קיה פורטה החדשה בארץ

המשפחתית החדשה של קיה נוחתת בארץ עם מפרט מבטיח ופוטנציאל ברור. המחיר החל ב-127,000 שקלים
אלי שאולי |

קיה פורטה

שלוש וחצי שנים אחרי שהושקה בישראל, נוחתת הפורטה החדשה של קיה. המכונית שסימנה את תחילת התנופה העצומה של קיה בשוק המקומי יוצאת לדרך כדי להתחרות ראש בראש מול אחותה לקונצרן, יונדאי i35 ומול רבת המכר לשנת 2012, הלו היא פורד פוקוס. כמו ה-i35, גם הפורטה אינה נמכרת באירופה ומגיע אלינו ממפעלי היצרנית בדרום קוריאה.
 

הפורטה החדשה גדלה באופן מאוד מהותי לעומת קודמתה. בסיס הגלגלים מוכר מה-i35 ונימתח על פני 270 ס"מ (5 ס"מ יותר ביחס לדור הקודם), האורך צמח ב-3 ס"מ (ל-456 ס"מ), הרוחב בחצי ס"מ (178 ס"מ). רק הגובה התכווץ ב-1.5 ס"מ (144.5 ס"מ). בקיה מבטיחים שהיא מעודנת ומרווחת יותר ומה שברור הוא שלפורטה החדשה עיצוב נאה משמעותית אשר הולך בקו הבולט שהציגה האופטימה הגדולה.

מנוע ה-1.6 ליטר של הפורטה המוכר אף הוא מה-i35 מייצר 130 כ"ס (2 כ"ס פחות מהיונדאי) ו-16 קג"מ ב-4,850 סל"ד. הוא משודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. הביצועים נאותים עם 195 קמ"ש מרביים וזינוק למאה ב-11.6 שניות. באופן מפתיע, על אף השימוש באותה יחידת כוח, צמד הקוריאניות אינן נמצאות באותה קבוצה בדרוג המס הירוק שכן בעוד ה-i35 נמצאת בקבוצה 4, הפורטה מתייצבת בקבוצה 5.
 
 

קיה פורטה תוצע בשתי רמות גימור כשכבר בזו הבסיסית היא תכלול בקרת שיוט ומערכת שמע עם בלוטות' עם שליטה מההגה. גרסת ה-EX המצוידת יותר תוצע עם חישוקים קלים בקרת אקלים מפוצלת (עם שליחה לאחור) ותאורת יום מסוג לד.

גם בפורטה החדשה מציעה קיה ישראל אחריות ל-7 שנים, אבל ביחס לקודמתה, המכונית התייקרה בכ-5,000 שקלים כשהמחיר החדש עומד על 127,000 שקלים לגרסה הרגילה ו-129,000 שקלים לגרסה המצוידת יותר. בקיה מצפים למכור כ-5,000 יחידות בשנה בחלוקה של 70% לציי רכב כשהיתר לשוק הפרטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.