
OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
החברה משיקה את Sora – אפליקציה חברתית ליצירת ושיתוף סרטוני AI עם אווטארים דיגיטליים, קול ריאליסטי ותכונות מתקדמות של וידאו ואודיו, במהלך שמציב אותה בתחרות ישירה מול טיקטוק ומטא ועשוי לפתוח לה זרמי הכנסה חדשים מפרסום
OpenAI השיקה אפליקציה חברתית עצמאית ליצירה ושיתוף של סרטונים שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית. זה ניסיון להפוך את הטכנולוגיה למיינסטרים, בדיוק כמו ש-ChatGPT עשה לצ'אטבוטים לפני שלוש שנים. האפליקציה החינמית, Sora, מופעלת על ידי גרסה חדשה של תוכנת יצירת הוידאו של OpenAI באותו שם. כמו בגרסה המקורית שהושקה בדצמבר, משתמשים יכולים ליצור קליפים קצרים בתגובה להנחיות טקסט. אבל האפליקציה החדשה מאפשרת לאנשים לראות סרטונים שיצרו אחרים, ובכך הופכת למעין רשת חברתית של תוכן AI.
מעבר לזה, משתמשים יכולים ליצור אווטאר דיגיטלי וקול ריאליסטי של עצמם, שניתן להכניס לסרטונים שנוצרו באפליקציה על ידי המשתמש או החברים שלו – בהרשאת בעל האווטאר. זו תכונה שנועדה להפוך את האפליקציה לחברתית יותר.
למרות ההצלחה של ChatGPT, שכיום משמש יותר מ-700 מיליון אנשים מדי שבוע, OpenAI עדיין לא הצליחה להפוך את Sora לשם מוכר. החברה מתמודדת מול תחרות קשה מגוגל של אלפאבית, Runway AI ו-Midjourney – כולן מציעות כלי AI שמייצרים קליפים קצרים במהירות, ובמקרים מסוימים בזול יותר מיצירת וידאו מאפס. עם האפליקציה החדשה, OpenAI עושה את הצעד הגדול ביותר שלה לכיוון בניית מוצר מדיה חברתית. המהלך מעמיד אותה בתחרות ישירה עם שירותים של טיקטוק ומטא, שהשיקה לאחרונה פיד וידאו AI בשם Vibes. בתהליך, OpenAI עשויה לפתוח את הדלת לזרמי הכנסה חדשים מפרסום, ולהגביר את החשיפה לטכנולוגיה שלה.
"הרבה מאיתנו, אפילו בפנים, היו קצת סקפטיים לרעיון של פיד שנוצר ב-AI", אמר תומאס דימסון, מהנדס תוכנה ב-OpenAI, בתדריך לעיתונאים. תכונת הקמיאו, שמאפשרת למשתמשים להכניס את עצמם לסרטונים, גרמה לצוות לחשוב שהפיד יכול להיות "טוב לעולם". "עם הזמן שמתי לב שהרבה מהפלטפורמות החברתיות האחרות התרחקו מהרעיון הזה של קשרים וחברים".
- מנכ"ל אנבידיה: OpenAI תהיה חברת המולטי־טריליונים הבאה
- פיצ׳ר חדש ב-ChatGPT - ישלח לכם חדשות במקום שתחפשו בעצמכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרסה המעודכנת של Sora גם אמורה לפתור בעיות ישנות של מחוללי וידאו מבוססי בינה מלאכותית. OpenAI אמרה שהתוכנה החדשה טובה יותר ביצירת סרטונים שמכבדים את חוקי הפיזיקה – משהו שכל השירותים האחרים נאבקים איתו, כולל הגרסה המקורית של Sora. היא גם אמורה לעקוב בצורה מדויקת יותר אחרי מה שהמשתמש ביקש, במיוחד כשמדובר ברצף של כמה צילומים בסרטון אחד.
״רגע ה-ChatGPT ליציקת וידיאו״
"אנחנו באמת חושבים שיש לנו משהו שמרגיש כאילו זה עשוי להיות רגע ה-ChatGPT ליצירת וידאו", אמר ביל פיבלס, שמוביל את צוות Sora ב-OpenAI. פיבלס אמר שהתוכנה האחרונה מסוגלת ליצור קליפים מסובכים יותר, כמו אדם שעושה סלטה אחורה על גלשן במים, כולל דינמיקת נוזלים וציפה נכונים. היא גם מיועדת ליצור סצנות בודדות ולחבר אותן באופן אוטומטי, במקום שמשתמש יצטרך לערוך אותן בעצמו. ה-Sora החדש גם יכול להשתמש ב-AI כדי לייצר אודיו שמסונכרן עם סרטונים, כולל אפקטים קוליים, רעשי רקע ודיאלוג במספר שפות. התכונות האלה עשויות להפוך את Sora למושך יותר בהוליווד – תעשייה ש-OpenAI מחזרת אחריה כבר חודשים עם הצלחה מעורבת.
ככל ש-OpenAI משפרת את היכולות של Sora, היא צפויה להחיות חששות לגבי פגיעה בפרנסה של רבים בתעשיית הקולנוע, וגם לגבי קושי להבחין מה אותנטי באינטרנט. OpenAI אמרה שהיא לא תאפשר לאנשים ליצור סרטונים עם אנשי ציבור, אם כי אותם אנשים יכולים לבחור ליצור דמות של עצמם. החברה גם לא תאפשר לאנשים ליצור סרטונים של אנשים על בסיס תמונה.
- חברת Descope סוגרת סבב סיד מורחב בהיקף 88 מיליון דולר
- אנתרופיק משיקה מודל שיכול לתכנת 30 שעות ברציפות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בכמה יעלה חשבון החשמל שלנו בגלל ChatGPT?
סרטונים שנוצרים באפליקציית Sora יסומנו בסימן מים כדי להבטיח שצופים יודעים שהם צופים בקליפ שנוצר ב-AI, אמרה החברה. אותו דבר יהיה נכון לסרטונים שמיוצאים מהאפליקציה. OpenAI גם משביתה את האפשרות להקליט מסך באפליקציה כדי לעזור לשלוט איך סרטונים משותפים. אפליקציית Sora תהיה זמינה למערכת ההפעלה iOS של אפל בהתחלה, עם תוכניות להתרחב ל-Android של גוגל בעתיד. החברה גם תציע את תוכנת Sora 2 המעודכנת דרך אתר sora.com שלה.

מאנדיי משיקה: סוכני AI חדשים ומוצר לניהול קמפיינים כחלק מ-CRM
לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד, החברה משיקה את Monday Agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית, לצד השקת monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה
חברת מאנדיי monday.com -3.91% הציגה בכנס הלקוחות השנתי שלה בניו יורק את הצעד הבא בחזון ה-AI שלה: monday agents, כלי חדש לבניית סוכני AI מותאמים אישית. לצד זה, השיקה גם את monday campaigns, מוצר חדשני לניהול קמפיינים מבוססי AI כחלק מפתרון ה-CRM של החברה.
המהלך מגיע לאחר הצלחת monday vibe, פלטפורמת ה-no-code לפיתוח אפליקציות עסקיות, שבאמצעותה נבנו מעל 17 אלף אפליקציות בשבוע אחד בלבד. monday agents מאפשר לכל ארגון לבנות סוכני בינה מלאכותית שמבצעים עבודה בפועל, מהעשרת דאטה ולידים ב-CRM ועד ניהול פגישות ויצירת אסטרטגיות.
הסוכנים הראשונים פועלים בעולמות הפיתוח העסקי (SDR): הם יוצרים קשר מיידי עם לידים "חמים", מבצעים סינון ואימות, מעשירים את המידע ומתעדים הכל ישירות ב-CRM, מה שמגדיל את נפח ההזדמנויות ומייעל את תהליך המכירה.
דניאל לריה, סמנכ"ל מוצר וטכנולוגיה במאנדיי, אמר כי "אנחנו נכנסים לעידן חדש שבו התוכנה לא רק מנהלת עבודה, אלא מבצעת אותה בפועל. monday agents מאפשר לכל צוות, טכני או לא, לרתום את כוח ה-AI כדי לנוע מהר יותר, להישאר מסונכרנים ולצמוח בחוכמה."
- מאנדיי גייסה 10 מיליון דולר לבלוקס הישראלית
- NESS מקבוצת חילן רוכשת שליש מחברת Boost לפי שווי של 60 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל הושקה monday campaigns, מוצר חדש לאנשי שיווק שמסייע לבנות, להשיק ולבצע אופטימיזציה לקמפיינים תוך חיבור ישיר לנתוני ההכנסות והמכירות בארגון. הכלי מייצר קמפיינים בשפת המותג, מספק תובנות, מפלח קהלים בצורה חכמה ומאפשר לייחס כל השקעה שיווקית לתוצאות עסקיות מדידות. המוצר מושק תחילה עם דגש על קמפיינים בדוא"ל ויורחב בהמשך השנה לערוצים נוספים.