בסיטי שולפים את הגרזן על מניית טבע, תראו את מחיר היעד ב"תרחיש הדובי"

עדכון ההמלצה שהגיע לידי Bizportal חושף את עמדת סיטי לגבי נושאים רבים שעל הפרק
 |  (39)
טבע, צילום: Getty Images IL
לפני כמעט שבועיים פרסמה טבע דו"חות גרועים לרבעון השני והנמיכה תחזיות להמשך השנה. הדבר גרר מפולת של 45% במניה תוך 5-6 ימי מסחר. לידי Bizportal הגיע עדכון המלצה שהוציאו אתמול בסיטי. "היסטורית העדפנו להסתכל על טבע בצורה חיובית, כעת אנחנו מבינים שטעינו", כך כותבת היום האנליסטית ליאב אברהם שרואה את טבע כ" broken story".
בסיטי מציינים 6 דברים שחייבים לקרות בטבע, שאם לא יקרו - הדבר יוביל לאפשרות של 'תרחיש דובי'. הדבר הראשון הוא מינוי מנכ"ל מוערך שיציג אסטרטגיה ארוכת טווח אמינה. הדבר השני זה המשך שינוי הרכב הדירקטוריון. השלישי זה שיפור מצב האשראי של החברה (ההתניות הפיננסיות והדירוג). החמישי זה קיצוץ אגרסיבי יותר בהוצאות. והשישי זה התייצבות בשוק הגנרי.
בשורה התחתונה כותבים בסיטי שטבע "זולה, אבל לא מספיק זולה" וחותכים את מחיר היעד מ-32 דולר ל-19 דולר בלבד ואת ההמלצה מ'קניה' ל'ניטרלי'.
אבל מעניין לראות את ההתייחסות של סיטי למניית טבע בתרחיש החיובי ובתרחיש השלילי. התרחיש החיובי כולל גידול בהכנסות מהקופקסון והכנסות שמעבר לצפי בתחום הגנרי בשל השקות חדשות. בתרחיש שכזה מחיר היעד עומד על 23 דולר (אפסייד של 17% על מחיר הסגירה אתמול). התרחיש השלילי כולל ירידה בהכנסות מהקופקסון בשל כניסה של תחרות גנרית וחולשה בהכנסות מהתחום הגנרי בשל המשך שחיקת מחירים והתפתחויות נוספות בתחום. בתרחיש שכזה מחיר היעד של סיטי עומד על 10 דולר בלבד, נמוך ב-45% ממחיר הסגירה אתמול.
בסיטי מציינים כי הם סקפטיים לגבי האפשרות שטבע תצליח למנות מנכ"ל מוערך בתקופה הקרובה אבל גם כותבים כי אם טבע תצליח במשימה הזו, זה דבר שעשוי לגרום למשקיעים לחזור ולהאמין בסיפור של טבע ( TEVA story ). בתוך כך, בסיטי מציינים כי עד סוף 2018 טבע חייבים לצמצם את החוב ב-12 מיליארד דולר, אחרת תתרחש פריצה של ההתניות הפיננסיות. העניין הוא שיש כעת אי וודאות גדולה מאוד לגבי ה-EBITDA,ב-2018 וזאת כיוון שלא ידוע מתי תיכנס תחרות לקופקסון. לכן בסיטי סבורים שטבע חייבת לבצע מכירת נכסים כדי להפחית את החוב.
בסיטי גם מתייחסים לאפשרות שטבע תירכש ורואים זאת בסבירות נמוכה. ראשית בשל החוב העצום, שנית בשל האתגרים הגדולים ושלישית בשל הקושי להעביר את העסקה ב-FTC (הרשות הגבלים עסקיים) במידה והרוכשת תהיה חברה עם פעילות גנרית.
דבר נוספים בסיטי מתייחסים אליו הוא האפשרות כי טבע תפוצל לשתי חברות, האחת שתעסוק בתחום הגנריקה והשנייה בתחום תרופות המקור. בסיטי רואים את האפשרות הזו בסבירות נמוכה שכם למרות שיש היגיון במהלך שכזה, החוב הגדול יקשה על ביצוע המהלך בטווח הקצר.
עם פרסום הדו"חות לפני כמעט שבועיים, אמר יצחק פטרבורג, המנכ"ל הזמני של טבע, כי "בעסק הגנרי שלנו בארה"ב חווינו האצה בשחיקת המחירים וירידה בנפח המכירות בעיקר כתוצאה מריכוזיות גוברת של לקוחותינו, התגברות התחרות כתוצאה ממספר גדל והולך של אישורי תרופות גנריות על ידי ה-US FDA וכמה השקות מוצרים חדשים אשר נדחו או הושפעו מתחרות רבה יותר". בכך למעשה הסביר פטרבורג את הצרה אליה נכנסה טבע. כאשר רכשה טבע את אקטיבס ב-40 מיליארד דולר, הכוונה הייתה לבסס את מעמדה כחברת הגנריקה הגדולה בעולם וליהנות מיתרונות הגדול. אלא שבמקביל בוצעו מיזוגים גדולים בקרב קנייני התרופות (אותה ריכוזיות גוברת) וטבע איבדה מכוח המיקוח שלה שכן הקניינים הפכו ענקיים. בנוסף, ה-FDA החל מאשר בקצב גבוה יותר תרופות גנריות והדבר הביא לגידול בתחרות. בין שתי ההתפתחויות ועם חוב של 35 מיליארד דולר, טבע נכנסה למשבר.
תגובות לכתבה(39):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    יצאתי בזנץמן מא על ב 313 בחיים לא תחזו
    רות נבו 17/08/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ולקחתי ב 80 אלף פרוטרום
    סגור
  • 31.
    קנייה אדירה פרוטרום...וכן פועלים ואץלוני (ל"ת)
    צחי 17/08/2017 11:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 30.
    אני בשורטים עח פרופיט מ 670 . ועל כיל ועל אל על (ל"ת)
    אחירן 17/08/2017 11:16
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 29.
    בהמלצת קובי עשיהו מכה יפיפיה
    אפרין לביא 17/08/2017 11:15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    כיל בשורט דרך בית השקעות. אל על שורט ענק מוצלח נאוד. פרופיסט שורט יםיםה מוצלח מאות מ 750 ..לונג פועלים. לונג יזק פרוטרום וחונג דקסה3 ..וגם דיסקונט.אחביט מערכות לונג. ציק רק עולה..ועולה
    סגור
  • 28.
    אל על הולכת ל 200 לכן שורט חזק.כיל 1580 (ל"ת)
    ליאורשורט 17/08/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    וגם קסם לטנג 3 דקס. שורט פרופיסט ואל על (ל"ת)
    חיים ליאל 17/08/2017 11:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 26.
    רק 5 אלוני.פועלים.פרוטרום.בזק דיסקונט (ל"ת)
    חיים ליאל 17/08/2017 11:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    פטרבורג לך תאכל המברוגר בגרמניה
    דין 17/08/2017 09:45
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט תפרוש - אתה ו-ויגודמן נכשלתם - סתם כוזרים עם שמות זרים - תמשכו את הידיים מטבע - טבע הייתה גאוות המדינה - ונהפכה לערווה של זקנים
    סגור
  • 24.
    השיקול על טבע הוא שטרט ענק כמו אל על כמו כיל
    קובי 17/08/2017 08:12
    הגב לתגובה זו
    1 4
    הזהרתי אתכם מזמן מטומטמים וחסרי פירגון
    סגור
  • 23.
    שורט טבע מומלץ שורט כיל שורט אל על תהנו (ל"ת)
    קובי 17/08/2017 08:11
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • טען עוד
  • 22.
    רכישות טבע
    א 17/08/2017 01:58
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למה לא בודקים את חשבונות הבנק של המנהלים אשר אישרו רכישות טבע במחירים מופקעים....שם קבור הכלב...הם לא טיפשים..הם...
    סגור
  • 21.
    אני מאמין שטבע עוד תעלה והרבה בה (ל"ת)
    תמנו כבר מנכל 16/08/2017 20:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 20.
    עוד משבר קטן אחד וטבע בכיוון 5 דולר (ל"ת)
    pan 16/08/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 19.
    טבע כמו
    פאר 16/08/2017 17:54
    הגב לתגובה זו
    4 2
    בן אדם שמבקש הלוואה כאשר חייב ארבעים מיליארד דולר
    סגור
  • 18.
    ברור שיש כאן משחק מלוכלך
    צדק 16/08/2017 17:08
    הגב לתגובה זו
    10 5
    הם הזמינו חוות דעת "מקצועית" להפיל את המניה רק על מנת שיירכשו אותה בזול...או שיקול זר מסוג אחר...ולא חסר להם
    סגור
  • 17.
    ניתוח אנליטי בשפת ילדים בגן, (הסיפור של טבע??)
    אור לגויים 16/08/2017 16:18
    הגב לתגובה זו
    11 4
    ככה זה כשנותנים לילדים לנתח חברות. יום אחד המנייה ב- 40 דולר ושבועיים אחרי הנפילה היא ב- 19 דולר. חבר'ה זה לא רציני. דבר לא השתנה בטבע, החוב? אותו חוב, סל המוצרים רק הולם וגדל, הקופקסון פסה, הגנריקה היא חוט השידרה. בגנריקה ישנה שחיקת מחירים שלא קשורה לצעדים שננקטים בטבע. הנהלת טבע מתמודדת ע"י התיעלות וקיצוץ עלויות, וע"י מכירת פעילויות שאינן בליבת העסקים, כלומר עושה בדיוק את שנדרש ממנה. החברה מיצרת מזומנים בין 1-2 מיליאר לרבעון ומוכרת ב-20 מיליאר לשנה. אין מה להספיד את טבע ובקרוב יתחזקו העליות !!!
    סגור
  • 16.
    טבע לא שווה גרוש מעל 10 דולר למניה...
    יעקב 16/08/2017 16:15
    הגב לתגובה זו
    5 9
    חזיתי לפני חצי שנה שטבע תגיע ל 20 דולר. קצת טעיתי אבל לאחר הניתוח של סיטי המסקנה שלי שטבע תגיע ל 10 דולר למניה או אפילו לחדלון - ותמכר בחלקים. אין לטבע שום סיכוי בקצב עבודה נוכחי של ההנהלה והדירקטריון . חייבים להתחיל בצעדים, אבל זה לא קורה!!!!
    סגור
  • 15.
    לא נמאס לך עם כותרות שנועדו למשוך קליקים? תהיה רציני
    ש 16/08/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    8 2
    יוסי. איזה גרזן ? היעד גבוה מהמחיר בבורסה , למה לכתוב גרזן שמרזן ? זה אתר של ילדים או מה? קח את דבריי בהבנה.
    סגור
  • 14.
    חחחחח הם כנראה לא היו כאן בשבוע האחרון. דבילים .
    סתם אחד 16/08/2017 16:05
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ביזפורטל תשתדלו להביא לנו "חדשות" בעניין טבע מכאלה שהיו כאן ולא מכאלה שרק הרגע ירדו מהחללית שחזרה ממאדים.
    סגור
  • 13.
    טבע בחו''ל-
    מנתח טכני 16/08/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    4 5
    לפני כשבוע כתבתי - קנייה בין 16-18 דולר . מכירה ב 30 דולר . מתחת ל 16 דולר לברוח. אין באמור המלצה ו/או יעוץ כלשהו אלא דיעה אישית בלבד
    סגור
  • 12.
    במקום מנכל צריך לשים קוסם של יום הולדת ,וככה יפתרו הבעי
    בא 16/08/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    1 3
    ות בטבע ,ואתם ילדים רוצו קנו מניות אחרת לא תישאר לכם אפילו מניה אחת .
    סגור
  • לשים קוסם
    א 17/08/2017 02:02
    הגב לתגובה זו
    0 4
    לא צריך קוסם צריך חוקר,שופט,וסוהר!
    סגור
  • 11.
    הטיית כתבותףף
    רחלי 16/08/2017 15:20
    הגב לתגובה זו
    7 4
    השוק ברח מעלה לביזפורטל ויוסי פינק אז צריך לשחרר כותרות שחורות ומאתמול זה ככה,,, כנראה שוק דובי מתאים להם הרבה יותר
    סגור
  • עוד מעט כבר אין לו לאן לרדת..!! (ל"ת)
    ברח למעלה מיידלה? 16/08/2017 15:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 10.
    הם באמת מומחים למה שהיה !!! מי סיקר את טבע לפני חודש ?? (ל"ת)
    איציק מנדל 16/08/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 9.
    סיטי חבורה של נוכלים
    אנונימי 16/08/2017 14:31
    הגב לתגובה זו
    15 1
    פועלים באמצעות קרנות גידור על השקל דולר וגם שורט על מניות איפה רשות ניירות ערך , איפה הם היו לפני הירידות למה לא הזהירו עכשיו שהמניה עולה נזכרים לתת מחיר יעד שהיא תעלה הם יעלו תחזיות , חבורה של נוכלים , טבע תעמוד בחוב עד סוף השנה אין ספק בכך , זו חברה דיי גדולה וחזקה לצאת מהמשבר , סיטי שילכו לעשות באמת סי. טי בראש .
    סגור
  • אולי תעמוד ואולי לא .מנוהלת עי פסיכופתים מושחתים . (ל"ת)
    בא 16/08/2017 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    do not cry ovr TEVA
    din 16/08/2017 14:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    Teva will survive and thrive
    סגור
  • 7.
    איפה הייתם עד עכשיו ??
    משקיע קטן 16/08/2017 14:18
    הגב לתגובה זו
    19 2
    עכשיו את אומרת אז זה? אחרי שהפסדתי כל כך הרבה כסף ! הרי רוב הנתונים היו ידועים לפני הדוחות. מדוע לא אמרת את זה אז ? ואז הייתי מוכר לא בהפסד כזה גדול ! בשביל מה צריך אתכם ? וגם בסקירה הנוכחית את אומרת שתי אופציות - תרחיש פסימי ותרחיש אופטימי. נו ?? את זה גם אני יכול לעשות ! תציעי מה לעשות עכשיו ? להיכנס או לא ? להשקיע ? חכמה בדיעבד. קשקשנית בשקל !! אנליסטית אנאליסטית!
    סגור
  • תרחישים
    שמואל 17/08/2017 10:06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    תכין לבד את התרחישים ואל תסמוך על דעתם של האנליסטים. הם לא יותר חכמים ממך.
    סגור
  • 6.
    כמו שלא הבנת בטבע לפני ככה אתם לא מבינים עכשיו
    שטויות 16/08/2017 14:11
    הגב לתגובה זו
    11 0
    קל לזרוק מספרים באוויר 19, 16, 10 חחח קשקשנים לא ראיתם את השווי המוגזם של טבע כשהיתה 70 ואתם לא מבינים מה השווי הנוכחי שלה עם ההשקות החדשות של המגרנה , התרופות הביולוגיות , הדחייה בהשקות מתחרים לקופקסון בגלל שזה לא פשוט. טבע נכון לעכשיו שווה בשקט 26 דולר וזאת אחרי שכל הסחי צף ועלה. טבע עם מנכ"ל חדש צמצום כוח אדם צמצום חטיבות לא רווחיות והשקות חדשות תהיה שווה בתוך שנתיים 40 דולר בשקט
    סגור
  • טבע נכון לעכשיו ברעש..שווה...0 והרבה פחות. (ל"ת)
    מומחה גם לטבע 16/08/2017 15:45
    הגב לתגובה זו
    3 8
    סגור
  • 5.
    אנליסטים בשקל
    אורי 16/08/2017 14:09
    הגב לתגובה זו
    10 2
    תעשו הפוך ממה שממליץ האנליסט , קנו טבע במחיר סוף עונה , הסיכוי שתרוויחו גדול עשרות מונים מאשר תפסידו
    סגור
  • 4.
    יתכן שבעתיד הם יודו שטעו גם הפעם.
    דניאל 16/08/2017 14:04
    הגב לתגובה זו
    10 4
    אז מה כל זה שווה.
    סגור
  • 3.
    יוסי תפסיקו למחזר כתבות (ל"ת)
    אנונימי 16/08/2017 14:03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 2.
    בלבלנית מח (ל"ת)
    RR 16/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 1.
    כך או כך חייבים למכור חלקים מטבע במכירת חיסול
    בקיצור 16/08/2017 14:00
    הגב לתגובה זו
    5 14
    טבע היא הפרצוף הנאחס של המדינה. כשלון והפסדים והמדינה כישלון ומיסים.
    סגור
  • פז
    pz 16/08/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    7 0
    מה זה קשור למדינה?בא לטבע מנכל מגלומן שכל כתבי הכלכלה קשרו כתרים לראשו וריסק חברה מצליחה וברח מהספינה עם מאה מליון שקל ואיפה היו חברי הדירקטוריון? קיבלו את כספם .ואת כולם הייתי מכניס לכלא או לפחות שיחזירו את הכספים שקיבלו
    סגור
  • מנכל מגלומן???
    א 17/08/2017 02:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המנהל לא היה מגלומן...היה פיקח מאוד ....אם אין אני לי מי לי!!!!
    סגור