פפסיקו עקפה את הציפיות אבל המניה נופלת - מה הסיבה?
ענקית החטיפים והמשקאות פפסיקו PEPSICO INC דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון ועקפה את הציפיות. החברה רשמה רווח למניה של 1.61 דולר על הכנסות של 18.3 מיליארד דולר, בעוד הצפי בוול-סטריט היה לרווח למניה של 1.52 דולר על הכנסות של 18.1 מיליארד דולר. למרות העקיפה, המניה נופלת והסיבה המסתמנת לכך היא תקרית בטיחות המזון שהובילה להורדה של חלק ממוצרי קוואקר מהמדפים.
הנהלת החברה שמרה על התחזיות ל-2024 ואמרה כי פפסיקו מצפה לספק צמיחה אורגנית בהכנסות של 4%, עם צמיחה של 8% ברווח למניה. בחודש יוני הדיבידנד של החברה צפוי לעלות ב-7%.
"סיפקנו שיפור רציף בנפחים וצמיחה משנה לשנה בהכנסות, שיעור הרווח התפעולי והרווח למניה, למרות ההשפעה של ריקול במספר מוצרים מסוימים של מותג קוואקר בצפון אמריקה ורף גבוה לעקוף בעקבות הגידול בהכנסות של השנה שעברה", אמר מנכ"ל פפסיקו רמון לגווארטה.
בשנה שעברה מנהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על ריקול של יותר מ-40 מוצרי קוואקר, מותג שיבולת השועל של החברה, בעקבות חשש כי המוצרים מכילים סלמונלה, מה שגרם לכאב ראש מתמשך עבור פפסיקו. תקרית בטיחות המזון פגעה בתוצאות לרבעון הראשון אפילו יותר מאשר בתקופה הקודמת, כאשר בעוד בסוף השנה שעברה הנפחים במגזר ירדו ב-8%, ההיקפים ברבעון הראשון נפלו ב-22% ויתכן וזה מה שהפחיד את המשקיעים. מגזר הקוואקר הפחית את הצמיחה האורגנית בהכנסות בנקודת אחוז אחת, כאשר הנתון עמד על 2.7% ברבעון הראשון.
- פפסיקו עקפה בשורת הרווח - אז למה המניה נופלת?
- עליות המחירים לא מעניינות: בארה"ב לא מפסיקים לקנות חטיפים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנהלת החברה ציינה כי היא צופה שהיקף הייצור יתגבר בחודשים הקרובים וההשפעה הפיננסית תתמתן ככל שהשנה תתקדם. הירידה של המניה מדגישה את האתגרים העומדים בפני חברות מוצרי צריכה שנדרשות להעלות מחירים בתגובה לאינפלציה ותוך כדי לנסות לא לאבד לקוחות. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2023 ירדו באופן בלתי צפוי, אך הרווחים היו גבוהים מהצפוי.
המחירים האפקטיביים של מוצרי פפסי ברבעון הראשון היו גבוהים ב-5% מאשר הרבעון המקביל אשתקד. למרות שזו הייתה עליית מחירים קטנה לעומת הרבעונים האחרונים, נפח המכירות ירד לעומת השנה קודם לכן והמכירות בצפון אמריקה ספגו את המכה הגדולה ביותר. ההיקף בעסקי המשקאות ירד ב-5%, בעוד נפח המכירות של פריטו-ליי (החטיבה המייצרת משווקת ומוכרת חטיפי תירס, חטיפי תפוחי אדמה וחטיפים אחרים) ירד ב-2%.
למרות עליות המחירים, המכירות הבינלאומיות נותרו חזקות. הכנסות פפסי מהשווקים באסה ובשווקים באירופה עלו ב-6% ו-3% לעומת השנה שעברה בהתאמה, בעוד עסקיה באמריקה הלטינית צמחו ב-16%. כמחצית מהצמיחה קוזזה בעקבות הדולר החזק יותר ביחס למטבעות האחרים.
האתגרים של פפסיקו
השאלה האם הצרכנים ימשיכו לבזבז על חטיפים ושתייה מתוקה למרות האינפלציה והריבית הגבוהה הכבידה על מניית החברה בתקופה האחרונה, כאשר התגברות תרופות ההרזייה ממשיכה להוות אתגר משמעותי נוסף. גם המלחמה של ישראל בטרור הפריעה לביצועי פפסיקו שספגה חרמות והמשא ומתן שנתקע עם קרפור, רשת המכולות האירופאית, פגע גם הוא במכירות, אם כי הצדדים הגיעו להסכם החודש.מה חושבים בוול-סטריט
רוב האנליסטים שוריים בנוגע למניית פפסיקו, עם מחיר יעד ממוצע של 187, המייצג אפסייד של כמעט 8% מהרמות הנוכחיות. בחודש שעבר שדרגו את דירוג המניה במורגן סטנלי ל"משקל יתר" מ"שיווי משקל" עם מחיר יעד של 190 דולר. לפי האנליסטים השוק תמחר סיכון רב מדי עבור המניה בעקבות תוצאות גרועות במחצית השנה של 2023, מה שהותיר אותה בשווי נמוך בהרבה מהמתחרים.- סינופסיס צונחת ב-36% לאחר הפספוס בדוחות
- הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?
עוד ציינו האנליסטים כי החברה עדיין מציגה ביצועים טובים בשווקים הבינלאומיים ולאחר שמניית פפסיקו הגיעה לשפל ברבעון הראשון, המניה צפויה לראות חוזקה במחצית השנייה של השנה.
החברה נסחרת לפי שווי של 237.2 מיליארד דולר, זאת לאחר שמניית פפסיקו עלתה ב-2.4% מתחילת השנה וירדה ב-4% בשנה האחרונה כולה.
- 1.היהלום שחבוי בפפסיקו הי חברת צלזיוס שמוכרת משקאות אנרגי (ל"ת)ג׳ו 23/04/2024 23:19הגב לתגובה זו
- צלזיוס 24/04/2024 16:50הגב לתגובה זוומסוכנת

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.

הילד היתום והעני שהפך לאיש העשיר בעולם - סיפור חייו של לארי אליסון
התחנות בדרך, הכישלונות, התובנות - "יש לי את כל החסרונות הדרושים להצלחה; הרגשתי שאני צריך להוכיח את עצמי כל יום. זה יצר בי רעב שלא
נרגע לעולם"; החבר סטיב ג'ובס, המנכ"לית צפרא כץ והדרך ל-400 מיליארד דולר
זה היום של לארי אליסון. הוא הרוויח היום 100 מיליארד דולר במקביל לנסיקה המדהימה במניית אורקל והפך לאיש העשיר בעולם. ההתחלה היתה קשה מאוד. הסיפור שלו השראה לאנשים שמתחילים מלמטה. השראה ליזמים. הרעב שלו להצלחה מעורר קנאה, היכולות שלו פנומנליות. הביצועים שלו מרשימים ומוכיחים שהכישלונות הם השיעורים הטובים ביותר להצלחה. קבלו את הדרך של אליסון מילד יתום ועני לאיש העשיר בעולם.
לארי ג'וזף אליסון נולד ב-17 באוגוסט 1944 בברונקס, ניו יורק, לעולם שלא רצה אותו. אמו, ססיל, הייתה נערה בת 19 שלא יכלה לגדל אותו. אביו הביולוגי היה טייס קרב של חיל האוויר האמריקני, אך נעלם עוד לפני הלידה. כבר ברגעיו הראשונים היה לארי ילד "דחוי".
בגיל תשעה חודשים בלבד חלה בדלקת ריאות קשה. אמו הצעירה, נואשת וחסרת תמיכה, החליטה למסור אותו לאחותה לואיז ולבעלה לואיס אליסון - זוג יהודים משיקגו. הם אימצו אותו כאילו היה בנם. אבל תחושת היתמות ליוותה אותו לאורך ילדותו והעצימה כשאימו החורגת נפטרה.
שיקגו של שנות ה-40-50 הייתה אז עיר תעשייתית קשה, כשהשכונות היו מחולקות אתנית - איטלקים, אירים, יהודים. משפחת אליסון חיה בדרום העיר, בסביבה יהודית מסורתית. מצד אחד, ערכים של חריצות והשכלה; מצד שני, קשיחות.
- זינוק של 71 מיליארד דולר ביום: לארי אליסון סוגר פערים עם אילון מאסק
- האנליסטים - "וואוו; אירוע נדיר" מה אמר לארי אליסון שהזניק את אורקל ב-27%? קריאת חובה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לארי גדל בידיעה עמומה שהוא לא בדיוק "שייך". אביו המאמץ, לואיס, היה מהנדס חשמל מתוסכל שלא הצליח להגשים את חלומותיו. הוא דרש מצוינות אך לא האמין בבנו המאומץ. "אתה הטעות הגדולה של חיינו", נהג לומר. שנים מאוחר יותר סיפר לארי: "כשהאדם שאמור להאמין בך הכי הרבה אומר לך שאתה טעות - אתה מפתח עקשנות להוכיח לו שהוא טועה".