מכללת הגליל המערבי
צילום: אתר המכללה
פרסום ראשון

לאחר 4 שנים עם אשכנזי זלצמן: תקציב פרסום מכללת הגליל המערבי יצא למכרז

בין תנאי הסף מחזור מינימום ומקסימום כספי של המתמודדים בין 10 ל-100 מיליון שקל שישיאיר בחוץ משרדים גדולים. התקציב יעמוד על 2.2 מ' שקל
משה בנימין | (1)

מכללת הגליל המערבי מוציאה את תקציב הפרסום שלה למכרז, זאת לאחר 4 שנים בהן טיפל משרד הפרסום אשכנזי זלצמן בתקציב - כך נודע לאייס.

המכרז הוא לשנתיים החל מדצמבר 2014 עם אופציה להארכה בשנה נוספת ובסך הכל 3 שנים. על פי מסמכי המכרז - תקציב הפרסום צפוי לעמוד על כ-2.2 מיליון שקלים. בין תנאי הסף להתמודדות במכרז דורשת המכללה ניסיון מוכח בטיפול במוסד אקדמי אחד לפחות. דרישות המכללה צנועות למדי יחסית למכרזים פומביים אחרים - המתמודדים נדרשים לנהל כיום תיקי לקוחות שבו תיק לקוח אחד הוא בהיקף פעילות של לפחות 1.5 מיליון שקלים.

המכללה גם קבעה רף מינימום של מחזור כספי שנתי וכן רף מקסימום שישאיר מחוץ למכרז כמה מהמשרדים הגדולים בישראל - על המתמודד להציג מחזור כספי שנתי בין 10 ל-100 מיליון שקל מאספקת שירותי פרסום ב-2012 וב-2013, כל שנה בנפרד. המשמעות, על פי החציון הראשון של 2014 לפי יפעת בקרת פרסום, כי מקאן תל אביב, אדלר חומסקי, באומן בר ריבנאי, יהושע TBWA , גליקמן נטלר סמסונוב, גיתם BBDO וראובני פרידן לא יוכלו להתמודד. עוד בתנאי הסף: המשרד המתמודד מעסיק 15 עובדים לפחות במשרות ניהוליות לא כולל פרילנסרים.

המכרז הוא דו שלבי ולאחריו יתבצע הליך תחרותי נוסף כאשר מועד הגשת ההצעות הראשון נקבע ל-6 באוקטובר. ההליך המכרזי כולל גם הצגת תיק עבודות של משרד הפרסום ובו 2 דוגמאות לקמפיינים שאחד מהם הוא עבור גוף אקדמי לו העניק שירותי פרסום.

ועדת המכרזים של המכללה תדרג את ההצעות לפי הפרמטרים: התרשמות מתכנית פעולה שיווקית - 20%; התרשמות מחשיבה אסטרטגית - 20%; התרשמות מפתרונות קריאטיביים - 20%; התרשמות כללית מהתאמת המשרד לעבודה עם המכללה - 40%. 5 המציעים שיקבלו את הציון הגבוה ביותר ימשיכו לשלב הבא במכרז וקבוצה זו תוזמן להציג פרזנטציה בפני המכללה.

בפרזנטציה יבחנו יכולות המשרד לפי הפרמטרים: יכולות מוכחות בדיגיטל - 20%; התרשמות קריאטיבית מעבודות המשרד - 20%; איכות הפתרון האסטרטגי המוצע למכללה ע"פ הבריף - 30%; התרשמות כללית התרשמות מהתאמת המשרד - לעבודה עם המכללה ויכולת ביצוע, רמת מעורבות של הצוות הבכיר, מקצועיות, שירותיות, מחויבות וכו' - 30%.

על פי יפעת בקרת פרסום, בשנים 2013 ו-2012 עמד תקציב הפרסום על כחצי מיליון דולר במחירי מחירון המהווים בפועל כמיליון שקלים. ב-2011 לעומת זאת עמד התקציב על כ-1.2 מיליון דולר המהווים בפועל כ-2 מיליון שקלים. ב-2014 נכון לעכשיו עומד התקציב על כ-850 אלף דולר המהווים בפועל כ-1.5 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רחל 08/09/2014 16:10
    הגב לתגובה זו
    אפשר לחשוב שמדובר במכרז על הלוטו. כולה מכללה שמפרסמת בשקל וחצי. קצת פרופורציות !
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.