צביקה נטר
צילום: יחצ

אינוביד תרחיב את הגיוס במסגרת מיזוג הספאק ב-50 מיליון דולר

החברה הישראלית, שהודיעה באחרונה כי היא צפויה להתמזג עם הספאק ION Acquisition Corp 2 (סימול: IACB) לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר מגדילה את היקף הגיוס ב-50 מיליון דולר
סתיו קורן |

חברת אינוביד הישראלית, העוסקת בפיתוח פלטפורמה להגשה ומדידה של פרסומות בעולם הטלוויזיה שצפויה להתמזג עם הספאק ION Acquisition Corp 2 (סימול: IACB) לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר, מודיעה כעת שתרחיב את היקף הגיוס במסגרת הסכם המיזוג ב-50 מיליון דולר. החברה המשולבת תפעל בשם Innovid ותסחר בבורסת ניו יורק תחת סמל סימן CTV. 

"הגידול המהיר בהשקעות הפרסום ב-CTV יצר הזדמנות שאין להכחישה עבור הפלטפורמה הטכנולוגית העצמאית של Innovid לספק ולמדוד פרסום CTV ללא הטיית מדיה", אמר צביקה נטר, מנכ"ל Innovid. "ההשקעה המורחבת הזו מעידה עוד יותר על הצבעת אמון מצד המשקיעים המוסדיים המובילים בחזון שלנו לאחר מחצית ראשונה חזקה של 2021. אנו מאמינים שזו רק ההתחלה כאשר יותר צופים עוברים מטלוויזיה לינארית ל- CTV, וגאים לשאת את שם CTV בסמל הטיקר שלנו".

גלעד שני, מנכ"ל ION אמר: "אנו שמחים לראות ביקוש נוסף של משקיעים מהשורה הראשונה. הביקוש ל- PIPE ממשיכה לחרוג מהיעדים הראשוניים שלנו וההרחבה ל-200 מיליון דולר בתנאי השוק הנוכחיים היא עדות חזקה לעסק שבנתה Innovid ולהזדמנות הצמיחה העתידית שלה. אני מצפה להצטרף לדירקטוריון לאחר סגירת והעמקת הקשר האסטרטגי", העסקה צפויה להיסגר ברבעון הרביעי של 2021.

מנית הספאק, שהונפק רק ב-9 לאפריל השנה, מגיבה באפטיות להודעה על המיזוג ונסחרת בעליה של כ-0.5% בלבד במסחר המוקדם. המניה נמצאת כעת בערך במחיר בו הונפקה כ-9.8 דולרים, כאשר על מנת שהמיזוג יצא אל הפועל עם מרבית הכסף בקופה על המניה של הספאק להיות מעל 10 דולר, אחרת סביר להניח שמחזיקים רבים ירצו לבצע פידיון של מניותיהם.

גלעד שני, מנכ"ל ION, מסר שאינוביד פיתחה פלטפורמה יוצאת דופן המסייעת למפרסמים בהסבת תקציבי פרסום בהיקף של 200 מיליארד דולר בשנה מערוצי השידור המסורתיים לטלוויזיה חכמה. הטכנולוגיה המתקדמת של אינוביד יחד עם מערך שיתופי הפעולה הרחב שלה עם השחקנים המרכזיים בתעשייה יהפוך אותה למובילה עולמית בתחום זה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.