זול יותר: כ-6,000 דירות ייצאו ב"מחיר למשתכן" ב-17 ערים - כנסו לרשימה

במסגרת המכרזים הקבלנים יתחרו על המחיר הזול ביותר לדירה. האכזבה - 16% מהדירות בלבד במרכז
|
(25)
משבר הדיור

המנה הראשונה של שיווקי "מחיר למשתכן" יוצאת לדרך – משרד האוצר, רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון והבינוי פרסמו היום את רשימת הישובים בהם ייצאו לדרך מכרזים בתחילת ספטמבר: 

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

למידע כללי על מכרזי "מחיר למשתכן" - כנסו לאתר משרד הבינוי והשיכון

אולם זוגות צעירים ממרכז הארץ צפויים להתאכזב מאחר ו-16% מהדירות בלבד ישווקו באזור זה - 1,212 בראשון לציון, 593 בלוד ו-256 בראש העין. 

על פי משרד האוצר, מכרזי מחיר למשתכן מייצרים תחרות בין הקבלנים על המחיר הזול ביותר לדירה לצרכן הסופי, תוך שמירה על מחיר קרקע נמוך וקבוע מראש. כלומר, היזם או הקבלן הזוכה הם אלה שמציעים את המחיר למ"ר הנמוך ביותר בהתאם למפרט מחייב שנקבע על ידי המדינה. עד היום, הקבלן שהציע את המחיר הגבוה ביותר על הקרקע היה הזוכה.
 
משרד האוצר מסר כי ההנחות בקרקע בגובה של עד 80% בפריפריה בשילוב עם מענקי הרוכשים וסבסוד הפיתוח עתידים צפויות להביא להוזלה ממוצעת של כ-200,000 שקל לרוכשי הדירות, לנוכח השפעת התכנית על הפחתת מס הרכישה, הפחתת המע"מ והפחתת הוצאות השיווק והרווח היזמי.

עד כה פורסמה החוברת הראשונה של מכרז בקריית מוצקין להקמת 1,028 דירות במקום מחנה כורדני. מחיר המקסימום שנקבע במכרז עומד על בין 9,218 שקל למ"ר ל-9,780 שקל לא כולל מע"מ, כלומר כ-11,000 שקל כולל מע"מ, המשמעות היא מחיר של כ-1.1 מיליון שקל לדירת 100 מ"ר.

תגובות לכתבה(25):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    מחיר למשתכן ראשון לציון (ל"ת)
    דהן פרוספר 07/11/2015 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    מנה ראשונה? מה זה אומר? יש כמה מנות? ומתי אמור לצאת? (ל"ת)
    חסרת דירה 14/09/2015 22:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 19.
    קוקוריקו , אתה צריך לדבר במאות אלפים לא אלפים (ל"ת)
    רועי 06/09/2015 23:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    בפעם המי יודע כמה,,,מדוע רק 4 ו-5 חדרים?
    poli 06/09/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ישנם אנשים ש א י ן להם צורך בדירה גדולה,,והאחוז הוא די גבוה,,,אבל מכריחים אותי לקבל מרותם,,,,ביזיון,,חישבו גם על אחרים
    סגור
  • 17.
    כחלון חשבתי שאתה באמת תאפשר לנו לקנות דירה. מסתבר שכולכ
    רוני 02/09/2015 09:20
    הגב לתגובה זו
    6 1
    בסוף כולם מאכזבים, בבחירות הבאות צריך להצביע פתק לבן. כולם שקרנים כך שזה לא משנה מי יבחר. גם עם הגז שיקר במצח נחושה. באמת סמכתי עליו - מודה טעיתי. כנראה שנמשיך לחיות בשכירות ולעבור דירה מדי כמה שנים.
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    אחרי 3 שנים יהיו 6000 דירות...ביזיון!!!
    כשלון צפוי מראש 01/09/2015 18:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    צריך לשנות את השוק ולא לתת כמה דירות חינם ולהגיד עשיתי משהו...כחלון = כשלון ולצערי בחרתי בו. הוא חושב לא נכון ...
    סגור
  • 15.
    הסטטיסטיקאי
    גיל 31/08/2015 15:09
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מי אחראי על חישוב של 16% במרכז. צריך לשלוח אותו קודם ללמוד חשבון בסיסי ואחר"כ לפרסם כתבות.פשןט בדיחה אחת גדולה.....
    סגור
  • אתה צודק 36% בדירות במרכז
    מורה לחשבון 31/08/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כנראה טעות של 'כלכלני ביזפורטל' כל הכבוד לכחלון, תוך זמן קצר כ"כ להביא 6000 דירות במחיר למשתכן - יפה מאוד
    סגור
  • 14.
    חלק מהדירות במקומות שאין בכלל ביקוש (ל"ת)
    בן אהרון 31/08/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 13.
    למה רק 256 דירות בראש העין
    פיקולו 31/08/2015 09:17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מזה השטויות האלה.. יש פה שטחים שניתן לבנות עליהם אלפי יחידות. למה לא מקצים 90% מהשטח רק לטובת מחיר למשתכן. זה מריח כמו מתוך 50 בניינים רק 2 יהיו לטובת המלחמה בהורדת המחיר.
    סגור
  • 12.
    כחלון בחרנו בך בשביל שתבנה 100000 דירות בשנה והמחיר ירד (ל"ת)
    מחיר לרדת ב 50% 31/08/2015 05:26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 11.
    הדירות בפרפריה של הפריפריה (ל"ת)
    לילו 30/08/2015 23:16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 10.
    למגיב של 6: אתא קונה מט"ח מספקולנטים? דירה זה כבר מזמן
    סרגיי 30/08/2015 21:19
    הגב לתגובה זו
    1 2
    לא השקעה אלא כל השוק הוא של ספקולנטים שרק מחפשים איך לעשות סיבוב על מי שאין לו.
    סגור
  • 9.
    איך בוחרים מי יקבל? (ל"ת)
    מעונין מאוד בסיפסוד 30/08/2015 20:17
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 8.
    בטבריה אין בגלל...
    אנונימי 30/08/2015 19:56
    הגב לתגובה זו
    5 2
    שכולם הצביעו ליכוד וכחלון אך כרגיל מקבלים מאומה... תמשיכו להצביע כעדר...
    סגור
  • אני הצבעתי לו.
    טבריה 01/09/2015 08:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטבריה יש סיסמא אצל כל הסטומים, "רק ביבי". הסיבה: כי הם לא אשכנזים.
    סגור
  • 7.
    המחיר במוצקין הוא זול. נקודה.
    מעופניק 30/08/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    1 3
    11,000 למטר זה לדירות יד שניה וכאן מדובר בדירה חדשה. ריאלית המחיר צריך היה להיות 1,350,000 ומעלה. מדובר בהוזלה של 20 אחוזים . לא הולך ברגל...
    סגור
  • 6.
    מס חודשי על דירה שניה שלישית ואילך
    יוסי 30/08/2015 19:00
    הגב לתגובה זו
    11 3
    דירה לא צריכה להיות השקעה ומקור פרנסה ,דירה חייבת להיות אך ורק למגורים ,,,אדון כחלון חייבי להטיל מס חודשי על דירות להשקעה ובכך לגרום למכירה בשוק הנדלן יותר ממליון דירות וגילוי של מליארדי שקלים כסף שחור שמוסתר....תפסיקו לדאוג לבנקים שלא רוצים שמחירי הדירות יצנחו הבנקים "שודדים" את הציבור בהלוואות והלוואות העיקר שמחירי הדיור לא ירדו.
    סגור
  • וממי אני אמור לשכור דירה אם כולם ימכרו?
    אני 30/08/2015 19:42
    הגב לתגובה זו
    3 2
    או שלהשכיר ולשכור דירות זה לא לגיטימי בעולם שאתה חי בו?
    סגור
  • אתא קונה מט"ח מספקולנטים? דירה זה כבר מזמן לא השקעה
    סרגיי 30/08/2015 21:15
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אלא ספקולנטים שרק מחפשים איך לעשות סיבוב על מי שאין לו.
    סגור
  • 5.
    ראשון + לוד + ראש העין מהווים 35% (ל"ת)
    דודי 30/08/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 4.
    למה אכזבה ? מעל 20% יבנו בראשון !! (ל"ת)
    דודי 30/08/2015 18:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד!!! (ל"ת)
    אזרח מרוצה. 30/08/2015 18:04
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 2.
    מה זה המחירים האלה? נורא יקר (ל"ת)
    נפלתם על השכל? 30/08/2015 17:56
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • 1.
    המחיר בקרית מוצקין נראה כפול ממחיר של דירה יד שמיה