר השופטים.

לדברי ענת אלחנני, מנהלת השיווק של פייסבוק ישראל: "לאור הדגש של התאמת הקריאייטיב לסוג הפלטפורמה, החליטה פייסבוק ישראל לחבור לתחרות הקקטוס, על מנת לחדד את המסרים הללו, לסייע למשרדי הפרסום ולמפרסמים לקבל הכרה על עבודות קריאייטיביות יוצאות דופן ולתת השראה למפרסמים לשימוש נכון בפלטפורמות המדיה". 

לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום הישראלי: "הגידול  בהגשות לתחומי הדיגיטל, חייבו אותנו השנה לשים יותר דגש על התאמת הקריאייטיב לפלטפורמה. הקקטוס כמייצג את הפנים של הקריאייטיב בעולם הפרסום, הולך ומוסיף קטגוריות בתחום הדיגיטל, ומחייב את הפרסומאים להתאים את הקריאייטיב לפלטפורמה בה הוא מופץ. אנו רואים בבחירה של פייסבוק לחבור לקקטוס חיבור טבעי לתחרות המייצגת את המגמות המתרחשות בענף הפרסום".

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מיקונוס 23/03/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    אתם רק מנפחים אוויר חם ונותנים הצדקה לג'ובים מיותרים של איגוד מיותר של אנשים שלא עושים כלום בשבילכם. כלום!
  • נוני 23/03/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    שום וכלום דבר במשך 6 השנים האחרונות. חוץ מפעם בשנה תחרות לצעירים כדי לשלוח איזה נציג של האיגוד לתחרות בחו"ל.
  • 3.
    חחח 23/03/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    הקצב של גוגל ופייס והכל מהיר, כך שהרבה אנשי קריאטיב פשוט לא מתאימים למציאות של היום. אין להם יכולת הבנה והעמקה אמיתית חיים בדחקוקים עלובים שטחיות ורדידות ויח"צ. איזה כיף שהתקדמנו וכבר אי אפשר להתחבא מאחורי פוזות ונפיחות!
  • 2.
    מישהו 22/03/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    כמה מכוערים וקירחים בחדר אחד?
  • 1.
    מקאן לוזרים (ל"ת)
    ישראלי מצוי 22/03/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.