קליקבייט
צילום: יח"צ

כותרות טיזר הובילו גולשים לספרים הטובים בהיסטוריה

כולנו שונאים קליקבייטס שמפנים אותנו לאתר עם כתבה שלא הייתה שווה את המאמץ, אבל רשת ספרים אמריקאית מוכיחה שאפשר אחרת. במהלך דיגיטל מעולה, גולשים שהתפתו להקליק על כותרות טיזר צהובות לא האמינו למה שחיכה להם לאחר מכן
משה בנימין | (1)

מי מאתנו לא שונא קליקבייטס בפייסבוק? אותן כותרות טיזר מסקרנות שעושות הכל כדי למשוך אותנו להקליק על הלינק לכתבה שתוביל אותנו לאתר, מבלי לגלות לנו במה מדובר, אלא רק ברמז כלשהו שאמור לרתק אותנו מספיק כדי שלא נוכל לעמוד בפיתוי. בחלק מהמקרים אכן מסתתר מאחורי הלינק סיפור מעניין מספיק כדי להפוך את הקליק לשווה, אך ברוב המקרים כותרות מן הסוג של "לא תאמינו מה קרה לאיש הזה שגידל פטריות בבית.." וכו' מתגלות כבזבוז של זמן.

ולמרות זאת, רשת ספרים אמריקאית ניגשה לתופעת הקליקבייטס מנקודת מבט אחרת והצליחה להפוך את כותרות הטיזר למהלך פרסומי שמשלב בין תוכן לדיגיטל בדרך נפלאה. הרשת אמרה לעצמה "הגולשים רוצים שיחכה להם סיפור מעולה אחרי הקליקבייט? אז בואו ניתן להם את הכי טוב שיש". מאחורי טיזרים שנראים כמו עוד כותרת צהובון מהזן הטראשי ביותר הסתתרו עלילותיהן של כמה מהספרים הטובים ביותר שנכתבו אי פעם, באורך מלא, לקריאה חופשית. 

 

הרשת בשם Wild Detectives העלתה לפייסבוק כותרות, כגון: "בחור בריטי מת לאחר צילום סלפי שהסתבך" המבוסס למעשה על ספרו של אוסקר וויילד "תמונתו של דוריאן גריי" או "נערה צעירה פיתתה נער צעיר שימות בעבורה", שזה לא אחר מאשר רומיאו ויוליה של שייקספיר. כותרת נוספת היא "תרמילאי חווה את הטיול הגרוע בחייו לאחר ששבטים ילידים תקפו אותו עם קקי" שזה למעשה "מסעות גוליבר" מאת ג'ונתן סוויפט. כותרת נוספת, על גבול הפופליסטיות הייתה "הפוליטיקאי האיטלקי שלידו טראמפ הוא מלאך" שהוביל את הגולשים ל"נסיך" - תנ"ך מדעי המדינה והפוליטיקה של ניקולו מקיאוולי. 

כל קליק הוביל את הגולש לבלוג שבו הוצג הספר שהכותרת שלו משכה אותו, במלואו. המהלך שהושק ב-6 בספטמבר האחרון - "יום קריאת הספרים הלאומי בארה"ב", הוכתר כהצלחה רבה כשהרשת מדווחת על זינוק של 150% במעורבות גולשים בעמוד הפייסבוק שלה ועליה של 14 אלף (!!!) אחוז בטראפיק לאתר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מהלך ממש ממש מבריק!!! (ל"ת)
    אלכס 21/03/2017 12:24
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.