TGI למגזר החרדי: העיתונים היומיים מאבדים קוראים, תחנות הרדיו מתחזקות
בהמשך למגמה בשוק העיתונות הכללי, גם העיתונים החרדים ממשיכים לאבד קוראים, כנראה לטובת שוק אתרי האינטרנט, שרבנים חרדים הכריזו עליו מלחמה, לא בהצלחה יתרה. על פי נתוני סקר TGI למגזר החרדי שמפורסם היום (יום ה'), עולה כי כל העיתונים היומיים המרכזיים, ירדו בתפוצה שלהם, וכך רק רוב רובם של עיתוני סוף השבוע. מאידך, הקרב בין 2 תחנות הרדיו החרדיות קול ברמה וקול חי, ממשיך ללהוט.
הסקר הנוכחי מתייחס לתקופה שבין ינואר 2013 לדצמבר 2013, ומשווה לתקופה שבין יולי 2012 ליוני 2013. לא מדובר במועדים מקבילים, והם כוללים רק 6 חודשים חופפים, וזאת בשל מספר הנדגמים הנמוך יחסית, כמה מאות נשאלים מול אלפי נשאלים בסקר TGI למגזר הכללי, שמתייחס לפרק זמן של חצי שנה.
מאגר המידע TGI חרדי מהווה יוזמה של אגוד חברות הפרסום ביחד עם משרדי הפרסום של המגזר, לקידום ענף השיווק והפרסום המגזרי במטרה לספק כלי עבודה מקצועיים ומתקדמים גם לפלח זה. המאגר מבוסס על חתך מיוחד של סקר TGI הבוגרים הכללי בתוספת התאמות ומידע ייעודי הרלוונטי לצורך אפיון וניתוח פרופיל והתנהגות המגזר.
מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על ידי מדיה מחקרי TGI בע"מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.
מאגרי המידע של החברה מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק.
ירידה ל-3 היומונים; 'הפלס' נדגם לראשונה
3 העיתונים היומיים המובילים חוו שוב ירידה בחשיפה אליהם, דבר המצביע שוב על גידול בשימוש באמצעי מדיה אחרים, למשל אינטרנט. העיתון החזק ביותר בקרב היומונים הוא יתד נאמן המזוהה עם הזרם הליטאי, עם חשיפה של 26.6%, ירידה כמעט 30% ביחס לנתוני המדידה האחרונה מלפני חצי שנה - 36.8%. לפני שנה החשיפה עמדה על 41%, ולפני שנה וחצי על 43%. כלומר - בתוך 3 חציונים, החשיפה אליו ירדה בכמעט 40%.
- 1.גרשוני 21/02/2014 12:50הגב לתגובה זוכצפוי וכידוע - הפיאסקו הנקרא "רשת מורשת", הרשת המייבשת אט-אט את רשת א' הנידחת והאומללה, איננה בנתונים ואין לה סיכוי. מישהו חשב פעם שהמורשת המשודרת תקדם אותו למנכלות או אף לכנסת. אז חשב. מה, אסור לחשוב?