כותרות טיזר הובילו גולשים לספרים הטובים בהיסטוריה
מי מאתנו לא שונא קליקבייטס בפייסבוק? אותן כותרות טיזר מסקרנות שעושות הכל כדי למשוך אותנו להקליק על הלינק לכתבה שתוביל אותנו לאתר, מבלי לגלות לנו במה מדובר, אלא רק ברמז כלשהו שאמור לרתק אותנו מספיק כדי שלא נוכל לעמוד בפיתוי. בחלק מהמקרים אכן מסתתר מאחורי הלינק סיפור מעניין מספיק כדי להפוך את הקליק לשווה, אך ברוב המקרים כותרות מן הסוג של "לא תאמינו מה קרה לאיש הזה שגידל פטריות בבית.." וכו' מתגלות כבזבוז של זמן.
ולמרות זאת, רשת ספרים אמריקאית ניגשה לתופעת הקליקבייטס מנקודת מבט אחרת והצליחה להפוך את כותרות הטיזר למהלך פרסומי שמשלב בין תוכן לדיגיטל בדרך נפלאה. הרשת אמרה לעצמה "הגולשים רוצים שיחכה להם סיפור מעולה אחרי הקליקבייט? אז בואו ניתן להם את הכי טוב שיש". מאחורי טיזרים שנראים כמו עוד כותרת צהובון מהזן הטראשי ביותר הסתתרו עלילותיהן של כמה מהספרים הטובים ביותר שנכתבו אי פעם, באורך מלא, לקריאה חופשית.
הרשת בשם Wild Detectives העלתה לפייסבוק כותרות, כגון: "בחור בריטי מת לאחר צילום סלפי שהסתבך" המבוסס למעשה על ספרו של אוסקר וויילד "תמונתו של דוריאן גריי" או "נערה צעירה פיתתה נער צעיר שימות בעבורה", שזה לא אחר מאשר רומיאו ויוליה של שייקספיר. כותרת נוספת היא "תרמילאי חווה את הטיול הגרוע בחייו לאחר ששבטים ילידים תקפו אותו עם קקי" שזה למעשה "מסעות גוליבר" מאת ג'ונתן סוויפט. כותרת נוספת, על גבול הפופליסטיות הייתה "הפוליטיקאי האיטלקי שלידו טראמפ הוא מלאך" שהוביל את הגולשים ל"נסיך" - תנ"ך מדעי המדינה והפוליטיקה של ניקולו מקיאוולי.
- נמל התעופה החדיש נחנך בישראל והרשת החברתית משנה שם ואסטרטגיה
- תשלם לנהג המונית: הערעור של גוטליב נדחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל קליק הוביל את הגולש לבלוג שבו הוצג הספר שהכותרת שלו משכה אותו, במלואו. המהלך שהושק ב-6 בספטמבר האחרון - "יום קריאת הספרים הלאומי בארה"ב", הוכתר כהצלחה רבה כשהרשת מדווחת על זינוק של 150% במעורבות גולשים בעמוד הפייסבוק שלה ועליה של 14 אלף (!!!) אחוז בטראפיק לאתר.
- 1.מהלך ממש ממש מבריק!!! (ל"ת)אלכס 21/03/2017 12:24הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
