ארה"ב: פגישת אובמה וביינר הסתיימה ללא הסכם, אבל "ימשיכו לדבר"

לאחר שהפגישה בין הנשיא לנציגי הרפובליקנים הסתיימה ללא החלטה ירדו החוזים העתידיים אך חזרו לעלות מאז.
ידידיה אפק | (2)

למרות האופטימיות הרבה בוול סטריט אמש והתקווה שיושג לפחות הסכם זמני, פגישת הנשיא אובמה עם נציגי הרפובליקנים בבית הנבחרים הסתיימה אמש ללא הסכם שיאפשר לפתוח את הממשלה או להעלות את תקרת החוב. למרות זאת, הצדדים הסכימו להמשיך ולדבר.

"לאחר דיון על דרכים אפשריות להמשך, לא התקבלה החלטה ספציפית", אמר דובר הבית הלבן. "הנשיא מצפה להמשיך ולהתקדם בשיחות עם נציגים משני צידי המתרס". לאחר ההודעה נפלו החוזים העתידיים, אך מאז שבו לעלות.

אמש עלה רף האופטימיות בוול סטריט לאחר שנציג הרפובליקנים, ג'ון ביינר, הכריז כי יציג בפני הנשיא תוכנית במסגרתה יעלו את תקרת החוב למשך 6 שבועות על מנת לאפשר דיונים בלי לחץ זמן כדי להגיע לפשרה בנושא התקציב. משרדו של ביינר מסר כי הרפובליקנים הסבירו את הצעתם לנשיא ואמרו שבמקביל יחלו שיחות מיידיות לפתרון סוגיית התקציב. "הנשיא ובכירי בית הנבחרים הסכימו שתקשורת תמשיך לתוך הלילה", נאמר בהודעה.

בתגובה להצעת הרפובליקנים אמש נרשם ראלי אדיר בוול סטריט, כשמדד הדאו ג'ונס מטפס יותר מ-300 נקודות העלייה היומית הגדולה ביותר מאז דצמבר 2011. מבחינת אחוזים היה זה היום השני בטיבו מתחילת 2013 בשוק המניות האמריקני.

השבתת הממשלה בארה"ב שנכנסה כעת ליומה ה-11, יחד עם תקרת החוב המתקרבת ובאה, הביאו לכך שסקר מצא שאמון הציבור האמריקני במפלגה הרפובליקנית ירד לשפל של כל הזמנים רק 24% אמרו שהיו מצביעים למפלגה היום, לפי סקר של הוול סטריט ג'ורנל ורשת NBC.

טרם פגישת שני הצדדים אמש אמר הנשיא אובמה שיסכים לחתום על הסכם לטווח קצר שיעלה את תקרת החוב אם יהיה נקי מרעיונות של מדיניות רפובליקנית. דובר הבית הלבן ג'יי קרני הוסיף כי על הרפובליקנים להסכים להחזיר את הממשלה לפעילות וגם להרים את תקרת החוב כך שארה"ב לא תגיע למצב של חדלות פירעון.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הזוי 11/10/2013 12:02
    הגב לתגובה זו
    בנק: שלום אדוני, אתה חורג ממסגרת האשראי שלך. אובמה: אה באמת, אז תעשו כמו פעם קודמת. בנק: כבר הדפסנו מלא כסף. העלינו כבר פעמיים את המסגרת בשנים האחרונות. אובמה: אז תמשיכו להדפיס כסף ותעלו את המסגרת עוד פעם.
  • 1.
    סוחר בכיר 11/10/2013 08:50
    הגב לתגובה זו
    בארה"ב יש הבנה שלא נתן להדפיס ללא גבול . התנאים בשוק מאפשרים קיצוץ בתקציב . התוצאה של העימות לא יכולה להיות אחרת . זה לא משנה אם תוכנית אובמה קר תקוצץ או תקציב הביטחון או הסעד או כולם יחד .
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.