TGI למגזר החרדי: העיתונים היומיים מאבדים קוראים, תחנות הרדיו מתחזקות
בהמשך למגמה בשוק העיתונות הכללי, גם העיתונים החרדים ממשיכים לאבד קוראים, כנראה לטובת שוק אתרי האינטרנט, שרבנים חרדים הכריזו עליו מלחמה, לא בהצלחה יתרה. על פי נתוני סקר TGI למגזר החרדי שמפורסם היום (יום ה'), עולה כי כל העיתונים היומיים המרכזיים, ירדו בתפוצה שלהם, וכך רק רוב רובם של עיתוני סוף השבוע. מאידך, הקרב בין 2 תחנות הרדיו החרדיות קול ברמה וקול חי, ממשיך ללהוט.
הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין ינואר 2013 לדצמבר 2013, ומשווה לתקופה שבין יולי 2012 ליוני 2013. לא מדובר במועדים מקבילים, והם כוללים רק 6 חודשים חופפים, וזאת בשל מספר הנדגמים הנמוך יחסית, כמה מאות נשאלים מול אלפי נשאלים בסקר TGI למגזר הכללי, שמתייחס לפרק זמן של חצי שנה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק.
ירידה ל-3 היומונים; 'הפלס' נדגם לראשונה
3 העיתונים היומיים המובילים חוו שוב ירידה בחשיפה אליהם, דבר המצביע שוב על גידול בשימוש באמצעי מדיה אחרים, למשל אינטרנט. העיתון החזק ביותר בקרב היומונים הוא יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי, עם חשיפה של 26.6%, ירידה כמעט 30% ביחס לנתוני המדידה האחרונה מלפני חצי שנה - 36.8%. לפני שנה החשיפה עמדה על 41%, ולפני שנה וחצי על 43%. כלומר - בתוך 3 חציונים, החשיפה אליו ירדה בכמעט 40%.
המודיע, המזוהה עם קהילת גור, במקום השני עם חשיפה של 15.8%, ירידה מהמדידה האחרונה של 15% - אז החשיפה עמדה על 18.6%. לפני שנה החשיפה עמדה על 20.3%, כלומר ירידה של כמעט 25% בשנה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
המבשר, עיתון כללי המשויך לזרם החסידי, שהפצתו החלה לפני 5 שנים וחודשיים כתוצאה מהתפלגות מ'המודיע', נחלש אף הוא ל=10.5% חשיפה, מ-12.3% בסקר בחודש אוגוסט, ו-12.9% לפני כשנה.
היומון החרדי-ליטאי הפלס הושק לפני שנה וחצי, ומזוהה עם הרב שמואל אוירבך. העיתון שסובל מחרם מודעות בלחץ 'יתד נאמן', רשם חשיפה נאה של 9.9%.
השבועונים מציגים: ממשיכה מגמת הצלילה
משפחה עקף לפני כשנה את 'יתד נאמן' עם 24.2%, אולם בסקר של אוגוסט הוא ירד בחשיפה ל-22.4% ובסקר הנוכחי לחשיפה של 19.6%. ועדיין הוא מוביל בקרב השבועונים, על פני יתד נאמן שרשם ירידה מ-18.7% ל-15.2% (ירידה של כ-20%), ו'המודיע' שירד מ-17.7% באוגוסט ל-14.9% (ירידה של 16%) הפעם.
השבועון בקהילה שאינו מזוהה עם אף זרם, מצליח למתן את הצניחה בחשיפה שגילה בסקרים הקודמים, וירד בצורה מזערית מ-7.3% ל-7.2%, מול 9.9% לפני שנה, ו-12.2% לפני שנה וחצי. גם המבשר ירד בצורה קלה מ-7.8% ל-7.6%, לאחר לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 10.9%.
שעה טובה נטול הזיהוי, לא יכול לומר "בשעה טובה" על תוצאות הסקר הנוכחי. לפני שנה הוא אמנם בלם קריסה וקיבל 3.7%, אבל באוגוסט החשיפה אליו ירדה ל-2.3%, וכעת הוא צנח ל-1.4%. יום ליום המזוהה עם ש"ס, הוא היחיד שרשם עליה בקרב השבועונים, עם כי מזערית: 6.4% מול 6.3% לפני חצי שנה. רק לשם תזכורות - ב-TGI לפני שנה החשיפה לעיתון עמדה על 7.9%.
בקרב רשתות המקומונים, הפער שהצטמצם על פי תוצאות הסקר בקיץ, מתרחב קלות הפעם: קו עיתונות דתית ממשיכה לרדת, עם כי בצורה מתונה - מ-25.1% לפני חצי שנה ל-24.8% הפעם. להזכירכם, החשיפה לעיתון בתקופה שבים קיץ 2009 לקיץ 2010 עמדה על 34.1%.
מנגד, גם מרכז העניינים ירדה קלות, מ-24.2% לפני חצי שנה ל-23% הפעם. בין קיץ 2009 לקיץ 2010 החשיפה למקומון זה עמדה על 28.3%.
רדיו חזק: 'קול ברמה' מגדילה את הפער מ'קול חי'
תחנת הרדיו החדשה יחסית 'קול ברמה', המזוהה עם ש"ס, ממשיכה להוביל את אחוזי האזנה במגזר החרדי, על פני קול חי הוותיקה, שסוגרת עוד מעט 2 עשורים להקמת.
החשיפה ל'קול ברמה' עמדה בסקר הנוכחי על 27.8% מול 26% על פי תוצאות הסקר בקיץ 2013. גם 'קול בחי' התחזקה באותה תקופה, אם כי בצורה מתונה יותר - מ-22.3% ל-23.5%.
- 1.גרשוני 21/02/2014 12:50הגב לתגובה זוכצפוי וכידוע - הפיאסקו הנקרא "רשת מורשת", הרשת המייבשת אט-אט את רשת א' הנידחת והאומללה, איננה בנתונים ואין לה סיכוי. מישהו חשב פעם שהמורשת המשודרת תקדם אותו למנכלות או אף לכנסת. אז חשב. מה, אסור לחשוב?
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
