פוזלת לאנשי הקריאייטיב: פייסבוק בשת"פ עם הקקטוס

למרות פרישת מקאן, באיגוד מדווחים כי קצב ההגשות מעודד ועומד כעת על כמעט 330 עבודות, יותר מבשנה שעברה, עוד בטרם תם מועד ההגשות
משה בנימין | (5)

לאחר הסנוקרת שחטפה ממקאן תל אביב, תחרות הקריאייטיב של ענף הפרסום הישראלי, קקטוס הזהב, דווקא רושמת גידול בהגשות שעומד כעת על 330 עבודות, גידול של כ-20% אל מול אשתקד עוד בטרם מועד ההגשות הסתיים. חידוש נוסף שיירשם השנה הוא שיתוף פעולה במסגרת התחרות, עם ענקית הסושיאל, פייסבוק.

השינוי לטובה שמחפה גם על נתח העבודות הגדול שלא יוגש השנה ממקאן מגיע בזכות קטגוריית הדיגיטל וכן כתוצאה מהוספת 2 קטגוריות חדשות: PR ו-CRAFT. הקטגוריה הבולטת בכמות ההגשות היא הדיגיטל שכוללת בתוכה קטגוריות משנה כגון: Video (סרט שעלה בפלטפורמות דיגיטליות), Best use of media ,Digital online ועוד. 

 

השנה, תחרות הקריאייטיב הישראלית מקבלת רוח גבית מענקית הסושיאל פייסבוק, שבחרה לחבור אליה כחלק מהידוק הקשרים עם קהילת הקריאייטיב המקומית. באיגוד מסבירים כי "בפייסבוק עושים זאת על מנת לתת דגש לחשיבות התאמת הקריאייטיב למדיום הפרסומי, ועבודה מדויקת ונכונה, למיצוי הפוטנציאל  ויכולות המדיום". בפועל החיבור לפייסבוק יתבטא בחסות מסחרית וכן בשיתופם של מרקו מיקיאלי ואודי אביטל מפייסבוק בחבר השופטים.

לדברי ענת אלחנני, מנהלת השיווק של פייסבוק ישראל: "לאור הדגש של התאמת הקריאייטיב לסוג הפלטפורמה, החליטה פייסבוק ישראל לחבור לתחרות הקקטוס, על מנת לחדד את המסרים הללו, לסייע למשרדי הפרסום ולמפרסמים לקבל הכרה על עבודות קריאייטיביות יוצאות דופן ולתת השראה למפרסמים לשימוש נכון בפלטפורמות המדיה". 

לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום הישראלי: "הגידול  בהגשות לתחומי הדיגיטל, חייבו אותנו השנה לשים יותר דגש על התאמת הקריאייטיב לפלטפורמה. הקקטוס כמייצג את הפנים של הקריאייטיב בעולם הפרסום, הולך ומוסיף קטגוריות בתחום הדיגיטל, ומחייב את הפרסומאים להתאים את הקריאייטיב לפלטפורמה בה הוא מופץ. אנו רואים בבחירה של פייסבוק לחבור לקקטוס חיבור טבעי לתחרות המייצגת את המגמות המתרחשות בענף הפרסום".

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    מיקונוס 23/03/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    אתם רק מנפחים אוויר חם ונותנים הצדקה לג'ובים מיותרים של איגוד מיותר של אנשים שלא עושים כלום בשבילכם. כלום!
  • נוני 23/03/2017 16:59
    הגב לתגובה זו
    שום וכלום דבר במשך 6 השנים האחרונות. חוץ מפעם בשנה תחרות לצעירים כדי לשלוח איזה נציג של האיגוד לתחרות בחו"ל.
  • 3.
    חחח 23/03/2017 11:03
    הגב לתגובה זו
    הקצב של גוגל ופייס והכל מהיר, כך שהרבה אנשי קריאטיב פשוט לא מתאימים למציאות של היום. אין להם יכולת הבנה והעמקה אמיתית חיים בדחקוקים עלובים שטחיות ורדידות ויח"צ. איזה כיף שהתקדמנו וכבר אי אפשר להתחבא מאחורי פוזות ונפיחות!
  • 2.
    מישהו 22/03/2017 14:24
    הגב לתגובה זו
    כמה מכוערים וקירחים בחדר אחד?
  • 1.
    מקאן לוזרים (ל"ת)
    ישראלי מצוי 22/03/2017 14:21
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.