מה כבר נגמר? ניסוי בתרופת הקורונה של אלי לילי הוקפא ע"י ה-FDA

רק בשבוע שעבר, החברה, שמפתחת קוקטייל נוגדנים לטיפול במחלה, הגישה בקשה לאישור מזורז של התרופה שפיתחה. היום הודיעו על הפסקת הניסוי בשל בעיות בטיחות
ארז ליבנה | (3)

ב-7 לאוקטובר -כלומר לפני שבוע בדיוק - הגישה חברת אלי לילי LILLY ELI & CO הנסחרת בוול סטריט בקשה לאישור מזורז של קוקטייל הנוגדנים שפיתחה לטיפול בחולי קורונה, ושלטענתה, יכולים לסייע בהתמודדות של חולים במחלה ובהחלמה. שבעה ימים בסך הכול נדרשו ל-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, כדי לעצור את הניסוי בשל "בעיות בטיחות".

 

אתמול ירדה המניה במסחר בוול סטריט בכ-2.9%, כשבטרום היום היא יורדת בעוד 0.4%. המניה נסגרה אתמול על מחיר של קצת למעלה מ-150 דולר, שעדיין מהווים עלייה של 13.5% מתחילת 2020, אז עמדה על קצת למעלה מ-132 דולר למניה. אגב, שוויה של אלי לילי עומד על למעלה מ-143 מיליארד, זאת בהשוואה לשוויה של טבע, העומדת על כ-10 מיליארד דולר. כלומר למעלה מפי 14.

 

כמו כן, תחזית הקונצנזוס לחברה הוא חיובי בטווח הקצר, הבינוני והארוך. אבל האופטימיות הזו לא ממתיקה את המרירות. כרגע, באלי לילי יכולים רק להתנחם שהם בחברה טובה. גם הניסויים בחיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון (JNJ) ואסטרה זנקה (AZN) נעצרו בחיתוליהן על ידי ה-FDA. כמוהן, גם היא לא נכוותה קשה עדיין מהביטול.

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מקורב לנושא 15/10/2020 11:19
    הגב לתגובה זו
    ייקח שבועיים הפסקת בטיחות אבל לילי תצליח בניסוי.
  • 2.
    במכון בנס-ציונה חבורה של לבורנטים מציעה חיסון הכולל מים (ל"ת)
    הערה 14/10/2020 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    רק ADMA של אדם גרוסמן תנצח !!!! 14/10/2020 15:01
    הגב לתגובה זו
    רק ADMA של אדם גרוסמן תנצח !!!!
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -1.1%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

רכבים תחבורה מכוניות
צילום: תמר מצפי

אמזון נכנסת לשוק הרכב: תשתף פעולה עם הרץ למכירת כלי רכב משומשים

ענקית המסחר מרחיבה את שירות Amazon Autos ותאפשר לראשונה ללקוחות לרכוש רכבים מצי ההשכרה של הרץ; המהלך מעניק לאמזון דריסת רגל באחד השווקים הגדולים בארה"ב ומפעיל לחץ על מתחרות כמו קרוואנה ו-CarGurus

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -1.84%  משיקה שירות חדש למכירת רכבים בשיתוף עם חברת השכרת הרכב הרץHertz . 5.96%  . המהלך מהווה צעד נוסף בכניסת אמזון לשוק הרכבים, תחום שטרם כבשה. מניית הרץ עלתה ב-5%, בעוד מניות חברות רכב מקוונות ירדו.


ההסכם הופך את הרץ ללקוחה הראשונה שמוכרת ישירות דרך אמזון. עד כה עבדה הרץ עם קרוואנה מאז 2021, אך שיתוף הפעולה עם אמזון שונה לחלוטין בהיקפו. שירות Amazon Autos כבר פועל עם סוחרי רכב, וההרחבה הנוכחית מוסיפה רכבים משומשים מצי ההשכרה.


דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים

המהלך נועד להעניק לאמזון דריסת רגל בשוק הרכבים המשומשים – אחד השווקים הגדולים בארה״ב שבו עדיין לא ביססה שליטה. לפי הודעת החברה, המטרה היא "לחדש את חוויית קניית הרכב ולהיות נוכחים במקומות שבהם הלקוחות נמצאים". אמזון מתכוונת לפשט את תהליך הקנייה ולהנגישו לקהל רחב יותר.


עבור הרץ, השותפות צפויה לשפר את שולי הרווח, שכן חברות השכרה נדרשות כל העת לחדש את צי הרכב ולמכור כלי רכב משומשים. עד כה הן הסתמכו על סוחרים ואתרי מכירה, בעוד אמזון מציעה גישה ישירה למיליוני לקוחות.


מניות המתחרות ירדו: מניית קרוואנה ירדה ב־3.5%, CarGurus איבדה 2.1%, ו־Cars.com נחלשה ב־0.6%. האנליסט רוברט מולינס מ־Gordon Haskett ציין כי מדובר בהתפתחות שלילית עבור קרוואנה ו־CarGurus, אך העריך שההשפעה תורגש באופן הדרגתי ככל שאמזון תמשוך אליה יותר סוחרים.