אנחנו משלמים, לא תגיעו? NBC תקבל 22 מיליון ש' עבור צילום סדרה בישראל
לא פחות מ-22 מיליון שקלים תקבל NBC עבור צילום סדרה בישראל. את המענק תקבל הרשת האמריקאית ממשרדי התיירות, הכלכלה, האוצר ועיריית ירושלים, שאישרו השבוע מענק תקדימי לעידוד צילום הפקות ענק של קולנוע וסדרות טלוויזיה בינ"ל עתירות תקציב בירושלים.
ההפקה שתצולם בארץ היא סדרת המתח DIG, שהפקתה תעלה ל-NBC עשרות מיליוני דולרים. את הסדרה יצרו הישראלי גידי רף (שכתב את חטופים ואת הגרסה האמריקאית שלה Homeland) ושותפו זוכה פרס האמי טים קריג. ירושלים היא המרכז העלילתי של הסדרה ובה גיבור הסדרה, סוכן FBI, פועל לגילוי סודות ופעילויות של גורמים בינלאומיים ומקומיים בעיר העתיקה.
המענקים שמשרדי הממשלה והעירייה מקציבים, אמורים לפתח תעשיית קולנוע בירושלים ולהביא את ישראל ובעיקר את הבירה, אל מיליוני מסכים בעולם. במשרד התיירות טוענים כי מדובר ב"בשורה שתחזק את תעשיית הטלוויזיה והקולנוע בארץ ותביא להשקעות רבות באזורים בהם תצולם הסדרה, ליצירת הזדמנויות תעסוקה חדשות, ולמשיכת השקעות והפקות נוספות. צילום סדרה בקנה מידה שכזה צפוי לתרום רבות לתיירות לישראל, להשפיע לטובה על דעת הקהל ולהגביר את רמת החשיפה של ישראל בעולם".
במשרד התיירות מעריכים, כי המהלך צפוי לתרום משמעותית לגידול הכנסות המדינה מתיירות ולהשפיע לטובה על מספר התיירים לישראל. עבור עונת צילום הראשונה, תוכל לזכות ההפקה במענק של עד 14 מיליון שקלים (אוצר - 4 מיליון, תיירות - 3 מיליון, הכלכלה - 3 מיליון, משרד ירושלים והתפוצות - 3 מיליון, ועיריית ירושלים - מיליון שקלים). עבור עונת צילום שנייה יינתן מענק נוסף של עד 8 מיליון שקלים (אוצר - 1.9 מיליון, תיירות - 1.7 מיליון, כלכלה - 1.7 מיליון, ירושלים והתפוצות - 1.7 מיליון, ועיריית ירושלים - מיליון).
על פי הסיכום, עיקר העלילה יתרחש בירושלים. כתנאי לקבלת המענק, תצטרך ההפקה להשקיע לפחות 25 מיליון שקלים בארץ - מתוכם לפחות 4 מיליון שקלים בירושלים. הגובה המקסימלי של המענק יהיה עד 25% מכלל ההוצאות של ההפקה בארץ ובירושלים.
ליוזמה שותפים משרד התיירות, משרד האוצר, משרד הכלכלה, עיריית ירושלים והמיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים, בשיתוף פעולה שנועד להעתיק מודלים דומים בערים ברחבי העולם שמעודדות באמצעות מענקים את תעשיית הקולנוע והטלוויזיה לצלם בהן, ובכך גם תורמות למיתוגן.
רק לפני מספר חודשים תמך משרד התיירות בהפקה סינית במסגרתה צולם בישראל סרט בכיכובם של שחקנים סינים מובילים, מהלך שצפוי להשפיע לטובה על מספר התיירים הסינים אשר יגיעו לישראל. בימים אלו מיזם הקולנוע שוקד על גיוס תקציב נוסף לתמיכה בסדרת טלוויזיה נוספת בשם 'ג'רוזלם' - בהפקה גרמנית-צרפתית-ישראלית.
שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, מסר היום כי "הקצאת המענק לסדרה זו עולה בקנה אחד עם פעילות השיווק הנמרצת של המשרד לטובת קידום ישראל כאתר לצילומים של הפקות בינ"ל".
- 2.בזבוז כספי משלם מסים, עוד פעם. (ל"ת)גל 25/02/2014 11:18הגב לתגובה זו
- 1.קוראים לו גידי לא גדי (ל"ת)ליאת 20/02/2014 19:07הגב לתגובה זו

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.