פרסום ראשון

הכסף נשאר ביוניברסל מקאן: תרכוש עבור עמינח מדיה בשווי 22 מיליון שקל

לאחרונה נפרדה עמינח מגליקמן נטלר סמסונוב לאחר 17 שנים יחד. על תקציב המדיה התמודדו יוניון של אורן יוניוב, מדיה קום מקבוצת אדלר ומקאן
משה בנימין | (1)

יוניברסל מקאן גוברת על המתחרות ומשאירה את תקציב המדיה עתיר המזומנים של קבוצת עמינח בידיה. המכרז שהתנהל על תקציב רכש המדיה של הקבוצה בן יוניון של אורן יוניוב, מדיה קום מקבוצת אדלר חומסקי ויוניברסל מקאן הסתיים עם זכייתה של יוניברסל בתקציב שצפוי לעמוד על 22 מיליון שקל.

לפני מספר שבועות החליטה קבוצת עמינח להיפרד ממשרד הפרסום שליווה אותה ב-17 השנים האחרונות - גליקמן נטלר סמסונוב. בתקופה זו, ועל בסיס הקשרים העסקיים של גליקמן אשר רוכשת את המדיה ללקוחותיה באמצעות יוניברסל מקאן, חברת המדיה של מקאן היא זו שרכשה את המדיה עבור עמינח, וכעת למעשה תמשיך לעשות זאת לאחר שעמינח העדיפה את הצעתה המסחרית על פני ההצעות של מדיה קום ויוניון.

במסגרת הפרידה מגליקמן, בקבוצת עמינח הוחלט כי פעילות הפרסום והקריאייטיב תתבצע כפעילות פנימית בתוך החברה ובאמצעות פרילנסרים. ההחלטה שניתן להגדיר אותה כלא מקובלת (בלשון המעטה) בהתייחס לגודל החברה ותקציב הפרסום שלה התקבלה על ידי מנכ"ל הקבוצה רוני שוורץ.

קבוצת עמינח מורכבת מ-3 רשתות שפועלות תחת השמות: עמינח סנטר, אמריקן קומפורטוגוד נייט. בין המותגים המשווקים על ידה נמנים: עמינח, קינג קויל, ספפה, מיטה וחצי, סרטה סוויס פלקס, אינוביישן, עמינח מדיק ורים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    12/03/2015 17:05
    הגב לתגובה זו
    ואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.