כותרות טיזר הובילו גולשים לספרים הטובים בהיסטוריה

כולנו שונאים קליקבייטס שמפנים אותנו לאתר עם כתבה שלא הייתה שווה את המאמץ, אבל רשת ספרים אמריקאית מוכיחה שאפשר אחרת. במהלך דיגיטל מעולה, גולשים שהתפתו להקליק על כותרות טיזר צהובות לא האמינו למה שחיכה להם לאחר מכן
משה בנימין | (1)

מי מאתנו לא שונא קליקבייטס בפייסבוק? אותן כותרות טיזר מסקרנות שעושות הכל כדי למשוך אותנו להקליק על הלינק לכתבה שתוביל אותנו לאתר, מבלי לגלות לנו במה מדובר, אלא רק ברמז כלשהו שאמור לרתק אותנו מספיק כדי שלא נוכל לעמוד בפיתוי. בחלק מהמקרים אכן מסתתר מאחורי הלינק סיפור מעניין מספיק כדי להפוך את הקליק לשווה, אך ברוב המקרים כותרות מן הסוג של "לא תאמינו מה קרה לאיש הזה שגידל פטריות בבית.." וכו' מתגלות כבזבוז של זמן.

ולמרות זאת, רשת ספרים אמריקאית ניגשה לתופעת הקליקבייטס מנקודת מבט אחרת והצליחה להפוך את כותרות הטיזר למהלך פרסומי שמשלב בין תוכן לדיגיטל בדרך נפלאה. הרשת אמרה לעצמה "הגולשים רוצים שיחכה להם סיפור מעולה אחרי הקליקבייט? אז בואו ניתן להם את הכי טוב שיש". מאחורי טיזרים שנראים כמו עוד כותרת צהובון מהזן הטראשי ביותר הסתתרו עלילותיהן של כמה מהספרים הטובים ביותר שנכתבו אי פעם, באורך מלא, לקריאה חופשית. 

 

הרשת בשם Wild Detectives העלתה לפייסבוק כותרות, כגון: "בחור בריטי מת לאחר צילום סלפי שהסתבך" המבוסס למעשה על ספרו של אוסקר וויילד "תמונתו של דוריאן גריי" או "נערה צעירה פיתתה נער צעיר שימות בעבורה", שזה לא אחר מאשר רומיאו ויוליה של שייקספיר. כותרת נוספת היא "תרמילאי חווה את הטיול הגרוע בחייו לאחר ששבטים ילידים תקפו אותו עם קקי" שזה למעשה "מסעות גוליבר" מאת ג'ונתן סוויפט. כותרת נוספת, על גבול הפופליסטיות הייתה "הפוליטיקאי האיטלקי שלידו טראמפ הוא מלאך" שהוביל את הגולשים ל"נסיך" - תנ"ך מדעי המדינה והפוליטיקה של ניקולו מקיאוולי. 

כל קליק הוביל את הגולש לבלוג שבו הוצג הספר שהכותרת שלו משכה אותו, במלואו. המהלך שהושק ב-6 בספטמבר האחרון - "יום קריאת הספרים הלאומי בארה"ב", הוכתר כהצלחה רבה כשהרשת מדווחת על זינוק של 150% במעורבות גולשים בעמוד הפייסבוק שלה ועליה של 14 אלף (!!!) אחוז בטראפיק לאתר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מהלך ממש ממש מבריק!!! (ל"ת)
    אלכס 21/03/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.