קיש קרור נכנסת לייצור אטובוסים ומיניבוסים בסין

יחד עם קונצרן צ'יינה וורלד בסט, סולאריס ובאסינס ההולנדית. קיש תחזיק 22.5% ויושקעו בו תחילה 13.7 מיליון דולר במפעל של 25 א' מ"ר ושטח אחסון של 105 א' מ"ר
שי פאוזנר |

חברת קיש קירור, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, הודיעה היום כי הגיעה לסיכום עקרוני להקמת מיזם משותף בסין. המיזם יקים מפעל באזור שנחאי לייצור אוטובוסים, מיניבוסים מרכבי קירור לרכב ומזגני אוויר לרכב מסחרי, אוטובוסים, אמבולנסים וכלי רכב להובלת כסף.

גרעין השליטה בחברה מוחזק, בחלקים שווים, על ידי יו"ר הדירקטוריון, דורון שורר, ומנכ"ל החברה, צפריר בכנר.

השותפים של קיש קירור במיזם הם קונצרן China World Best משנחאי, מהגדולים בסין (מחזור שנתי של כ-7 מיליארד דולר) , העוסק בייצור כלי רכב, טרקטורים ומנועי דיזל, Solaris, בעלת מפעל לייצור אוטובוסים מהגדולים באירופה וחברה הולנדית לייצור מיניבוסים. האחזקות במיזם יתחלקו בין הקונצרן הסיני (50%) והשותפים האחרים שיחזיקו ב-50% הנותרים, על-פי החלוקה הבאה: קיש קירור ? 22.5%, החברה הפולנית Solaris ? 22.5% והחברה ההולנדית BUSiness ? 5%.

בהקמת המיזם יושקעו בשלב הראשון 13.7 מיליון דולר. לצורך מימוש הפרויקט נבנה מפעל חדיש בשנחאי המשתרע על שטח של 25 אלף מ"ר, ובצמוד אליו נרכשה קרקע בשטח של 105 אלף מ"ר.

המפעל צפוי להתחיל בייצור במחצית השנייה של 2005. מחזור המכירות השנתי שלו (בשנת עבודה מלאה) צפוי להגיע ל-100 מיליון דולר והרווח הצפוי ? מעל 8 מיליון דולר.

דורון שורר, יו"ר הדירקטוריון של קיש קירור, אומר כי מדובר בפריצת דרך חשובה לתעשייה הישראלית. "להקמת המפעל החדש חברו מספר גורמים מובילים בתחומם: תאגיד סיני ענק שמתמחה בייצור כלי רכב ומנועים, חברה פולנית שמתמחה בייצור אוטובוסים, יצרן הולנדי של מיניבוסים וקיש קירור שמתמחה בייצור מרכבים להובלה בקירור, מרכבים סגורים לרכב, יחידות קירור עצמאיות עבור הובלה בקירור, וכן בייצור והתקנה של מידי-בוסים ומיניבוסים. היכולות המשלימות של השותפים בתחומי הייצור השונים מקנות למיזם יתרון על פני יצרנים אחרים", אומר שורר.

צפריר בכנר, מנכ"ל קיש קירור, מסר כי המפעל יעסוק תחילה בעיקר בייצור עבור השוק המקומי הסיני, ובשלב מאוחר יותר מתכונן גם לייצא. "אנחנו רואים פוטנציאל גדול במיזם המשותף. הקשרים של קיש קירור עם יצרני הרכב המובילים באירופה והיכולת המקצועית של החברה בתחום הובלה בקירור יכולים לתרום להצלחת המפעל בסין ולקידום עסקים נוספים של קיש קירור", אומר בכנר.

לדברי בכנר, השותפות במיזם בסין משתלבת בתוכנית האסטרטגית של קיש קירור להרחיב את פעילותה הן בשוק המקומי והן בחו"ל. החברה חתמה בתחילת דצמבר 2004 על הסכם לייצור וייצוא של מיניבוסים לאירופה, בהיקף כספי של כ-18 מיליון שקל. מדובר בעסקת יצוא ראשונה מסוגה של חברה ישראלית.

ההזמנה התקבלה מחברת BUSiness, השותפה כאמור גם במיזם בסין, עבור חברות רכב גדולות באירופה. חברת קיש קירור תבצע את ייצור המיניבוסים במפעל החברה באור עקיבא, כולל כל שלבי ההתקנה, ההרכבה ועיצוב הפנים, וכן התקנת מערכות מיזוג האוויר.

קיש קירור עוסקת בייצור ובשיווק של מרכבים להובלה בקירור, מרכבים סגורים לרכב, יחידות קירור עצמאיות עבור הובלה בקירור, וכן בייצור והתקנה של מידי-בוסים ומיניבוסים. החברה מעסיקה 120 עובדים במפעל שנמצא באזור התעשייה באור עקיבא. מניותיה נסחרות בבורסה בתל-אביב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.