מכללת הגליל המערבי
צילום: אתר המכללה
פרסום ראשון

לאחר 4 שנים עם אשכנזי זלצמן: תקציב פרסום מכללת הגליל המערבי יצא למכרז

בין תנאי הסף מחזור מינימום ומקסימום כספי של המתמודדים בין 10 ל-100 מיליון שקל שישיאיר בחוץ משרדים גדולים. התקציב יעמוד על 2.2 מ' שקל
משה בנימין | (1)

מכללת הגליל המערבי מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, זאת לאחר 4 שנים בהן טיפל משרד הפרסום אשכנזי זלצמן בתקציב - כך נודע לאייס.

המכרז הוא לשנתיים החל מדצמבר 2014 עם אופציה להארכה בשנה נוספת ובסך הכל 3 שנים. על פי מסמכי המכרז - תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-2.2 מיליון שקלים. בין תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשת המכללה ניסיון מוכח בטיפול במוסד אקדמי אחד לפחות. דרישות המכללה צנועות למדי יחסית למכרזים פומביים אחרים - המתמודדים נדרשים לנהל כיום תיקי לקוחות שבו תיק לקוח אחד הוא בהיקף פעילות של לפחות 1.5 מיליון שקלים.

המכללה גם קבעה רף מינימום של מחזור כספי שנתי וכן רף מקסימום שישאיר מחוץ למכרז כמה מהמשרדים הגדולים בישראל - על המתמודד להציג מחזור כספי שנתי בין 10 ל-100 מיליון שקל מאספקת שירותי פרסום ב-2012 וב-2013, כל שנה בנפרד. המשמעות, על פי החציון הראשון של 2014 לפי יפעת בקרת פרסום, כי מקאן תל אביב, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, יהושע TBWA , גליקמן נטלר סמסונוב, גיתם BBDO וראובני פרידן לא יוכלו להתמודד. עוד בתנאי הסף: המשרד המתמודד מעסיק 15 עובדים לפחות במשרות ניהוליות לא כולל פרילנסרים.

המכרז הוא דו שלבי ולאחריו יתבצע הליך תחרותי נוסף כאשר מועד הגשת ההצעות הראשון נקבע ל-6 באוקטובר. ההליך המכרזי כולל גם הצגת תיק עבודות של משרד הפרסום ובו 2 דוגמאות לקמפיינים שאחד מהם הוא עבור גוף אקדמי לו העניק שירותי פרסום.

ועדת המכרזים של המכללה תדרג את ההצעות לפי הפרמטרים: התרשמות מתכנית פעולה שיווקית - 20%; התרשמות מחשיבה אסטרטגית - 20%; התרשמות מפתרונות קריאטיביים - 20%; התרשמות כללית מהתאמת המשרד לעבודה עם המכללה - 40%. 5 המציעים שיקבלו את הציון הגבוה ביותר ימשיכו לשלב הבא במכרז וקבוצה זו תוזמן להציג פרזנטציה בפני המכללה.

בפרזנטציה יבחנו יכולות המשרד לפי הפרמטרים: יכולות מוכחות בדיגיטל - 20%; התרשמות קריאטיבית מעבודות המשרד - 20%; איכות הפתרון האסטרטגי המוצע למכללה ע"פ הבריף - 30%; התרשמות כללית התרשמות מהתאמת המשרד - לעבודה עם המכללה ויכולת ביצוע, רמת מעורבות של הצוות הבכיר, מקצועיות, שירותיות, מחויבות וכו' - 30%.

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנים 2013 ו-2012 עמד תקציב הפרסום על כחצי מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כמיליון שקלים. ב-2011 לעומת זאת עמד התקציב על כ-1.2 מיליון דולר המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים. ב-2014 נכון לעכשיו עומד התקציב על כ-850 אלף דולר המהווים בפועל כ-1.5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחל 08/09/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב שמדובר במכרז על הלוטו. כולה מכללה שמפרסמת בשקל וחצי. קצת פרופורציות !
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.