ישראל כץ: "הייתי משקיע את הפנסיה בנמלים; עיני ימנע העסקת אלפי עובדים"
"הרכבת הקלה בירושלים מסיעה כיום למעלה מ-100 אלף נוסעים ביום, אושרו התוכניות להרחבת מסילות הרכבת לכיוון עין כרם והר הצופים ואנחנו בוחנים את האפשרות להאריכה גם לכיוון בית שמש", כך אמר שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות 2013 של מידע כנסים. "כמו כן, אנחנו בודקים תוכנית לפיה הרכבת המהירה תוארך לתוך ירושלים למוקדים נוספים בתוך העיר."
לגבי הרכבת הקלה בגוש דן, אמר כץ שבתוך זמן קצר יתקבל לוח הזמנים האמיתי להשלמתה - "אין שום ספק שהפרויקט הזה יתבצע. 40 שנה לא נגעו ברכבת הקלה, הניחו אבני פינה נוודא שהרכבת תושלם. אני שמח שבתקציב ניצחנו ומחשיבים את תשתיות הרכבת בצפון. קראתי על עפולה שעושים כתבות בעיתונים, כולם בעיר מדגישים שהעיר מתפתחת, מזנקת עקב כך שבטוחים שהרכבת תגיע."
כץ התייחס לנושא שדות התעופה ואמר כי עד 2016 יושלם שדה התעופה בתמנע. לדבריו, חסרה החלטה מנהיגותית להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג: "המלצתי שיהיה בנבטים, מרחק שעה נסיעה מהמרכז. נתב"ג הולך ומתמלא."
"בנושא הנמלים, אני מבטיח שרגע ההכרעה בנמלים יגיע, הרפורמה נדחפת לפחות ארבע שנים, הוצאנו את המכרזים גם להקמה וגם להפעלה, שלא יקרה כמו פעם קודמת שיקימו נמלים אבל שנוהלו על ידי אותם ועדים, אנחנו הופכים את היוצרות, הם יפסיקו לנהל את הנמלים, התוצאות העסקיות של הנמלים ישתנו בגלל התחרות. תהיה תחרות גם בחיפה וגם באשדוד. נמל אחד צריך באופן ודאי לצורך התפתחות המשק הישראלי, ואת הנמל השני נצטרך כי יש חברות בינלאומיות שרוצות להפוך את ישראל למרכז תובלה בינלאומי. מלבד העובדה שיועסקו הרבה מאוד עובדים בעקבות המהלך, גם היבואנים והיצואנים הישראלים יוכלו להשתמש בקווים של החברות הבינלאומיות שישנעו סחורות ממזרח למערב."
כץ ממשיך: "אשמח שהפנסייה שלי תושקע מנמלים שההחזר מובטח מזה שיש דמי זיכיון, לא סתם חנ"י היא אחת החברות עם הדירוג הגבוה בישראל, נקבל כאן נמלים שייבנו בזיכיון ויוחזרו למדינה. יו"ר ההסתדרות ואלון חסן רוצים למנוע את העסקתם של עשרות אלפי עובדים? למנוע את הפיתוח?"
- 4.איזו פנסיה? את הפנסיה התקציבית (שלו?) ? (ל"ת)מנשה 25/07/2013 15:08הגב לתגובה זו
- 3.זה מה שהכלב שלך אמר לך להגיד? (ל"ת)שרית 25/07/2013 14:16הגב לתגובה זו
- 2.1 25/07/2013 13:54הגב לתגובה זושר התחבורה הכי טוב שהיה לנו מקום המדינה.
- 1.אי 25/07/2013 12:35הגב לתגובה זואת הפנסיה שלך הייתי משקיע גם בירידת מחירי המכוניות בהקמת רכבות ביהודה ושומרון ובעוד דברים הזויים שהוא חולם עליהם ואנחנו נשלם עליהם

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?
רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל
בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים.
סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.
מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל.
אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון.
- העלימו מאות מיליוני שקלים - וזה העונש שנגזר עליהם
- אב ובנו ממזרח ירושלים חשודים בהעלמת כ-8 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק
לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן
פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה.
החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.
החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.
שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.
- החות׳ים משנים את כללי המשחק - האיום האמיתי על שמי ישראל: Samad 3
- הסיבה שהחות'ים הצליחו לפגוע בשדה התעופה; והאם אפשר למנוע את הפגיעות בהמשך?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כבלים קריטיים, תיקון מורכב
הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.
