רק 50% עברו את בחינות לשכת עו"ד; כמה עורכי דין חדשים הצטרפו?

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר קרא לעורכי הדין החדשים להצטרף למאבק בממשלה. "לשכת עורכי הדין והציבור הישראלי מצויים בחודשים האחרונים במאבק על דמותה וצביונה של המדינה. כולי תקווה שהמצטרפים החדשים לשורות הלשכה יתרמו למאבק זה"
נחמן שפירא | (3)

לשכת עורכי הדין שלוקחת חלק פעיל במאבק כנגד הרפורמה המשפטית של הממשלה קיבלה היום חיזוק של 968 עורכי דין חדשים שעברו את הבחינה והצטרפו למעל 77 אלף עורכי דין פעילים בישראל. יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר שכזכור ניצח את אפי נוה ברוב מוחץ בבחירות בחודש שעבר, ברך את עורכי הדין החדשים וקרא להם להצטרף למאבק בממשלה. מספר עורכי הדין בישראל כידוע שובר שיאים מבחינה עולמית בכמות עורכי דין לנפש.

נתוני המעבר של הבחינה עמדו רק על 49.5% ומתוך 1,957 מתמחים שניגשו לבחינה  רק 968 עברו בהצלחה את הבחינה. הציון הממוצע של כלל הנבחנים עמד על 59.5. השנה היו תלונות רבות של מתמחים על הבחינה ועל תקלות שאירעו בחלק הכתיבה בבחינה, לאור התוצאות ייתכן שיהיו עתירות על חלק מהשאלות בבחינה. 

לפי הנתונים, 1,221 מתמחים ניגשו לראשונה לבחינה ואחוז המעבר שלהם עומד על 71%.  232 נבחנים ניגשו לבחינה בפעם השנייה. מהם עברו 21% בלבד.  504 נבחנים ניגשו לבחינה פעם שלישית ומעלה ומהם עברו 9% בלבד.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה רבה בדרכם המקצועית חדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ההסמכה מעודדים ומעידים על כך שהבחינה ניתנת למעבר. ולמאוכזבים מתוצאות הבחינה אבקש להעביר מסר – אל תתייאשו. ישנם עורכות ועורכי דין מצוינים שצלחו את הבחינה בפעם השניה והשלישית.

"לשכת עורכי הדין והציבור הישראלי מצויים בחודשים האחרונים במאבק על דמותה וצביונה של המדינה. כולי תקווה שהמצטרפים החדשים לשורות הלשכה יתראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר: "אני מברך את המצטרפות והמצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל ומאחל להם הצלחה רבה בדרכם המקצועית חדשה. נתוני ההצלחה בבחינה ההסמכה מעודדים ומעידים על כך שהבחינה ניתנת למעבר. ולמאוכזבים מתוצאות הבחינה אבקש להעביר מסר – אל תתייאשו. ישנם עורכות ועורכי דין מצוינים שצלחו את הבחינה בפעם השניה והשלישית.

משרדי עורכי הדין שזוכים להרבה חשיפה ומי המאכזבים
אתר ביזפורטל וחברת הדאטה והמחקר Makam, משיקים מדד שמדרג את החשיפה של משרדי עורכי הדין בתקשורת המקומית - הנה עורכי הדין המדוברים ביותר; וגם מי המשרדים הגדולים ביותר?

"לשכת עורכי הדין והציבור הישראלי מצויים בחודשים האחרונים במאבק על דמותה וצביונה של המדינה. כולי תקווה שהמצטרפים החדשים לשורות הלשכה יתרמו למאבק זה, כל אחד בדרכו".רמו למאבק זה, כל אחד בדרכו".

 

הנתונים המלאים של הבחינה:

לשכת עורכי דין

קיראו עוד ב"משפט"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ברל 16/07/2023 21:53
    הגב לתגובה זו
    חבל על הזמן שלהם הבורים ועמי ארצות לא יתנו להם להיות עו"ד
  • 2.
    חבל שבמקום לעדכן את הציון לנבחנים , רצים לתקשורת (ל"ת)
    ליזה 13/07/2023 14:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לסגור את כל המכללות אנו מוצפים במשפטנים סוג גימל (ל"ת)
    זליג 13/07/2023 11:07
    הגב לתגובה זו
גוגל
צילום: טוויטר

עקב ייצוגית בישראל: השינוי בג'ימייל שישפיע עליכם

לאחר מחלוקת משפטית על הצגת הודעות פרסומת בשירות ג'ימייל, הגיעו הצדדים להסכמה על שינוי חזותי בממשק של שירות הדואר האלקטרוני בישראל, שיבהיר את ההבדל בין פרסומות לבין הודעות מייל רגילות. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את ההסתלקות, שתכלול גמול למבקש בסכום של 87.5 אלף שקל ושכר טרחת עורכי דין בסכום של 262.5 אלף שקל, אך ללא פיצוי ישיר לחברי הקבוצה - שיוכלו להגיש תביעות בנפרד

עוזי גרסטמן |

גל בריר, משתמש בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל, מצא את עצמו מוטרד מהודעות שנראו לו כמו דואר אלקטרוני רגיל, אך בפועל היו פרסומות. לטענתו, גוגל שיגרה לו ולמשתמשים נוספים הודעות פרסומת ללא הסכמתם, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת. ההודעות, כך סיפר בבקשת האישור שהגיש, הופיעו בין יתר ההודעות בתיבת הדואר, לעתים בתיקיית ה"רשתות החברתיות", ולעתים גם בתיקיית הדואר הנכנס, מבלי שניתן היה להסיר את השם מרשימת התפוצה בדרך פשוטה. אפילו הכיתוב שציין שמדובר בפרסומת - קיצור באנגלית Ad - לא היה, לשיטתו, ברור לכל נמען, ואינו עומד בדרישות החוק. עוד טען בריר כי ההודעות ניתנות לשמירה ולאחזור, משתנות בהתאם להתעניינות המשתמשים ומעוררות חשד לניסיון מכוון להטעות, בכך שהן "נטמעות בין כלל ההודעות" ונראות כאילו הן חלק מתכתובת רגילה. לדבריו, מדובר בהפרה ברורה של החוק, וגם בעשיית עושר ולא במשפט מצד החברה.

גוגל מצדה, דחתה את הטענות על הסף. בתשובתה לבית המשפט, היא הדגישה כי, "לא נגרם כל נזק למבקש או לחברי הקבוצה", וכי "חוק התקשורת לא הופר". החברה טענה כי יחסיה עם המשתמשים מבוססים על "יחסי תמורה ידועים, ברורים ומוסכמים", שבמסגרתם מקבלים המשתמשים את שירות הדואר האלקטרוני ללא תשלום, ובתמורה מוצגות להם פרסומות, מותאמות אישית או כלליות. לדבריה, ההסכמה לכך ניתנת בשלבים שונים, כבר בהרשמה לשירות, בתנאי השימוש, במדיניות הפרטיות ובדפי העזרה.

גוגל גם הבחינה בין הודעות דואר רגילות לבין מה שהיא כינתה "באנרים פרסומיים", שהם, לטענתה, חלק אינטגרלי מהשירות ומוצגים רק כשהמשתמש גולש בדואר האלקטרוני. לטענת החברה, הבאנרים שונים מהודעות רגילות: הם מסומנים במלים כמו "מודעה", "Ad" או "ממומן", אינם נשלחים בפועל אלא מופיעים בדף הדואר, לא ניתן לשמור אותם באופן אוטומטי, אינם נכללים בספירת הודעות שעדיין לא נקראו, ולצדם קיימת אפשרות לחסום או לדווח עליהם. לדבריה, מדובר ב"פרסומת דינמית" שלא נועדה להיות חלק מהתכתובת הרגילה.

בריר, בתשובתו, חזר על עמדתו שלפיה ההודעות מתחזות להיות רגילות, מוטמעות בין יתר ההודעות ואינן מובחנות מספיק. הוא חלק על טענת גוגל בנוגע להסכמה מצדו ומצד יתר חברי הקבוצה, והדגיש שהאפשרויות להסרה אינן ברורות ואינן עומדות בדרישות הדין.

למרות הפערים, הצדדים הגיעו להסכמה, שלפיה גוגל תשנה את הממשק בישראל כך שהודעות הפרסומת יובחנה בבירור מהודעות רגילות - הן בממשק למחשב והן במובייל. ההסכמה, שנחתמה לאחר משא ומתן ממושך, כללה הצגת הממשק הנוכחי לצד אילוסטרציה של הממשק החדש, שנועד "לחדד ולהעמיק את ההבדל החזותי". השינוי, שהחברה התחייבה לבצע בתוך 90 יום, היה כרוך, לטענת הצדדים, בשעות עבודה רבות של מעצבים, אנשי מוצר, פיתוח ומתכנתים.

גוגל
צילום: טוויטר

עקב ייצוגית בישראל: השינוי בג'ימייל שישפיע עליכם

לאחר מחלוקת משפטית על הצגת הודעות פרסומת בשירות ג'ימייל, הגיעו הצדדים להסכמה על שינוי חזותי בממשק של שירות הדואר האלקטרוני בישראל, שיבהיר את ההבדל בין פרסומות לבין הודעות מייל רגילות. בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את ההסתלקות, שתכלול גמול למבקש בסכום של 87.5 אלף שקל ושכר טרחת עורכי דין בסכום של 262.5 אלף שקל, אך ללא פיצוי ישיר לחברי הקבוצה - שיוכלו להגיש תביעות בנפרד

עוזי גרסטמן |

גל בריר, משתמש בשירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל, מצא את עצמו מוטרד מהודעות שנראו לו כמו דואר אלקטרוני רגיל, אך בפועל היו פרסומות. לטענתו, גוגל שיגרה לו ולמשתמשים נוספים הודעות פרסומת ללא הסכמתם, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת. ההודעות, כך סיפר בבקשת האישור שהגיש, הופיעו בין יתר ההודעות בתיבת הדואר, לעתים בתיקיית ה"רשתות החברתיות", ולעתים גם בתיקיית הדואר הנכנס, מבלי שניתן היה להסיר את השם מרשימת התפוצה בדרך פשוטה. אפילו הכיתוב שציין שמדובר בפרסומת - קיצור באנגלית Ad - לא היה, לשיטתו, ברור לכל נמען, ואינו עומד בדרישות החוק. עוד טען בריר כי ההודעות ניתנות לשמירה ולאחזור, משתנות בהתאם להתעניינות המשתמשים ומעוררות חשד לניסיון מכוון להטעות, בכך שהן "נטמעות בין כלל ההודעות" ונראות כאילו הן חלק מתכתובת רגילה. לדבריו, מדובר בהפרה ברורה של החוק, וגם בעשיית עושר ולא במשפט מצד החברה.

גוגל מצדה, דחתה את הטענות על הסף. בתשובתה לבית המשפט, היא הדגישה כי, "לא נגרם כל נזק למבקש או לחברי הקבוצה", וכי "חוק התקשורת לא הופר". החברה טענה כי יחסיה עם המשתמשים מבוססים על "יחסי תמורה ידועים, ברורים ומוסכמים", שבמסגרתם מקבלים המשתמשים את שירות הדואר האלקטרוני ללא תשלום, ובתמורה מוצגות להם פרסומות, מותאמות אישית או כלליות. לדבריה, ההסכמה לכך ניתנת בשלבים שונים, כבר בהרשמה לשירות, בתנאי השימוש, במדיניות הפרטיות ובדפי העזרה.

גוגל גם הבחינה בין הודעות דואר רגילות לבין מה שהיא כינתה "באנרים פרסומיים", שהם, לטענתה, חלק אינטגרלי מהשירות ומוצגים רק כשהמשתמש גולש בדואר האלקטרוני. לטענת החברה, הבאנרים שונים מהודעות רגילות: הם מסומנים במלים כמו "מודעה", "Ad" או "ממומן", אינם נשלחים בפועל אלא מופיעים בדף הדואר, לא ניתן לשמור אותם באופן אוטומטי, אינם נכללים בספירת הודעות שעדיין לא נקראו, ולצדם קיימת אפשרות לחסום או לדווח עליהם. לדבריה, מדובר ב"פרסומת דינמית" שלא נועדה להיות חלק מהתכתובת הרגילה.

בריר, בתשובתו, חזר על עמדתו שלפיה ההודעות מתחזות להיות רגילות, מוטמעות בין יתר ההודעות ואינן מובחנות מספיק. הוא חלק על טענת גוגל בנוגע להסכמה מצדו ומצד יתר חברי הקבוצה, והדגיש שהאפשרויות להסרה אינן ברורות ואינן עומדות בדרישות הדין.

למרות הפערים, הצדדים הגיעו להסכמה, שלפיה גוגל תשנה את הממשק בישראל כך שהודעות הפרסומת יובחנה בבירור מהודעות רגילות - הן בממשק למחשב והן במובייל. ההסכמה, שנחתמה לאחר משא ומתן ממושך, כללה הצגת הממשק הנוכחי לצד אילוסטרציה של הממשק החדש, שנועד "לחדד ולהעמיק את ההבדל החזותי". השינוי, שהחברה התחייבה לבצע בתוך 90 יום, היה כרוך, לטענת הצדדים, בשעות עבודה רבות של מעצבים, אנשי מוצר, פיתוח ומתכנתים.