פולאר תרשום רווח הון של 75 מ' ש' מהנפקת טליט
טליט תקשורת (Telit), חברה בת של פולאר השקעות מקבוצת שרם פודים קלנר השלימה בהצלחה גיוס של כ-44 מיליון דולר בבורסת ה-AIM בלונדון לפי שווי של כ-115 מיליון דולר, אחרי הגיוס. מניות החברה החלו להיסחר הבוקר בבורסת ה-AIM בשער התחלתי של 1.4 ליש"ט. רווח ההון, לפני מס שצפוי לפולאר השקעות מההנפקה מסתכם בכ-75 מיליון שקל.
שווי חברת טליט והיקף גיוס ההון גבוהים מכפי שהוערך תחילה והם נובעים מחיתום יתר משמעותי להנפקה, שנוהלה על ידי בית ההשקעות Seymour Pierce. על פי ההערכה המקורית היקף גיוס ההון צפוי היה להסתכם בכ-35 מיליון דולר לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר אחרי הגיוס. הגדלת שווי החברה והיקף ההנפקה הגדילו גם את רווחי ההון, לפני מס, של פולאר השקעות מ-55 מיליון שקל במקור לכ-75 מיליון שקל.
הנפקת טליט, שנוהלה על ידי בית ההשקעות Seymour Pierce הינה ההנפקה הגדולה ביותר של חברה ישראלית שנערכה בתקופה האחרונה בבורסתה-AIM בלונדון. לפולאר השקעות זו ההנפקה השניה של הקבוצה בבורסה האנגלית. ביולי 2004 גייסה חברת ניפסון, בשליטת פולאר תקשורת כ-18 מיליון דולר ובחודש מרץ השנה השלימה הנפקה ומכירה נוספת של מניות בהיקף של כ-21.5 מיליון דולר.
אביגדור קלנר, יו"ר פולאר השקעות הביע שביעות רצון רבה מתוצאות ההנפקה אשר היו מעל לציפיות המוקדמות. קלנר הוסיף, כי גיוס ההון של טליט יאפשר לחברה להרחיב את פעילותה הבינלאומית ולהגדיל את חלקה בשוק הסלולאר בארץ.
אחרי הנפקת טליט תדולל פולאר השקעות להחזקה של כ-51% מהחברה. כ-40% הונפקו למשקיעים ו-9% מהמניות הינם בידי העובדים. יצחק אפלויג משמש כיו"ר החברה ועוזי כץ כמנהלה הכללי.
טליט תקשורת שהונפקה באנגליה היא חברה איטלקית/ישראלית המתמחה בפיתוח, עיצוב, ייצור שיווק ומכירה בשווקים הבינלאומיים ובישראל של מכשירים סלולארים. היקף הכנסותיה של החברה בשנת 2004 הסתכמו בכ-100 מיליון דולר והיא מעסיקה 155 עובדים באיטליה וישראל. לחברה שתי חטיבות פעילות עיקריות: חטיבת מוצרי הנתונים המפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון מוצרים סלולארים המאפשרים העברת נתונים בזמן אמיתי לשוק ה-machine-to-machine חטיבת ההפצה של מכשירים סלולארים ניידים ואביזרים תחת המותג טליט (Telit) למפעילים סלולארים ובשוק הפתוח.
טליט מייעדת את תמורת ההנפקה להתרחבות בשוק הסלולארי הגלובלי בתחום ה-M2M, שצפוי לצמיחה מואצת, וכן להגדלת הכנסות חטיבת המוצרים הסלולארים הממותגים Telit. זאת, באמצעות הישענות על הצלחת החברה וניסיונה בשוק הישראלי והאיטלקי, הגדלת נתח השוק בשווקים אלה וגיוון פעילותה באמצעות כניסה לאזורים גאוגרפים חדשים, בהם כבר החלה בהקמת מערכי שיווק והפצה.