פורד משיקה את הקוגה בישראל לצד פיאסטה מעודכנת

רכב הפנאי הקומפקטי נוחת בישראל ואיתו גם פורד פיאסטה המחודשת
אלי שאולי |

פורד קוגה

פורד ישראל מסתערת לראשונה בתולדותיה על תחום הפנאי הקומפקטי עם הקוגה החדש והמאוד מדובר, שהוצג בתערוכת ז'נבה אשתקד ומגיע לארץ באיחור קל. הדור הראשון של הקוגה לא הגיע ארצה בגלל בעיית תמחור ואולם כעת, כאשר הגרסה האוטומטית משודכת למנוע בנפח 1.6 ליטר מסדרת האקובוסט שבעזרת מגדש מייצר 180 כ"ס (200 קמ"ש מירביים ו-9.7 שניות ל-100 קמ"ש), היא מסוגלת להציע מחיר נכון לשוק המקומי. רכב הפנאי החדש של פורד מבוסס על קודמו (269 ס"מ בסיס גלגלים) אך הינו ארוך יותר עם 452 ס"מ.
 

פורד קוגה יגיע אלינו רק עם הנעה כפולה וברמת גימור גבוהה יחסית (טרנד) שתכלול 7 כריות אוויר, בקרת נסיעה במורד, מערכת שמע-מולטימדיה מקורית עם בלוטות' ותפעול מההגה, בקרת אקלים, לחצן התנעה וחישוקים קלים (17 אינץ'). לגרסת הטיטאניום יהיו חישוקי 19 אינץ', דלת אחורית חשמלית, מערכת מולטימדיה משודרגת, תאורת פנים משתנה, מפתח חכם, גג פנוראמי, ריפוד משולב עור ועוד. המחירים יהיו 178,000 שקלים לגרסת הטרנד ו-198,000 שקלים לטיטאניום – זול מה-CX-5 כפול ההנעה של מאזדה.
 
 

ופיאסטה
באותה הזדמנות משיקה פורד את הפיאסטה המחודשת, שהתארכה ב-3.5 ס"מ וקיבלה חזית מודרנית שמקנה לה מראה כוחני יותר. מתחת לעור השינוי העיקרי הוא החלפת מנוע ה-1.4 ליטר ותיבת 4 ההילוכים האוטומטית במנוע ה-1.6 ליטר ותיבת הפאוור-שיפט (דו-מצמדית, 6 הילוכים) המוכרים מהפוקוס. בגרסה זו מייצר המנוע 105 כ"ס ומביא שיפור משמעותי בביצועים עם 184 קמ"ש מירביים והאצה ל-100 ב-10.5 שניות. צריכת הדלק שופרה גם כן, מה שמציב את פורד פיאסטה החדשה בקבוצה 3 בדירוג הירוק. צריכת הדלק שופרה גם בגרסה הבסיסית בעלת מנוע ה-1.2 ליטר. האבזור הבסיסי של שתי הגרסאות לא השתנה מהותית (6 כריות אוויר, מערכת שמע ובגרסה המצויידת גם בקרת אקלים). מחיר גרסת הבסיס נותר זהה עם 75,000 שקלים ואילו בגרסה הבכירה נרשמה הוזלה משמעותית, והמחיר עומד כעת על 98,000 שקלים (לעומת 106,500 עד כה).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקימתוך מפגש של שר האוצר עם נשיאות המגזר העסקי, קרדיט צילום- איתי קדם נשיאות המגזר העסקי

סמוטריץ' נגד בנק ישראל: "אם הנגיד לא יוריד את הריבית אני אוריד מיסים"

שר האוצר אומר שיוריד מיסים ויפתח את שוק האשראי לתחרות שתוריד את המחירים, אבל מאחורי ההצהרות מסתתר פער בין פוליטיקה לכלכלה

תמיר חכמוף |

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', נפגש היום עם נשיאות המגזר העסקי בראשות דובי אמיתי וצוות האוצר, כחלק מההיערכות לגיבוש תקציב המדינה לשנת 2026. במפגש השתתפו ראשי האיגודים המרכזיים במשק, מהתאחדות התעשיינים, איגוד הבנקים וחברות הביטוח ועד התאחדות הקבלנים ולשכת המסחר.

במהלך הדיון, סמוטריץ' בחר להתמקד בסוגיות המאקרו החשובות, כמו הריבית הגבוהה, עתיד התקציב והצורך ביצירת תחרות במערכת הבנקאית, אך במקום להתמקד בתחום הפיסקלי שבאחריותו, הוא בחר למתוח ביקורת חריפה על המדיניות המוניטרית ועל נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ואמר כי "הנגיד היה צריך להוריד את הריבית מזמן. אם הוא לא יעשה כן, אני אוריד את המיסים". מיד לאחר מכן סייג כי "עצמאותו של הנגיד קריטית ואסור לפגוע בסמכויותיו, אך הנגיד אחראי על המדיניות המוניטרית ואני על הפיסקלית".

בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2026, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, הטיל ספק ביכולת הממשלה להעבירו לנוכח המצב הפוליטי המורכב. סמוטריץ' מנגד התחייב: ״יהיה תקציב. מבינים את הצורך בשמירת אמון השחקנים כולם בכלכלה הישראלית. תקציב 2026 ממלחמה לצמיחה״.. עוד ציין כי בכוונתו להיאבק בהון השחור באמצעות "חניקה כלכלית של ארגוני הפשיעה".

על מערכת הבנקאות אמר סמוטריץ': "אני נחוש לגוון את מקורות ההון. גם לכם המגזר העסקי זו דרמה. אתם מכירים את הרפורמה שאנחנו עושים בפיקדונות. נגישות לכסף זול לשחקנים שיצרו תחרות על הבנקים, בעיני זו רפורמה שסוגרת את המעגל. אני מקווה שנצליח להרגיל גם את האזרחים להשתחרר מהדביקות לבנק ולחפש את האלטרנטיבות, אבל גם לכם לעסקים ולמשקי הבית תהיה נגישות הרבה יותר משמעותית. כמות האשראי תגדל, מחיר האשראי ירד, והתוצאה תביא לירידת מחירים".

בנק ישראל ציין כי ״הנגיד ובנק ישראל מקבלים החלטות אך ורק על בסיס אמות מידה מקצועיות. אינפלציה גבוהה פוגעת בראש ובראשונה בשכבות החלשות וריסונה הוא תנאי הכרחי לפעילות כלכלית תקינה. אחריות תקציבית, במיוחד בעת הזו, היא צורך השעה״.