
אינטראקטיב ברוקרס נכנסת למדד S&P 500 במקומה של וולגרינס
המניה זינקה ב-4% במסחר המאוחר
חברת אינטראקטיב ברוקרס תצורף ביום חמישי למדד S&P 500,.במקביל, טיילן אנרג'י תחליף את אינטראקטיב ברוקרס במדד S&P MidCap 400. המהלך נובע, מהרכישה של וולגרינס על ידי קרן הפרייבט אקוויטי סייקמור פרטנרס, בעסקה של כ-10 מיליארד דולר. המהלך יוביל למחיקתה מהמסחר, מה שמחייב הסרתה מהמדד.
עם פרסום ההודעה, זינקה מניית אינטראקטיב ברוקרס בכ-4% במסחר המאוחר. הצטרפות למדד ה-S&P 500 מעלה באופן טבעי את הביקושים למניית החברה, בעיקר מצד קרנות סל וקרנות מחקות. הן חייבות לרכוש באופן אוטומטי-טכני את המניה כדי לשמור על הרכב המדד.
אינטראקטיב ברוקרס היא חברה ותיקה המציעה פלטפורמה למסחר מקוון, שזוכה לפופולריות גוברת בקרב משקיעים פרטיים. החברה, שמרכזה בקונטיקט, פועלת בעיקר מול קהל משקיעים מתוחכמים ומציעה כלים מתקדמים ונגישות לשווקים גלובליים.
החלפתה של וולגרינס בחברה פיננסית-דיגיטלית כמו אינטראקטיב ברוקרס מהווה למעשה עדות לשינויים שעוברים על שוק ההון האמריקאי. וולגרינס, שמייצגת את תחום הקמעונאות המסורתית והפארמה, נסוגה מהמיינסטרים של המדדים הגדולים, בעוד ששחקניות טכנולוגיה ושירותים פיננסיים צוברות תאוצה.
- נהנים מהתנודתיות - הרווחים ממסחר של הברוקרים והבנקים בעלייה
- אינטראקטיב ברוקרס תאפשר להמר על תוצאות הבחירות בארצות הברית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אינטראקטיב ברוקרס הציגה בחודשים האחרונים גידול מרשים במספר החשבונות הפעילים, כ-4 מיליון לקוחות בסוף חודש יולי, עלייה של 32% לעומת השנה שעברה. בנוסף, החברה הרחיבה את פעילותה בתחום המטבעות הדיגיטליים והמסחר בשווקים, כולל השקת פלטפורמות מסחר נוספות בקנדה והרחבת ההיצע של טוקנים.
אינטראקטיב ברוקרס נחשבה כבר מזמן למועמדת מובילה להצטרפות ל-S&P 500, במיוחד לאור עמידתה בקריטריונים של שווי שוק, רווחיות ומבנה תאגידי.

כיצד ארצות הברית הפכה להיות תלויה בחברה פרטית אחת בתחום החלל
SpaceX שולטת ב-83% משוק השיגורים העולמיים, וההצלחה המרשימה שלה יצרה תלות אסטרטגית קריטית מצד ארצות הברית, המעמידה את הממשל האמריקאי בפני אתגרים חדשים בתחום הביטחון הלאומי והתחום העסקי
השנה רשמה SpaceX שיא עם 134 שיגורים למסלול, פי שניים יותר מהתאגיד הסיני לטכנולוגיית חלל ותעופה, המתחרה הקרוב ביותר. הנתונים משקפים הצלחה מרשימה, אך גם תלות אמריקאית שאינה קיימת מאז הקמת תעשיית החלל הצבאית.
החברה של מאסק התפתחה מספק לתשתית קריטית. קפסולות Dragon ורקטות Falcon 9 מהוות כיום את הדרך העיקרית של ארצות הברית לשיגור אסטרונאוטים וציוד לתחנת החלל הבינלאומית. לוויני Starlink הפכו חיוניים לאספקת אינטרנט באזורים מרוחקים ולתקשורת בזמן עימותים עבור מדינות בעלות ברית.
הבסיס למצב הנוכחי נוצר עקב מונופול קודם. בשנת 2003, בואינג ולוקהיד איחדו את יכולות השיגור שלהן בחברה אחת – United Launch Alliance. החברה החדשה גבתה מהממשל מאות מיליוני דולרים לכל שיגור לווין, ויצרה מונופול שפתח את הדלת לחברות חדשניות.
מאסק זיהה את ההזדמנות בזמן הנכון
לאחר מכירת פייפאל בשנת 2002, הקים את SpaceX והחל בפיתוח רקטת Falcon 1. בשנת 2003, הוא הסיע את הרקטה ברחובות וושינגטון במטרה למשוך תשומת לב של סוכנויות ממשלתיות ולהשיג חוזים.
- טראמפ ניסה לבטל את החוזים של ספייס איקס, המהלך כשל
- ספייס איקס בדרך לשווי של 400 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שלבי הפיתוח הראשונים היו מלאים בכישלונות. שלושת השיגורים הראשונים של Falcon 1 נכשלו, והחברה כמעט הגיעה לפשיטת רגל. הצלחה הגיעה רק בשיגור הרביעי בשנת 2008, ברגע אחד קריטי שהציל את עתיד החברה. חודשים ספורים לאחר השיגור המוצלח הראשון,זכתה החברה בחוזה של 1.6 מיליארד דולר מנאס"א לביצוע 12 משימות אספקה לתחנת החלל הבינלאומית. החוזה הציל את החברה מפשיטת רגל והעניק לה את היציבות הפיננסית והאמינות הנדרשים לצמיחה עתידית.

באפט לא רוכש את CSX, אבל חותם על שיתוף פעולה
וורן באפט הבהיר כי אין בכוונתו לרכוש את חברת הרכבות CSX. לאחר פגישה עם מנכ"ל CSX, הדגיש באפט כי הדיונים התמקדו בשיתוף פעולה תפעולי בלבד, ולא ברכישה או מיזוג. השוק הגיב בירידות: מניית CSX נפלה ב-5.1% ל-32.81 דולר, ומניית ברקשייר ירדה ב-0.6%. המשקיעים, שציפו אולי למהלך משמעותי יותר, הביעו אכזבה קלה.
ברקשייר, באמצעות חברת הרכבות שבבעלותה BNSF, ו-CSX יקימו מסלול משותף לשינוע סחורות ממערב ארה"ב לחוף המזרחי. המטרה היא לשפר את יעילות השינוע, לקצר זמני אספקה ולהגדיל את התחרותיות מול חברות שילוח ותחבורה
יבשתית. פרטים פיננסיים על ההסכם לא נחשפו.
מנכ"ל CSX מסר כי החברה ממשיכה לחפש דרכים לשפר את השירות וליצור ערך לבעלי המניות, כולל באמצעות שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
המהלך משקף את הגישה הזהירה של באפט, שמעדיף להיכנס בזהירות להשקעות חדשות
בתקופה זו, במיוחד כשמדובר במחירים מלאים ויותר מכך. לאחר שברקשייר רכשה את BNSF ב-2010 תמורת כ-44 מיליארד דולר, באפט מנסה לפתח את העסקים הקיימים ולא לרכוש פעילויות נוספות בתחום הרכבות.
תחום הרכבות בארה"ב נמצא בתקופת מעבר עם דגש גובר על שיתופי פעולה לוגיסטיים להוזלת עלויות וייעול שרשראות האספקה. השותפות בין BNSF ל-CSX עשויה לחזק את מעמדן מול מתחרות כמו Union Pacific או חברות שילוח בינלאומיות.